Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 170cm, 55kg ja söin juuri 100gramman suklaalevyn, ov

Vierailija
28.02.2011 |

Siis oikeasti, joko lihavat huijaavat itseään sekä muita ja mässäävät paljon enemmän kuin kertovat, tai sitten painonhallinnassa on vielä paljon sellaista mitä emme ymmärrä.

Olen pysynyt teini-iästä tähän asti tämän kokoisena, paino on vaihdellut välillä 52-57kg ja ikää on nyt 32-vuotta. En välttele hiilareita ja syön herkkuja useampana päivänä viikossa ihan reiluja annoksia, vaikka muuten syön melko terveellisesti. En ole superliikkuja mutta harrastan kuitenkin säännöllisesti vähintään reipasta kävelyä (meillä on koira). Lisäksi satunnaisemmin muuta liikuntaa.

Painonhallinta ei ole koskaan ollut vaikeaa, ja jos nyt pari kiloa tulisi lisää niin ne lähtisivät myös nopsaan. Ei voi olla ajattelematta että geeneillä on kenties aika paljonkin merkitystä tässä, äitinikin on vasta päälle kuusikymppisenä alkanut "lihomaan" ja on edelleen normaalipainon rajoissa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan paskapuhetta. Ette te hoikat syö liian isoja määriä vaan omalle kropalle sopivia. Ehkä se tuntuu siltä kuin voisi syödä "miten paljon tahansa", mutta ei se oikeasti niin mene, sillä ette ole koskaan syöneet niin paljon että lihoaisitte. En usko alkuunkaan tähän hölynpölyyn että toisilla on vain "hyvät geenit", ehei. Ihminen lihoo jos hän syö enemmän kuin kuluttaa ja tämä on silkkaa faktaa. Piste.

Vierailija
22/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua oksettaa sun energiajuomat ja muut limpparit. pekonia, yök. sä oot varmaan kauhea läskikasa. syöt sun läskillä naamallasi ruokaa niin, että rasvat valuu. liiku hyvä ihminen, ni paino voisi pysyä aisoissa. hyi helvetti.

Sustapa tulee ryppynen ja ruma ja äkänen mummo vanhana, lälläslää :P

Terkuin 43. Ps. syön juuri Lidlin valkosuklaata, ihanaa! mmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä kasvaa syödessä ja joskus se kostautuu, kun elimistön toiminnat hidastuvat. syöppä viikko 2 pizzaa peräkkäin, venytä sitä mahaa, et tule täyteeen pian yhdestä.mut kasvatettiin syömään terveellisesti, ei limuja, hamppareita tms koko ajan. maksa voi rasvoittua vaikka ihmeellisesti pysyisikin laihana -mitä ei pysy,ei ainakaan ilman hurjaa liikuntaa. ja sokeritauti jne. riskikäyttäymistä. ottakaa puurokuuri ne, jotka eivät laihdu. kaurapuuro on terveellistä, jollei sitä syö, ei ole nälkä. koko ajan ei tod. tarvi mussuttaa... kalliiksi tulee.

Vierailija
24/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g suklaalevy ei tunnu vielä missään, mielellään saman verran irtokarkkeja kaveriksi ja tämä satsi monta kertaa viikossa. Keksit ja leivonnaiset maistuu myös viikoittain. Esim. tänään olen syönyt kohta koko paketillisen Dops -keksejä ja 2 laskiaispullaa.

En välitä sipseistä enkä rasvaisesta ruuasta, enkä syö paljon tavallista ruokaa, yleensä en ollenkaan. Syön vain lähes tauotta kaikkea muuta: leipää, muroja, keksejä yms. herkkuja, joskus jogurttia tai rahkaa.

T: 170/77

Vierailija
25/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g suklaalevy ei tunnu vielä missään, mielellään saman verran irtokarkkeja kaveriksi ja tämä satsi monta kertaa viikossa. Keksit ja leivonnaiset maistuu myös viikoittain. Esim. tänään olen syönyt kohta koko paketillisen Dops -keksejä ja 2 laskiaispullaa.

En välitä sipseistä enkä rasvaisesta ruuasta, enkä syö paljon tavallista ruokaa, yleensä en ollenkaan. Syön vain lähes tauotta kaikkea muuta: leipää, muroja, keksejä yms. herkkuja, joskus jogurttia tai rahkaa.

