Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa Market Energiaa

Vierailija
28.02.2011 |

halpa sähkö tulee kalliimmaksi, kuin esim. Fortumin vastaava, kun yrität soittaa asiakaspalveluun saat jonottaa tuntitolkulla ja sähköposteihin eivät vastaa! Jotainhan kertoo yrityksestä sekin, että osoite on jossain huoneistohotellissa....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin huijarifirma! Ei kannata missään tapauksessa tehdä minkäänlaisia sopimuksia kyseisen firman kanssa.

On useita tapauksia kuluttaja-asiamiehen tutkittavana ja myös poliisia kiinnostaa kyseisen yrityksen laittomat toimintatavat.

Vierailija
2/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteluissa kyllä haukutaan, hinta ei ole pitänyt paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on alussa halvempi ja sit ne nostaa sen heti kun asiakkuus on mennyt yli sen avaustarjouksen.Seuraavan kuun hinta voi olla jopa 3 kertaa suurempi ja ihan laillisesti.Mä menin myös halpaan eli vaihdoin firmaa luullen et maksut pienenee pysyvästi.Lopulta sekä energiamaksu että perusmaksu olivat niin paljon korkeammat että vuositasolla mun sähkölasku,sisältäen energiamaksun ja sähkönsiirron,nousi yli 90euroa.Sain irtisanottua sen ja palasin nöyrästi helsingin energian asiakkaaksi.

Vierailija
4/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut tarjoustaan, koska siellä sanottiin erittäin selkeästi, että sähkö on halpaa vain tietyn ajan ja sen jälkeen noudatetaan toisenlaista maksuperustetta.

Mistä löytyy ihmisiä, jotka ostavat kaikenlaista tutkimatta asiaa ja sitten syyttävät myyjää siitä, että ostajassa itsessään on vikaa.

Vierailija
5/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma ei siis kerro selkeästi etukäteen että maksut nousee heti tarjouskuun jälkeen.Antavat ymmärtää et on alusta asti kiinteä hinta.Tietty jotkut ammattiagnostikot osaavat ottaa selvää mut puhelimitse on helppo saada asia kuulostaan hyvältä.Asiaa selvitellään koska he ei suoraan riko lakia,vetoavat siihen et kyllähän aikuiset ihmiset osaavat halutessaan kysyä ennen kuin sopimuksen tekevät.No,minä en niin tehnyt ja rahaa meni ja aikaa asian selvittelyyn.Ei tullu ihan halvaks puhelutkaan sinne.=(

Vierailija
6/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma ei siis kerro selkeästi etukäteen että maksut nousee heti tarjouskuun jälkeen.Antavat ymmärtää et on alusta asti kiinteä hinta.Tietty jotkut ammattiagnostikot osaavat ottaa selvää mut puhelimitse on helppo saada asia kuulostaan hyvältä.Asiaa selvitellään koska he ei suoraan riko lakia,vetoavat siihen et kyllähän aikuiset ihmiset osaavat halutessaan kysyä ennen kuin sopimuksen tekevät.No,minä en niin tehnyt ja rahaa meni ja aikaa asian selvittelyyn.Ei tullu ihan halvaks puhelutkaan sinne.=(

Tämä sanottiin jo peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla.

Vierailija
7/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat niin hehkutti miten on halpaa sähköä. Juuri samana päivänä oli hesarissa juttu tosta firmasta ja siitä miten niistä on valitettu kovavasti.

Toivottavasti kavereiden kohdalla ei tule mitään ikävää, ite en uskalla kyseisen firman kanssa mitään sopimuksia tehdä.

Vierailija
8/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sähkönhintavertailuissa laittavat tuon firman sähkön halvimmaksi, perustamalla sen tuohon mainittuun tarjouskuukauden hintaan. Kaverille tuli juuri arviolasku touko- ja kesäkuun sähköistä. Ja mikseivät vastaa sähköposteihin, kun eivät kerran saa asiakaspalveluaan toimivaksi?

Kyllä tää firma haiskahtaa ja pahasti huijaukselle, mielestäni.

Vierailija
9/30 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi perumani sähkösopimus vain jatkui ja jatkui ja laskut menivät ko.firman(?) perintätoimistoon? Asiakaspalvelu on niin syvältä hanurista, kuin ikinä voi olla, kun sinne saa maksulliseen numeroon soitella tuntitolkulla!

