Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua avioehtoa, uskallanko silti naimisiin?

Vierailija
28.02.2011 |

Ollaan miehen kanssa suunniteltu naimisiin menoa. Oletin, että nykyaikana avioehto olisi ihan luonnollinen asia. Kun otin asian puheeksi, hän suuttui ja totesi, että turha sitä on sitten naimisiin mennäkään, jos jo etukäteen mietitään eroa. Hän ei ainakaan aio erota.

Omaisuuteni on huomattavasti suurempi kuin miehen omaisuus. En haluaisi joutua tilanteeseen, jossa hän vaikka 20 vuoden päästä ilmoittaa löytäneensä nuoremman ja kaikki pitäisi laittaa puoliksi, sellainenkin, mitä ei ole yhdessä hankittu. Maailma vaan on sellainen, että en usko, etteikö mitä vain voisi tapahtua.

Mitäs nyt, peruutanko kirkon?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menis naimisiin, olet oikeassa-mitä tahansa voi tapahtua. Otathan huomioon, että nykyään avopuolisollakin on tiettyjen vuosien jälkeen oikeus jaetuun omaisuuteen eron tullessa. En tiedä tuosta enempää, mutta ota sinä selvää :) :)

Vierailija
2/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa miehesi sinua nai rahojen ja varallisuuden vuoksi. Mutta mä ymmärrän varsin hyvin tuon sun pointtisi. Ikinä ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan ja erotilanteessa usein käy tunteet kuumina...näin se vaan valitettavasti on. Kun on avioehto, sinun ei pahimmassa tapauksessa tarvitse rahoittaa ex-miestäsi ja hänen uutta sutturaansa elämän alkuun. Kovaa tekstiähän tää on, mut noinkin voi käydä. Toivottavasti päädytte ratkaisuun.

Mikäli itselläni olisi suuri omaisuus ja vaikka avomiestäni rakastankin, niin silti suojaisin kyllä oman selustani avioehdolla. Miksi miehesi ylipäätään suuttui siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että avioehto on pelkkä paperinpala, mikä pitää allekirjoittaa. Sillä ei ole mitään merkitystä, kun kerta ei aio erota.

Ota muuten selvää, millaisen avioehdon haluat.

Meillä avioehto on voimassa ainoastaan, jos ero tulee. Jotenkin itsellä avioehdon tekeminen selvensi sitä, miten me haluamme hoitaa raha-asiamme. Mikä on yhteistä ja mikä on omaa.

Vierailija
4/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai joskus vanhemmiltasi tulevaa perintöä?

Jos vielä vanhempiesi, niin he voivat sulkea puolisosi avio-oikeuden perintöönsä. Jos taas omaisuus on sinun omaasi, niin en menisi naimisiin ilman avioehtoa. Ei meidänkään pitänyt koskaan erota.

Vierailija
5/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen kanssa voisi rajata avioehdossa aviooikeuden ulkopuolelle esim perityn omaisuuden ja/tai ennen avioliittoa hankitun omaisuuden. Eipä tule sukulaisillekaan sanomista.

Kummallista, ettei suostu. Myy sille asia ehdottamalla, että ko sopimuksella sitten myös todetaan, että avioliiton aikana hankittu omaisuus on yhteistä. (paitsi siis peritty)

Ja voihan sen avioehdon kumotakin myöhemmin, jos siltä tuntuu. Ja mitä merkitystä sillä avioehdolla edes on miehellesi, jos ei edes aio erota sinusta koskaan???

Vierailija
6/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa miehesi sinua nai rahojen ja varallisuuden vuoksi. Mutta mä ymmärrän varsin hyvin tuon sun pointtisi. Ikinä ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan ja erotilanteessa usein käy tunteet kuumina...näin se vaan valitettavasti on. Kun on avioehto, sinun ei pahimmassa tapauksessa tarvitse rahoittaa ex-miestäsi ja hänen uutta sutturaansa elämän alkuun. Kovaa tekstiähän tää on, mut noinkin voi käydä. Toivottavasti päädytte ratkaisuun. Mikäli itselläni olisi suuri omaisuus ja vaikka avomiestäni rakastankin, niin silti suojaisin kyllä oman selustani avioehdolla. Miksi miehesi ylipäätään suuttui siitä?

exää ja tämän toyboyta elämän alkuun.