Vierailija
26/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavat muka aliarvioisivat syömisensä. Kyllä mä siis tunnustan ihan kaiken :D

Vierailija
27/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te jotka syötte sen suklaalevyn tänään,syötte automaattisesti vähemmän,esim jätätte iltaruuan pois tms. Me läskit kun syödään noormaalisti pitkin päivää,siis 4-5 ateriaa+ ne herkut siihen päälle.eikä liikuntaa. siinä se.

hoikkana voi ymmärtää monien hoikkien tarvetta vakuutella, että "voin ahmia mitä vaan kuinka paljon vaan, mutta en liho". Kyllä minä tiedän kompensoivani, esimerkiksi viikonloppuna tuli perjantaina juhlittua, lauantaina ei ruoka juuri maistunut. Sunnuntaina söin enemmän, mm. pitsaa, ja tänään onkin menty salaatilla ja hedelmillä. Kompensoin sekä tietoisesti, että huomaamatta. Enkä todellakaan voi syödä mitä vaan miten paljon tahansa, mutta jos syön vaikka suklaalevyn (100g), banaanin, pienen annoksen ruokaa, kananmunan ja läjän hedelmärahkaa, noin nyt esimerkkinä, en liho yhtään vaan saatan jopa laihtua. Mitä järkeä se olisi huudella, että syön suklaata joka päivä ja laihdun, kun se mitä syö ei sinänsä ratkaise, vaan mitä ja minkä verran. Hoikka ei oikeasti välttämättä tajua kuinka vähän syö, tai kokee syömänsä määrät suuriksi, vaikka ne eivät sitä oikeasti ole. Minulla on hoikka ystävä, joka leuhkii sillä, että syö karkkia joka päivä, ja on hoikka. Noh, hän syö pari palaa lakua tai muutaman hedelmäkarkin, siis tuskin sataa kaloria :D Pointtina siis se, että kyllä ovat todella, todella harvassa sellaiset lääketieteelliset ihmeet, joilla on vaikka 160/40 mitoilla sellainen kulutus, että voivat lihomatta syödä normaalin ruoan lisäksi läjittäin pitsaa, hamppareita ja namia... LÄhes aina hoikan "voin syödä mitä vaan" -selittyy määrillä tai kompensoinnilla. Sitä en ymmärrä, miksi hoikat eivät tätä voi myöntää? Itse voin!

mä olen juuri tuollainen hoikka. Kaikki aina kauhistelee, kuinka "voin syödä mitä vaan", mutta se tän päivän pizza tarkoittaa huomisen salaattia jne.

Vierailija
28/57 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin aamupalaksi jugurtin ja kahvia.

Lounaaksi fetasalaattia ja makaroonilaatikkoa+leipää.

Sitten taas kahvit ja kaksi laskiaispullaa.

Vähän myöhemmin jäätelötuutin.

Päivälliseksi söin taas fetasalaattia ja makaroonilaatikkoa+leipää.

Iltapalaksi söin sitten hesen kerrosaterian ja pehmiksen :)

Tänään ei ole tosiaan ruoka hirveänä maistunut kun eilen söin niin paljon. Kolmen aikaan söin ekan kerran puolikkaan patongin. Tällä hetkellä kyllä syön just suklaata ja illaksi ostin sipsejä. Tiedän kyllä että pitäs syödä terveellisemmin... Tässä nyt oli vain yksi esimerkki :)

Vierailija
29/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan syönyt vain palasta tai puolikasta pitsaa, aina kokonaisen.

Itse asiassa 90kg paljon liikuntaa harrastava mieheni ihmetteli juuri yksi päivä miten voin syödä yhtä paljon kuin hän ja olla tämän painoinen. Syömme suurinpiirtein samanlaiset aamupalat ja lounaat, päivällinen/illallinen on samaa ruokaa ja lähes aina sama annoskoko, joskus miehellä pari lihapullaa enemmän. Usein käy niin että minä santsaan mutta mies ei. Herkkujakin syön enemmän kuin hän.

En kylläkään vedä liikunnan jälkeen palautusjuomaa niin kuin mies, mutta eipä hänkään sitä joka päivä juo eikä siinä nyt ihan hirveästi ole kaloreita.

T:ap

Vierailija
30/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se ongelma tuleekin, voisin syödä kaikkea noista hyvällä ruokahalulla, mutta en ikinä jotain lasagnea esim. 2 lautasellista. Puoli lautasellista ja lisukkeet päälle on mulle ehdoton maksimi. Pizzzasta puolikas jne.

t. 170/62 ja tiedän kyllä miksi en liho herkuista huolimatta. Mutta onko sen annoskoon pienentäminen muka niin vaikeaa jos joku haluaa laihtua?!

Vierailija
31/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kyllä miksi en liho herkuista huolimatta. Mutta onko sen annoskoon pienentäminen muka niin vaikeaa jos joku haluaa laihtua?!

tässä loppuketjussa oli se, että hyvin harva voi syödä mitä vaan miten paljon vaan lihomatta, eikä se miten laihtuisi..

Onhan näissä eroja, mutta totuus on se, että "mitävaansyöjiä" on tosi, tosi vähän, muutenhan ihmiset olisivat pääasiassa laihoja syöppöjä.