Vierailija
10/30 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yksinkertaisesti väkeä liian vähän, eivät ehdi joka puheluun vastata ja sähköpostit täynnä. Ja kokemuksesta voin sanoa, ettemme osaa olla aina kovinkaan fiksuja, kun jonkun lopulta langan päähän saamme. Työskentelen itse asiakaspalvelussa eräässä firmassa aivan toisella alalla, mutta en aina ehdi asiakkaalle vastata just nyt, ja tässä paikassa! Aika ja voimat ovat rajalliset.

Vierailija
11/30 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yritin perua sopimuksen, kun en ole saanut sopimuspapereita, pelkän laskun.

On kuulemma lähetetty jo kuun alussa, joten harkinta-aika on mennyt umpeen. Enkä ole ainut, jolle näin on käynyt.

Opettelen googlaamaan kaiken, mitä minulle myydään.

Meillä sopimuksen irtisanoi uusi sähköntoimittaja 13.4.2011. Toukokuun alussa otettiin yhteyttä ko. firmaan ja kyseltiin paljonko tulossa palautusta maksetuista laskuista.Ilmoittivat summan...olikin ylläri, että ylis 500e. Nyt soiteltu 3-4 kertaa, että milloin tulee palautus(annettu heille tilinumerokin).Aina sama selitys "täytyy odottaa luppolaskua". Kysytty, milloin saamme loppulaskun, ja aina sama vastaus "lähtee tällä viikolla". Myt irtisanomisesta kulunu jo yli 7 viikkoa. Pelottaa vaa, että koko pulju kaatuu ja rahat jää sinne...

Vierailija
12/30 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en meinaa saada millään loppulaskua ja rahoja takaisin. Mulla sisässä n. 300 euroa etukäteen maksettuja sähköjä. Huhtilkuussa irtisanottu sopimus ja oon soittanu yhtiöön useita kertoja. Nyt tein valituksen kuluttajariita.fi sivulla.

Vierailija
13/30 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin sopimus marraskuussa -10 ja peruttiin kiireesti tammikuussa.

perumisen syynä se, että lupasivat, että heilläkin voi maksaa laskun kerran kuussa, mutta laskuja tuli kuitenkin 3kk jaksoissa ja ETUKÄTEEN!

Netti on pullollaan kokemuksia, joissa ihmiset ovat maksaneet jopa puolivuotta etukäteen ja nyt eivät saa rahojaan takaisin.

Me sanottiin siinä vaiheessa irti, kun tuli lasku marras-tammikuuusta ja 2 päivän päästä lasku maalis-kesäkuusta! Parin tonnin laskut muutaman päivän välein.

meillä onneksi tuo irtisanominen sujui ihan ok, mutta loppulaskua on nyt sitten odoteltu monta kuukautta!

Soiteltu on ja milloin ovat suljettuina ja kun vastaavat, niin tarvitsee kuulemma päivityksiä tehdä laskutusohjelmaan.

Muutaman kerran lupailtu, että tällä viikolla lähtee laskut....

Meille ei olla kerrottu paljonko loppusumma laskussa on, mutta oman käsityksemme mukaan rahaa olisi tännepäin tulossa.

Yrittivät myös korjauslaskuttaa väärin. Hintahan perustuu markkinahintaan ja he olivat laskuttaneet liian vähän ja korjauslaskussa oliskin pitänyt maksaa jo maksettu sekä se erotus. Oikein olisi siis ollut maksaa vain se erotus, jota ei ollut siis maksettu, eikä tietenkään lisänä jo maksettua. Eli esim. laskutettu 1snt/kwh ja todelleinen hinta olikin 1,5snt/kwh. Maksettu siis jo tuo 1snt ja silloinhan kuluneesta olisi pitänyt maksaa lisänä tuo 0,5snt, mutta yrittivät laskuttaa 1,5snt. (summat eivät olleet iha nuo, en muista tarkkaa sentti määrää)

Googlettamalla löytyy vaikka mitä! esim. kuluttaja-asiamies on vienyt heidät markkinaoikeuteen muutamasta toimintatavasta.

Vierailija
14/30 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kaiken julkisuudessa olleiden asiakkaiden kommenteista päätellyt että systemaattinen ennakkolaskutus sekä asiakkaiden loppulaskun palautukset ovat myös johtaneet uuteen ongelmaan, viivästyskorkoon. Yhtiö on saanut korotonta lainaa tahattomasti asiakkailtaan ja nyt haluan poliisin selvittävän miksi en ole saanut viivästyskorkoa rahoilleni sekä onko tämä tehty tahallaan ja tuleeko se raha menettää valtiolle rikollishyötynä sekä korvaamaan minulle. Kellään samoja ajatuksia ja kokemuksia?

