Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kokenut sielun pimeää yötä?

Vierailija
12.03.2023 |

Millaista se oli? Oletko kokenut useamman kerran?
Mitä tapahtui tämän jälkeen?

Itsellä on ollut kaksi kertaa, joista voin sanoa varmaksi. Yhtä kamalaa, voimia vievää ja sekoamispisteeseen asti raadollista ja tuskaisaa. Kestää kuukausia ja on aivan eksyksissä itsensä kanssa.

Näiden jälkeen elämässäni on tapahtunut paljon muutoksia. Minussa etenkin sisäisesti, tuntuu puhdistavalta ja energiaa vapautuu sekä löydän itseni uusia puolia. Tuntuu kuin "syntyisi" uudelleen tai jokin osa minussa heräisi eloon. Elämässä yleensä on tullut sitten hyvin antoisia ja tärkeitä, valoisia aikoja sen raadollisen tien jälkeen, joka on ollut pelottavaa ja tuntunut ikuisuudelta. Melkein siinä tuntui, että on pakko kuolla. Sitten vain tulee aamu kuin asiat alkavat loksahtelemaan paikoilleen ja huomaan elämän taas olevan valoa täynnä, joka vie eteenpäin.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viimeiset 5 vuotta, nyt nousemassa pystyyn ja jaloilleen kaiken kokemuksen kanssa eli tullut isoa henkistä kehittymistä. Vastoinkäymiset kasvattaa. Kaikella on tarkoituksensa.

M24

Vierailija
2/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ihmeisiin . Vaikka olen tunneihminen - järki on myös tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tuntuu kuin ap:lla, vielä jatkoksi. Uudeleen syntymisen tunteita.

T. Edellinen kirjoittaja

Vierailija
4/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pimeydessä,kunnes Jeesus siirti minut pimeydestä valoon. Kuolemasta,elämään

Vierailija
5/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pienempiä ja suurempia on ollut. Ja niiden jälkeen hyvä olla. On saanut prosessoitua asioita ja mieli on ikäänkuin paremmassa järjestyksessä.

Vierailija
6/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta, valoa ja rauhaa sulle ap. Hyvä, että mennyt eteenpäin. Asiat loksahtelee ajallaan.

Vierailija
7/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä termiä, mutta mulla on ollut tuo vähintäänkin koko elämän ajan

Vierailija
8/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen henkisesti terve, vaikka olin aiemmin vakavasti sairas fyysisesti.

Vierailija
9/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sielun pimeä yö ynnä muut löpinät ovat henkisen polun kulkijoiden selitys vastoinkäymisille. Kohdallani vaikeudet ovat kirkastaneet sitä mitä tahdon ja mihin en suostu. Sielun pimeään yöhön en usko. Elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei etsi turhaan tarkoitusta vastoinkäymisistä tai yritä löytää merkitystä epäonnistumisista. Nostaa päänsä pystyyn ja toteaa ettei luovuta.

Vierailija
10/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä sielun pimeä yö ynnä muut löpinät ovat henkisen polun kulkijoiden selitys vastoinkäymisille. Kohdallani vaikeudet ovat kirkastaneet sitä mitä tahdon ja mihin en suostu. Sielun pimeään yöhön en usko. Elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei etsi turhaan tarkoitusta vastoinkäymisistä tai yritä löytää merkitystä epäonnistumisista. Nostaa päänsä pystyyn ja toteaa ettei luovuta.

Välillä huomaa, että palat loksahtelee. Ne vastoinkäymiset tekee susta sen joka olet tänä päivänä. Monesti ne valmistelee sua myös johonkin isompaan tulevaisuudessa. Ja semmosta henkiseen kasvuun tarvittavia vastoinkäymisiä ja kovia kokemuksia. Miksi ei niillä ei mitään tarkoitusta olisi? Toki jokainen näkee asiay erillailla.

Vierailija
11/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella on tarkoituksensa.

Vierailija
12/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei ollut mitenkään paha, mutta jatkuvaa pientä alakuloa, koska ymmärsin, että minun pitää luopua suurelta osin alemmasta luonnostani ja sen haluista, vaikka en olisi välttämättä ollut siihen valmis. Tätä kesti muutaman vuoden. Samalla kuitenkin edistyin nopeasti asioiden ymmärtämisessä, ja lopulta tiesin olevani voiton puolella. Depressiivisyyskin hävisi. Sitten yllättäen tapahtuikin jotain, mikä avasi tietoisuuteni, ja huomasin olevani ikään kuin uudessa maailmassa...