Vierailija
7/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän merkitsisi sitä että aiotte polttaa talon...

Mutta oikeasti, avioehdon voi tehdä kattamaan vain vaikkapa erotilanne, ei aviopuolison kuolemaa. Tai sitten koskemaan vain jotain tiettyä omaisuuden osaa joka jommallakummalla on.

Mulla on nyt itsellä tilanne että mies löysi 10 v minua nuoremman suhteen ja olemme eroamassa. Avioehtoa ei ole, ja miehellä on paljon omaisuutta, minulla ei oikeastaan kuin avioliiton aikana hankittua. Aion ottaa sen puolet kaikesta :) Miehen olisi ehkä kannattanut aikanaan haluta se ehto. Nyt tulee kallista jälkeä.

Vierailija
8/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksikäytöltä. Jos mies sua rakastaa, niin kunnioittaa päätöstäsi tehdä avioehto. JA TEE SE ENNEN avioitumista!!!!

Vierailija
9/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei pysty näkemään asiaa näkökulmastasi, niin minusta se jo vie uskottavuutta avioliitolta hänen kanssaan. Ymmärtäisin hitusen, en täysin, jos tilanne olisi toisinpäin eli miehelläsi olisi omaisuutta eikä silti suostuisi avioehtoon, mutta noin päin en mitenkään.

Kyse on takuusta, mikä helpottaa elämäänne, jos sattuisi käymään toisin kuin nyt kuvittelette, ei mistään lupauksesta erota. Normaali aikuinen ymmärtää riskienhallinnan päälle eikä mene naimisiin vaaleanpunaiset silmälasit silmissä.

Jos avioliitossa alkaa olla ongelmia, niin niitä on myös huomattavasti helpompi aidosti korjata tilanteessa, jossa ulospääsyn säännöt on selkeästi määritelty. Siksi minusta avioehto parantaa avioliiton mahdollisuuksia.

Vierailija
10/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei avioehtoa ole enkä usko että erotaan, ja vaikka erottaisiinkin niin omaisuudessa ei niin suurta ongelmaa tulis, koska sitä ei kovin paljon ole ja se vähäkin on yhteistä. Mutta juuri näiden tapausten takia, joissa toinen kieltäytyy, tuon pitäisi olla lakisääteistä. Kun siitä tehtäisiin täysin normaali asia eikä mikään kunnia-/epäluottamuskysymys, jäisi tällaiset ongelmat pois.

Vierailija
11/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avioehto koskee vain ennen avioliittoa hankittua omaisuutta ja perintöjä. Avioliiton aikana hankittu omaisuus on yhteistä, mikä on mun mielestä ihan loogista, sillä koko perhehän siitä omaisuudesta joutuu suoraan tai välillisesti maksamaan, vaikka hankittu omaisuus olisikin miehen haluama kesämökki tai vaimon haluama tila-auto tai lasten haluama uima-allas. Koko perheen tuloista se maksaminen on joka tapauksessa pois.

Vierailija
12/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin sitä itsekin. Ja siitä alkoi tulla sellainen olo, että onko hän sittenkin menossa omaisuuden takia kanssani naimisiin.

Miehen mielestä avioehdon allekirjoitus olisi eron valmistelua jo ennen avioliittoa ja siten avioliitossa ei olisi mitään mieltä. Hän kun kuulemma aikoo mennä naimisiin vain kerran elämässään.

No, enpä minkäkään ajatellut erota. Mutta oikeasti, miehistä ei koskaan tiedä. Tulee joku viidenkympin vilitys ja siinä ollaan.

