Työhaastattelun aluksi tarjotaan kahvia, otatko?
Kommentit (28)
Siitä onkin aikaa kun olen työhaastattelussa ollut. Olen ehkä vähän liiaksi sitoutunut työnantajaan ja jämähtänyt samaan paikkaan. ;) Opiskelukin olisi kivaa...
vaikka muuten tykkään kahvista, niin en halua riskeerata mitään mahavaivoja siihen tilanteeseen. Jos on teetä tai mehua, vettä ym, niin voin ottaa sitä.
Mutta kyllä se kahvitarjous on ihan vain kahvitarjous, eikä sen kummempi asia. Jos siinä jotain katsotaan, niin sitten sitä että kiitätkö tmv.
vaikea puhua ruoka suussa
kahvin nielemisestä voi saada hyvän miettimishetken
Minulla löytyy sukua sekä Savosta että Satakunnasta, ja tämä analyysi on niin viiltävän tosi että oksat pois... :D Just näin!
niin aluksi pitää kieltäytyä ja hymistellä, ettei nyt toki tarvitse noin kauheaa vaivaa nähdä. Sitten ne maanittelevat uudelleen, jotta otas nyt vaan, jos kumminkin maistuisi ja tätä jatketaan sitten jonkin aikaa. Lopulta kumminkin otat sen kahvin, kun toinen kerkis jo kuppiinkin kaataa, ettei nyt ihan haaskuun mene. Ja kiittele tyytyväisenä.
Jos sit taas olet tuiskahtanut lännemmäksi ja etenkin johonkin niille seuduin, jossa pyyhettäkin kutsutaan hantuukiksi, niin parempi ottaa se kahvi heti kun käsketään. Ja kiitä kauniisti. Paitsi, jos et TODELLAKAAN halua sitä kahvia. Sitä ei meinaan sitten enää tule ja kahvinkeittäjä mahdollisesti tuhisee nokkaansa, kun oli niin kranttu, ettei kahvikaan kelvannu vaikka vasiten keitettiin...
:D
Satakunnassa vasta leikitäänkin tollasta "älä ny mua varten mittään vaan laita..." ja
kiusaannutaan ihan järjettömästi, joskus joku hiukankin hyysää, eikä osata ottaa vastaan mitään palvelua, ei kiitosta, ei mielelläään mitään - "mää tulin vaan poikkeemaan, emmää ota mittään, älä vaan mua varten laita mittään"...
AP - koska juon kahvia, ottaisin työhaastattelussa tarjotun kahvin " no, kyllä, juon mielelläni puolikuppia, kiitos paljon". Se saattaa saada myös haastattellijan rentoutumaan, ei yksin haastateltavaa.
Oli perjantai haastattelu firmassa, missä "jääkaappi aukeaa" klo 15.00 perjantaisin. Jäänne joltain hypetysvuosilta. Perinne on yhä voimassa, ja sain paikan, vaikka otin siiderin :). Vichyä ajattelin ottaa, mutta haastattelija kehotti nappaamaan hyllyltä "mitä eniten tekee mieli".
Minulla löytyy sukua sekä Savosta että Satakunnasta, ja tämä analyysi on niin viiltävän tosi että oksat pois... :D Just näin!