Vierailija
13/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ei ollut mitenkään paha, mutta jatkuvaa pientä alakuloa, koska ymmärsin, että minun pitää luopua suurelta osin alemmasta luonnostani ja sen haluista, vaikka en olisi välttämättä ollut siihen valmis. Tätä kesti muutaman vuoden. Samalla kuitenkin edistyin nopeasti asioiden ymmärtämisessä, ja lopulta tiesin olevani voiton puolella. Depressiivisyyskin hävisi. Sitten yllättäen tapahtuikin jotain, mikä avasi tietoisuuteni, ja huomasin olevani ikään kuin uudessa maailmassa...

🙏👍

Vierailija
14/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä huomaa, että palat loksahtelee. Ne vastoinkäymiset tekee susta sen joka olet tänä päivänä. Monesti ne valmistelee sua myös johonkin isompaan tulevaisuudessa. Ja semmosta henkiseen kasvuun tarvittavia vastoinkäymisiä ja kovia kokemuksia. Miksi ei niillä ei mitään tarkoitusta olisi? Toki jokainen näkee asiay erillailla.

Mihin suurempaan? Minulle on tyrkytetty auttamistyötä, koska mukamas ymmärrän erilaisia kohtaloita ja ihmisten nurjiakin kokemuksia. Aivan. Ymmärrän vaikken sitä yleensä näytä. Näiden kokemusten perusteella minulla ei ole minkäänlaista aikomusta hakeutua päätoimisen auttamisen pariin. Ihan on tarpeeksi ollut käsittelemistä näissä kokemuksissa omallakin kohdalla ja ennemmin olen onnellinen, kuin ryven samoissa teemoissa ja kokemuksissa, käsittelemällä kyseisiä teemoja auttamisen ja kuuntelemisen kautta. Jos voin ammentaa näistä kokemuksista luovaan ja taiteelliseen työhön, niin hyvä, mutta muutoin ei ole tosiaankaan tarvetta kahlata pohjamutia.

Vierailija
15/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että todella tuo, että aivan uusi maailma avautuu, on kyllä hämmästyttävä.

En olisi ilman sitä synkkää ja repivää ajanjaksoa löytänyt koskaan sitä mitä nyt tiedän ja millaisesta näkökulmasta katson nyt maailmaa. Erikoista, että vaikka en ole ollut henkinen omasta mielestäni aina tai tarkoituksellisesti en ole sitä kohti mennyt, on se kuitenkin minua tavoitellut ja aloin löytämään hiljalleen henkisen tien. Näiden sielun pimeiden öiden jälkeen on aina avautunut elämä eritavalla.

Vieläkin työstämistä riittää mutta se synkin on nyt tässä vaiheessa takanapäin. Tiedän, että taas alkaa uusi "ajanjakso" elämässäni.

-ap

Vierailija
16/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Näin jälkeen päin voisi kuvailla sitä, kuin joka pimeän jakson jälkeen kuoriutuisi jonkunlaisen valheellisen kuoren/kerroksen läpi lähemmäksi oikeaa totuutta elämästä.

Vierailija
17/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden muassa Katy Perryn "gurun", Maharishi Mahesh Yogin mukaan (n. vuonna 2006?) kaliyugan eli huonoimman neljästä aikakaudesta, sisäinen noin 10 kilovuoden mini-satya-yuga (totuuden aikakausi) alkaa viimeistään vuonna 2025. Sitä ennen monilta neutraloituu ilmeisesti aimo annos negakarmaa, joka ilmeisesti voi ilmetä mm. ap:n kuvailemalla tavalla... tai sitten ei! Myös kollektiivinen negakarma purkautuu esim. Ukrainan ja Venäjän välillä... tai sitten ei! Koronapandemiakin saattoi olla osa tuota ilmiötä...tai sitten ei? satyam eva jayate? heyaM duHkham anaagatam?

Vierailija
18/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi kestää 15 minuuttia tai 15 vuotta. Antautuminen vaikuttaa olevan ainoa tapa siirtyä eteenpäin.

Vierailija
19/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Se oli helvettiä, olin aivan sekaisin. Täydellinen tyhjyyden ja tarkoituksettomuuden tunne, dissosiaatio, unettomuus, fyysinen oireilu, itku ja paniikkikohtaukset... Elämä muuttui täysin, oli vain pakko muuttaa kaikki koska kaikki oli niin sietämätöntä. Muutosten jälkeen pitkä suru ja hidas toipuminen.

Vierailija
20/47 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko ihmeisiin . Vaikka olen tunneihminen - järki on myös tärkeä.

Järjen käyttö ei ole mitenkään pois suljettua henkisen kehityksen tiellä. Pikemminkin päinvastoin.