Vierailija
13/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut koyhille naisille täällä AINA sanotaan, että "älä missään tapauksessa suostu avioehtoon"

Vierailija
14/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa miehesi sinua nai rahojen ja varallisuuden vuoksi. Mutta mä ymmärrän varsin hyvin tuon sun pointtisi. Ikinä ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan ja erotilanteessa usein käy tunteet kuumina...näin se vaan valitettavasti on. Kun on avioehto, sinun ei pahimmassa tapauksessa tarvitse rahoittaa ex-miestäsi ja hänen uutta sutturaansa elämän alkuun. Kovaa tekstiähän tää on, mut noinkin voi käydä. Toivottavasti päädytte ratkaisuun. Mikäli itselläni olisi suuri omaisuus ja vaikka avomiestäni rakastankin, niin silti suojaisin kyllä oman selustani avioehdolla. Miksi miehesi ylipäätään suuttui siitä?

exää ja tämän toyboyta elämän alkuun.

ja hän tässä kysyi mielipidettä!!

Vierailija
15/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennessä ja avioehto aivan itsestäänselvä asia.

Mutta pitkän avioliiton jälkeen mies ei olisi pystynyt minua pistämään maantielle tyhjin käsin vaikka meillä avioehto onkin.

Mun perintöni on suojattu jo vanhempieni toimesta

Vierailija
16/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että avioehto ei ole voimassa kuolemantapauksessa (meille lakimies tyrkytti sellaista ensin, onneksi huomattiin, sillä todella kumpikin toivoo, että toisen kuollessa toinen voi jatkaa elämää samoissa puitteissa ja samoilla resursseilla kuin ennen).

Avioehto voidaan myös tehdä määräaikaiseksi. Tai siinä voidaan valmiiksi määritellä miten kummankin talous turvataan erotilanteessa, ettei toinen sentään joudu sillan alle. Ihan mitä vain voidaan sopia. Sun miehen vain pitää ensin osata sanoa mistä homma hänellä on kiinni.

Vierailija
17/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti, miehistä ei koskaan tiedä. Tulee joku viidenkympin vilitys ja siinä ollaan.

En tekisi tästä sukupuoliriippuvaista asetelmaa.

Avioehto tai ei naimisiin.

Nim. Mies, jonka pelasti edes taloudellisesti avioehto, kun vaimo sai 37-vuoden villityksen 12 vuotta nuoremman miehen kanssa ja samalla unohti kaksi lastaan...

Vierailija
18/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisi ollut valmis sellaisen tekemään, tilanne oli vain siten eri kuin ap:llä, että mies oli se varakkaampi osapuoli. Eli miehesi voi aidosti ja romanttisesti olla sitä mieltä, että avioliitto on loppuelämän juttu ja avioehto on ensimmäinen merkki tulevasta erosta.

En tiedä, mikä on parasta ja oikein, mutta jos sua ap asia vaivaa, niin älä jätä sitä. Keskustele avoimesti miehen kanssa. Tee niin kuin sinusta hyvältä tuntuu. Jos avioliitto ilman avioehtoa ei tunnu hyvältä, älä suostu siihen ja perustele kantasi miehellesi.

Vierailija
19/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen avioliittoa hankittu omaisuus olisi kummankin omaa. Ja avioliiton aikana hankittu sitten yhteistä.

Mulla esimerkiksi on oma asunto. Mies asuu vuokralla. Olen ehdottanut yhteisen kodin ostamista, mutta mies ei halua ottaa lainaa.

Miehellä on kyllä hyvä palkka, mutta käyttää rahat leluihin ja osakkeisiin. Ja ilmeisesti ei mikään kummoinen pörssihai ole. En halua joutua tuollaisia makselemaan.

Nyt on tosi kurja olo. Olin jo niin iloinen tulevaista häistä, mutta taitaakin tulla ero... :(

Vierailija
20/51 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joskus naimisiin saakka mennään. Miehellä oli kavereidensa kanssa firma pystyssä, mikä menestyi ihan hyvin, jokainen omisti osakkeita. Olisi ollut ihan selvää, että eron sattuessa mulla ei ole oikeutta lonia siitä firmasta penniäkään. Itse kun oli sen kovalla työllä perustanut ja teki todella töitä sen eteen. En mä loukkaantunut asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän