Voiko r-vika korjaantua itsekseen?
Miehelläni on siis r-vika, sanoo r kirjaimen sillä tavalla sorauttamalla. Nyt olen jotenkin viime aikoina huomannut että ihan kuin miehen puhe olisi vähän parantunut. Vai johtuuko tää vaan siitä että olen itse niin tottunut siihen? Silloin kun seurusteltiin niin alussa asia vaivasi mua vähän ja tuntui että miehen puhuessa r kirjain sorahti tosi vahvasti. Myöhemmin kyllä totuin siihen eikä se mua haitannut. Mutta nyt olen ollut huomaavinani että mies sanoo r kirjaimen jotenkin pehmeämmin kuin ennen. Välillä jos kuuntelen kun mies puhuu niin mun pitää oikein keskittyä että huomaisin vian. Ollaan siis useampi vuosi jo oltu yhdessä. Eipä tuolla niin väliä ole, mutta rupesin vaan miettimään että onko se mahdollista että puhevika voi aikuisiällä hävitä itsekseen. Oon ainakin aina luullut että ei voi.
Kommentit (4)
Eli jos r-vika on vielä aikuisenakin niin voiko se vaan hävitä pikkuhiljaa? -ap
Mun lapsella oli ja parani pois,vielä etunimessä tuo R.Voi pientä,silti urhea=)
minä olen rajannut lempparinimistäni pois kaikki, joissa on R...
Mun lapsella oli ja parani pois,vielä etunimessä tuo R.Voi pientä,silti urhea=)
minä olen rajannut lempparinimistäni pois kaikki, joissa on R...
Nykyään aivan äärimmäisen harvalla aikuisella on r-vika. Eräällä läheisellä ystävälläni on, ja hänen nimessään sattuu olemaan r. Kysyin joskus, onko hän ikinä harkinnut, että ottaisi käyttöön toisen nimen, jottei joutuisi käyttämään tuota r-nimeä, ja hän todella ihmetteli kysymystäni. Ei kuulemma ollut koskaan tullut mieleenkään. On kyllä tosi hyvällä itsetunnolla varustettu tyyppi, eikä mitenkään häpeile r-vikaansa. Ominaisuushan se on siinä missä muutkin, ja kaikissa meissä on joku pieni kummallisuus : )
tuo R.Voi pientä,silti urhea=)