Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Isä toistuvasti sanoo lapselle tämän olevan lihava.

Vierailija
28.02.2011 |

Ollaan erottu ja isälle on muodostunut jokin pakkomielle töksäyttää lapselle aina nähdessään/tullessaan hakemaan: "onks sun maha taas kasvanut", "ootko syönyt liikaa herkkuja" jne...

Jotain on pakko sanoa, aina. Ja lapsen paino on viimeisen vuoden pysynyt samana. Nyt jopa laskenut hieman kun on sairastellut paljon. Mut mun käsityksen mukaan lapsi olisi elefantti jos tuolla menolla paino nousisi.

Mä olen purrut hammasta, koska lapsen isä on sitä sorttia joka nostaa kytkintä heti kun joku sitä moittii. Asiastakin. Nyt mun oli pakko avautua isukille asiasta vihdoin ja se vaan sanoi" Lapsen pitää oppia erottamaan totuus eikä ottaa kaikkea todesta". " Ei hän oikeesti meinaa et lapsi olisi pulska". Pitääkö 6-vuotiaan todellakin osata erottaa leikinlasku ja totuus näissä asioissa? Ei mun mielestä.

Lapsille saarnataan isän luona sokerista ym. Toinen lapsista ei ole ikinä joutunut nälvimisen kohteeksi. Tämä nälvitty ei uskalla syödä herkkuja enää esim kyläreissuilla. Kyseenalaistaa syömisensä jo liiaksi. Mä pelkään et sairastuu syömishäiriöön vielä. Itse ne olen käynyt teininä läpi ja en pahimmalle vihamiehellenikään sitä soisi.

Ja lapsi painaa 21,5 kg ja pituutta 118cm.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lasta tuollaiselle narsisti-isälle laittaisi ja todellaki ottaisi puheeksi. Lapsi voisi tod näk paremmin kunhan isä häipyisi ennemmin kuin mitä nyt joutuu kärsimään ja traumatisoitumaan. Puhutteliko mies ap:takin yhtä rumasti ja miksi siedit sitä? Mikä ilkeässä miehessä viehättää?

Vierailija
22/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joku on taas mennyt nekroamaan 7 vuotta vanhan keskustelun mihin tyypit taas innoissaan vastaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmoittaa viranomaisille. Ellet nyt ilmoita, kadut myöhemmin ja olet ihan yhtä syyllinen, että lapsi tulee sairastumaan vakavasti tulevaisuudessa ilman asiaan puuttumista. 

Vierailija
24/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni puhkesi nuorena tuon tyyppisistä isän huomautuksista vakava syömishäiriö, ensin anoreksia, joka muuttui sekamuotoiseksi. On tavallaan onnekas sattuma, että kohtasin ihmisen, jonka ansiosta paranemisprosessi lähti käyntiin. En kuitenkaan usko, että ruokasuhteeni tulee koskaan olemaan täysin normaali. Eli en todellakaan pidä pikkujuttuna, pahimmillaan hyvin kohtalokasta. Hoitamaton syömishäiriö johtaa pahimmillaan kuolemaan.

Vierailija
25/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajaisä? Onko isä häiriintynyt? Psyykkisesti erittäin haitallinen lapselle. Voi pahimmillaan tulla syömishäiriö ja anoreksia joillekin lapsille. Isän ei pitäisi olla lapsen kanssa tekemisissä lainkaan, ehkä. Tai aikuinen sanoo isälle takaisin kunnolla, vahdit tapaamista.

Vierailija
26/28 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille.

Vierailija
27/28 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi olisi oikeasti lihava, niin sitten olisi ok todeta se.

Pystyisitkö sinä opettamaan lapselle, että isä tekee tuossa väärin eikä hänen sanomistaan saa ottaa todesta?

Toivottavasti isä on jo nostanut kytkintä ja poistunut teidän elämästänne niin, että lapsen ei tarvitse kuunnella tuota jatkuvasti.

Vierailija
28/28 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä joku on taas mennyt nekroamaan 7 vuotta vanhan keskustelun mihin tyypit taas innoissaan vastaa...

Ylläpito näitä nostelee, jotta palsta ei vaikuttaisi niin kuolleelta kuin mitä se todellisuudessa on. Jo vastaavan aloituksen olisi tehnyt nyt, se olisi poistunut heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä