Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 170cm, 55kg ja söin juuri 100gramman suklaalevyn, ov

Vierailija
28.02.2011 |

Siis oikeasti, joko lihavat huijaavat itseään sekä muita ja mässäävät paljon enemmän kuin kertovat, tai sitten painonhallinnassa on vielä paljon sellaista mitä emme ymmärrä.

Olen pysynyt teini-iästä tähän asti tämän kokoisena, paino on vaihdellut välillä 52-57kg ja ikää on nyt 32-vuotta. En välttele hiilareita ja syön herkkuja useampana päivänä viikossa ihan reiluja annoksia, vaikka muuten syön melko terveellisesti. En ole superliikkuja mutta harrastan kuitenkin säännöllisesti vähintään reipasta kävelyä (meillä on koira). Lisäksi satunnaisemmin muuta liikuntaa.

Painonhallinta ei ole koskaan ollut vaikeaa, ja jos nyt pari kiloa tulisi lisää niin ne lähtisivät myös nopsaan. Ei voi olla ajattelematta että geeneillä on kenties aika paljonkin merkitystä tässä, äitinikin on vasta päälle kuusikymppisenä alkanut "lihomaan" ja on edelleen normaalipainon rajoissa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomatta herkutella useana päivänä viikossa. Oon normaalipainon rajoissa, mutta pystyn olemaan vain laskemalla kalorit ja syömällä koko ajan vähän vähemmän kuin suositellaan. Mä taas luulen, että ihmisten kalorien kulutus vaihtelee paljon, mutta joka paikassa suositellaan sitä 2000:aa, mikä on vaan liikaa monelle. Mutta sit taas, jos on ihmisiä, jotka voi syödä melkein mitä vaan ja pysyy hoikkina, niin miksei tuo toimi toiseenkin suuntaan? Tietysti näitä ihmisiä on varmasti hyvin pieni vähemmistö ylipainoisia, mutta kai heitä kuitenkin jonkin verran on`?

En usko siihenkään, että syömällä enemmän aineenvaihdunta jotenki mystisesti vilkastuisi.

Olen yrittänyt syödä myös virallisten suositusten mukaan ..sillä seurauksella että painoni nousi useita kiloja parissa kuukaudessa. Ei ollut kivaa.

Ärsyttää vaan kun muutamat työkaverit v***uilee vähäisistä syömisistäni ja luulevat, että syön salaa herkkuja >:(

Vierailija
2/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön suklaalevyn lisäksi pisin päivää, kaksi lämmintä ateriaa, välipalat, iltapalan eikä paino nouse. olen pahoillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v äitini on samoissa "mitoissa" kuin sinä, hänellä 5 lasta. Meidän perheessä ihmetellään miksi ihmiset ovat niin lihavia nykyään. Riippuu tietty kropan mallista aika paljon. Ehkä olet timmi, lihaksikas tyyppi, itse olen hento.

Vierailija
4/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, kun saa syödä miten haluaa eikä lihoa läskiksi :)

Vierailija
5/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hento ja saan silti syödä miten haluan ja miten palkjon haluan. se on ihanaa :)

Vierailija
6/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi eilen aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen/illallisen. Söin mm. neljä juustovoileipää kananmunien kera, puoli pussia kuivattuja taateleita, appelsiinin, kiiviä, rahkaa jne. jne. sen suklaan lisäksi

Vierailija
7/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei näy painossa. Paino heittelee max. 2kg.

Olin vuodelevossa 3 viikkoa. Söi vaikka kuinka paljon karkkia ja roskaruokaa. Paino ei noussut.

Olen joskus tuskaillut teillekkin kun en saa edes 5kg painoa lisää.

Jospa sitten kun olen yli 50v..

Vierailija
8/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa liikunta jopa lihottaa joitakin, kun on terveenä ja energiaa kuluu, alkaa sylmään normaalisti tai enemmän.

huijaavatko ylipainoiset ystäväni syömiään määriä vai onko kaikki kiinni liikkumisesta? sitä he eivät tee paitsi kuin autolle-kauppaan-autolle.

Vierailija
9/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen ihan langan laiha, toinen pyöreämpi.

Perheen äiti on aina taistellut painonsa kanssa, ihan nuoresta asti. Perheenisä on pieni ja tosi hoikka. Toinen tyttäristä on lihava ja äitinsä näköinen, toinen tyttäristä todella hoikka ja pieni ja isänsä näköinen. Molemmat asuu saman katon alla kuitenkin.

Vierailija
10/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellaisia syo? Ja mista niita edes saa?

Vierailija
11/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te jotka syötte sen suklaalevyn tänään,syötte automaattisesti vähemmän,esim jätätte iltaruuan pois tms. Me läskit kun syödään noormaalisti pitkin päivää,siis 4-5 ateriaa+ ne herkut siihen päälle.eikä liikuntaa. siinä se.

Hoikkuusvuosinani (BMI 20 tai alle) söin kyllä mielestäni mitä halusin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna söin todella vähän. Esim lounas noin 300 kalorin edestä, ja välttämättä ei enää iltaruokaa vaan ehkä joku leipä tms. Tai sitten päivällinen oli jotain 4 kalapuikkoa ja kevyttä kastiketta päälle. viisikymmentä markkaa alkoi olla jo kohtuuton kertaostos kaupastakin.

Herkkuja söin kyllä, mutta niitäkin mielestäni kohtuudella eli ei koskaan kokonaista suklaalevyä. Pitsaa ostin yleensä PizzaHutista mutta annokseksi riitti yksi slice. Alkoholia käytin satunnaisesti.

Mässäämiseni oli jotenkin ylikorostunutta ja annoin sen kuvan että söin koko ajan ja kaikkea. Olen edelleen ihan normaalipainoinen mutta 10 kg on tullut lisää ihan vaan siitä että olen ruvennut syömään kuten ihmisen kuuluukin

Vierailija
12/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hento ja saan silti syödä miten haluan ja miten palkjon haluan. se on ihanaa :)

Miksi se on sinulle niin tärkeää hehkuttaa tuota täällä? Varsinkin kun kyseessä on se, mitä sinä haluat syödä ja sen verran kuin sinä haluat. Se tuskin on jonkun 100 kiloisen haluama määrä...ja jos söisit saman verran, niin olisit pullero sinäkin.

Kuten tuossa aiemminkin ihmeteltiin, miksi laiha ei voi myöntää, että ei ehkä syö niin paljon kuin läski? Miksi pitää antaa sellaista kuvaa, että on jotenkin onnekkaampi, vaikka asioille on ihan selitys? (Joo toki tämä on sama ilmiö kuin lihava joka väittää, ettei syö mitään...tosin hänellä voi jatkuvan laihduttelun takia ollakin hidastunut aineenvaihdunta mutta you get the point.)

Itse voin syödä noin 1600 kaloria päivässä lihomatta. Mahtuuhan siihen paljon karkkeja jos en syö hirveästi muuta. Tietty voin syödä myös vaikka 3000 kaloria tänään ja 1000 huomenna jne.

AV on kyllä täynnä näitä 45 kiloisia jotka voivat syödä ihan miten paljon vaan. Olisipa kiva nähdä teiltä vaikka kuukauden rehelliset ruokapäiväkirjat määrineen, saattaisi aueta omatkin silmänne.

Vierailija
13/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuusvuosinani (BMI 20 tai alle) söin kyllä mielestäni mitä halusin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna söin todella vähän. Esim lounas noin 300 kalorin edestä, ja välttämättä ei enää iltaruokaa vaan ehkä joku leipä tms. Tai sitten päivällinen oli jotain 4 kalapuikkoa ja kevyttä kastiketta päälle. viisikymmentä markkaa alkoi olla jo kohtuuton kertaostos kaupastakin.

Mässäämiseni oli jotenkin ylikorostunutta ja annoin sen kuvan että söin koko ajan ja kaikkea.

Hyvin yleinen ilmiö!

Vierailija
14/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ollenkaan. Taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta ja paino ei todellakaan tipu, vaikka lääkitys kunnossa ja liikunta ja ruokavalio myös.