Itse en henk. koht. tajua miksi olisi hienoa syödä lihomatta mitä vaan. Itse en halua syödä kauheasti enkä mitä vaan. Ja musta herkkuja on hedelmät, hyvät juustot, pähkinät, tumma suklaa...ei näitä pysty kerralla kauheasti syömään eivätkä kohtuudella lihota. No ei kai mikään kohtuudella syötynä lihotakaan, mutta ihmiset tuntuvat kehuvan että voivat syödä pikaruokaa, limpskaa ja karkkia kauheasti, siinä en näe mitään tavoiteltavaa!

Vierailija
32/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön järkkyjä annoksia, useasti päivässä ja muuta hyvää enkä lihoa. monet ystäväni ihmettelevät miten kykenen moiseen, jos ollaan syöty yhdessä. niin se vaan menee. enkä syö mitään rasvattomia ja terveellisiä ruokia. liikun sen verran, kun olen lasteni kanssa ulkona ja uimassa käyn kerran viikossa. en pidä ruuattomia päiväkään. olen terve, mutta näin se vaan menee.

ällöttävästi on tässä se kysymys :O

Vierailija
33/57 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 15 vuotias tyttö ja painan 55kg ja oon 172cm

syön yleensä mitä haluan, aika terveellisesti kuitenkin mutta täytyy sanoa että jos en säännöllisesti sinne kuntosalille poikkeisi 2 viikossa niin kyllä alkaisi näkymään kilot ;s todella tarkka oon että pysyn tässä painossa ainakin seuraavat 5 vuotta!

Vierailija
34/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuoruuteni tuollainen. Aina vain 50kg, pituus 174. Myös lasten jälkeen palasin heti tuohon painoon. Vedin vähintään 2-3 suklaalevyä joka viikko, söin kerralla pari pitsaa, ja muutenkin mitä halusin.

Lopetin karkin syönnin kokonaan 36v iässä, mutta tuosta lähtien olen vain lihonut. Nykyään syön noin 800 kcal päivässä? Ja olen useita päiviä kuukaudessa syömättä. Silti en vain saa noita about 5:ttä kiloa löllöä pois.

Että palataan asiaan, kun täytät 40:)

Mä todellakin nyt jo uskon, että toiset lihovat vähemmällä kuin toiset.

Vierailija
35/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomatta herkutella useana päivänä viikossa. Oon normaalipainon rajoissa, mutta pystyn olemaan vain laskemalla kalorit ja syömällä koko ajan vähän vähemmän kuin suositellaan.

Mä taas luulen, että ihmisten kalorien kulutus vaihtelee paljon, mutta joka paikassa suositellaan sitä 2000:aa, mikä on vaan liikaa monelle.

Mutta sit taas, jos on ihmisiä, jotka voi syödä melkein mitä vaan ja pysyy hoikkina, niin miksei tuo toimi toiseenkin suuntaan? Tietysti näitä ihmisiä on varmasti hyvin pieni vähemmistö ylipainoisia, mutta kai heitä kuitenkin jonkin verran on`?

Vierailija
36/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söin äsken 200g suklaata. liikun ihan normaalisti ja kiitän äitiäni geeneistä. eihän kroppa ihan samalainen ole kuin 10 vuotta sitten, mutta iloinen siitä olen.

Vierailija
37/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaavatko ylipainoiset ystäväni syömiään määriä vai onko kaikki kiinni liikkumisesta? sitä he eivät tee paitsi kuin autolle-kauppaan-autolle.

Vierailija
38/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laihempi, syön ihan hulluna herkkua ja muutenkin mitä haluan (myös terveellisesti) mutta kiloja ei tule millään lisää, kun pari saisi tulla. Lapsensaannin jälkeen vaan laihtunut.

Lehdet sais välillä kirjoitella lihottamisvinkkejä ihmisille!

Vierailija
39/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino on oikeesti GEENEISTÄ kiinni!

Itse olen 174mc ja 55kg ja syön kun hevonen ja rakastan kaikkee makeeta!

Mulla on 4 lasta ja ikääkin jo 39v.

MUTTA... silti toiset lihoo, vaikka itse en niin tekisikään!

Vierailija
40/57 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn siinä syömällä säännöllisesti, normaalisti ja terveellisesti (herkuttelen välillä) ja harrastamalla liikuntaa useita kertoja viikossa. Syön enemmän kuin mieheni, joka on sentään 12 cm pitempi ja painaa 79 kg mutta ei harrasta liikuntaa.

Paras ystäväni on 165 cm pitkä ja painaa jotain 80 kg ja on kyllä kova herkuttelemaan ja jättää usein oikean ruuan väliin, mutta ei mätä mitään tolkuttomia määriä herkkuja tai oikeaa ruokaa. Hän syö kuitenkin selkeästi epäterveellisemmin kuin minä eikä harrasta liikuntaa.

Uskon, että minä kulutan meistä parhaiten energiaa ja voi olla, että jossain vaiheessa joudun vähentämään syömistä, jotta en lihoa, mutta toistaiseksi normaalipainoisena pysyminen ei ole ollut yhtään vaikeaa ja raskauksien jälkeen olen päässyt kiloista helposti eroon.