Vierailija
15/30 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut market energian asiakkaana jo kaksi vuotta ilman mitään ongelmia. Tänään tuli tekstiviesti, että määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja haluavat tarjota sähköä minulle vielä edullisemmin. Tarkistin netistä muutamien sähköyhtiöiden hinnat ja totesin uuden tarjouksen olevan erittäin edullinen, 0,89eur/kk + 4,67 snt /KwH. Omalla kulutuksellani tuo siis tekee reilut 8 eur kuussa, nykyisellä sopimuksella n. 10 eur/kk. 

Itse aloitin asiakkuuden ns. "3 kk:n tarjouksella", koska osaan lukea, tiesin että hinta nousee 3 kk:n päästä siksi hinnaksi mitä sopimuksessa lukee. Laskut maksan kerran kuussa (niinkuin on sovittu). Ehdoissa luki, että maksu tapahtuu 3 kk ennakkoon, ellei toisin sovita. 

Ei ihme, että niillä on asiakaspalvelunumerot tukossa, kun puusilmä suomalaiset eivät osaa lukea ja luetun ymmärtäminenkin on helkutin heikkoa.

Itsellä on käytössä ns. etäluettavat sähkömittarit, joten ei tarvitse arviolaskuttaa, kun saavat helsingin energialta tarkat tiedot kulutuksestani niinkuin itsekin voin sitä reaaliaikaisesti netistä seurata.

Kilpailu suomen sähkömarkkinoilla on hyväksi, niinkuin olisi esim. ruokakaupassa, alkoholikaupassa ja takseissa. Suomalaisille kilpailu vaan on ongelmallista kun Jutta Urpilainen ei taluta kädestä pitäen asioille ja väännä joka asiaa rautalangasta. Ruotsissa huudettiin kalliista taksin hinnoista kun monopoli purettiin, mutta kuka pakottaa hyppäämään autoon jossa ovessa olevat hinnat ovat nelinkertaiset viereiseen autoon verrattuna. 

Lukekaa, olkaa kriittisiä, kilpailuttakaa, älkää uskoko kaikkea mitä teille sanotaan, lukekaa sopimusehdot!

Vierailija
16/30 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yritin perua sopimuksen, kun en ole saanut sopimuspapereita, pelkän laskun.

On kuulemma lähetetty jo kuun alussa, joten harkinta-aika on mennyt umpeen. Enkä ole ainut, jolle näin on käynyt.

Opettelen googlaamaan kaiken, mitä minulle myydään.

Vierailija
17/30 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan riittävästi, veloittivat kolmen kuukauden ennakon ja nyt tuli taas lasku touko- ja kesäkuulta, soitin asiakaspalveluun 3(!!!) tuntia ennenkuin sain palvelua, siis sanottua irti s.sopimuksen.

Vierailija
18/30 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin soittivat ko. yrityksestä, ja tarjosivat halvempaa sähköä.No, sanoin etten tee mitään ennen kuin olen tutustunut ko. yritykseen ja pyysin palaamaan asiaan myöhemmin.

Goolaamalla yrityksen nimen, löysinkin sitten faktaa yrityksestä, että paljon kesusteluita, jossa ihmiset eivät olleet tyytyväisiä.

Meni viikko ja yrityksestä soitettiin uudelleen. Sanoin nätisti, etten vaihda heihin, koska netistä lukemani asiat eivät vakuuttaneet minua.

Myyjä sanoi kiitos hei, ja lopetti puhelun.

Kannattaa tosiaan ensin hieman ottaa selvää yrityksestä, ennen kuin menee asiakkaaksi, tarjoaavatpa he sitten mitä vaan ja kuinka halvalla vaan.

Vierailija
19/30 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri erehtyi ko.firman sähköä ottamaan ja maksoi esim. viime joulukuulta 13snt/kwh, vaikka oli tehnyt sopimuksen alle 8snt/kwh ja kirosi kanssa tota asiakaspalvelua, joka maksaa ja kestää kauan ennenkuin vastaavat luuriin. Sähköpostiin ei kanssa saanut vastausta, mutta siitäpä jääkin virallista dokumenttia, joten ei ihme, että mielummin puhuvat puhelimessa.

Vierailija
20/30 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Kannattas tehdä kirjallisena, kun olen kuullut, että eivät noteeraa noita soittoja, sopimukses voi jatkua.....