Vierailija
15/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 20-vuotiaana olin sitä mieltä, että syön ihan hirmuisesti enkä liho. No joo.... olin siis 170 cm ja painoin 58-60 kg eli olin HOIKKA vaikka omasta mielestäni olin normaalipainoinen. No, totuus oli se, että jos mentiin kavereiden kanssa pizzalle, otettiin pizza aina puoliksi ja tulin siitä kylläiseksi - hyvä jos jaksoin syödä koko sen puolikkaan! Eli vaikka söin karkkia, roskaruokaakin, niin määrät olivat oikeasti tositosi pieniä. Nykyisin kun painan 15 kg enemmän ruokamäärät ovat ihan toisia. ja joo, sama ongelma se on minulla, että en osaa sitä kompensointihommaa... joskus 65-67kg painavana ( joka on minulle aikuisiän ihannepaino ) huomasin, että automaattisesti mässäilyn jälkeen vähensin seuraavana päivänä kalorimäärää. Nyt kun on yli 70kg painoa ja ällön läski olo, huomaan että jos mässään tänään, mitä väliä huomisellakaan :(. No, nyt on laihis päällä ja tavoite siellä hyvänolon painossa jossa pysyn ilman suurta tuskaa,eli 67 kg paikkeilla.

Vierailija
16/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tykkään kyllä syömisestäkin paljon. Jos syön näin, laihdun hitaasti tai pysyn samassa painossa:

Aamu: 1 pala tummaa leipää, jotain maitotuotetta, kahvi

lounas: 1-2perunaa, salaattia, jotain kastiketta

Välipala: voileipä ja hedelmä TAI pulla kahvin kera

Päivällinen: kuten lounas

Iltapala: kuten aamiainen

Myönnän silti, että usein syön juuri jonkun välipalan johonkin lisää, tai kaksi palaa leipää, tai leipää ruoan kanssa. Semmoisista pienistä jutuista nyt vaan tulee mulle liiallinen annos. Jos haluan pysyä painossani, tuohon voi vielä lisätä jonkun herkun kerran-pari viikossa. Jos haluan laihtua, en saa syödä mitään ylimääräistä.

Väitän olevani herkkä lihomaan, mutta se painonpudotus kyllä onnistuu tarvittaessa. Uskon geenien vaikutukseen, mutta uskon myös että silti painossaan pystyy lähes jokainen pysymään, jos vain on valmis toimimaan.

nimim. silti pari kiloa ylipainoinen.

Vierailija
17/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2 kuppia kahvia, 2 siivua ruisleipää, päällä keittokinkkua, kasviksia

-lounaaksi sämpylä keittokinkulla ja kasviksilla, vettä

-kotona lämmin ruoka, annoskoko on melko pieni. Ei rasvaisia kastikkeita, juustoja tms. Monesti jotain tummaa pastaa ja paistijauhelihakastiketta tai lauatsellinen veteen tehtyä lohikeittoa tms. Rasvatonta maitoa lasi.

- iltapalaksi kahden munan munakas tai rahkaa 2dl

Salitreeniä 3-4 kertaa viikossa, päälle yleensä vielä 20-30min crosstrainerilla tai kuntopyörällä, lisäksi kesällä golf ym. Vaan paino ei tipu! Pituus 169cm ja painoa 65kg. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen jo aivan ranteet auki.

Vierailija
18/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön järkkyjä annoksia, useasti päivässä ja muuta hyvää enkä lihoa. monet ystäväni ihmettelevät miten kykenen moiseen, jos ollaan syöty yhdessä. niin se vaan menee. enkä syö mitään rasvattomia ja terveellisiä ruokia. liikun sen verran, kun olen lasteni kanssa ulkona ja uimassa käyn kerran viikossa. en pidä ruuattomia päiväkään. olen terve, mutta näin se vaan menee.

Vierailija
19/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään samalla lailla kuin minä. Lupaan, että jos noudatatte näitä ohjeita, lihotte taatusti, oli teillä minkälaiset geenit tahansa.

Annan esimerkin mitä söin eilen:

Aamianen: Battery energiajuoma (sokerillinen)

Lounas: Kaksi juusto/kananmunavoileipää ruisleivällä, reilusti täytettä. 0,5 litran jaffa (sokerillinen)

Päivällinen: Kaksi isoa lautasellista lasagnea jossa päällä juustokuorrutus, kaksi lasillista piimää.

Iltapala: Itsetehtyjä teeleipiä(melko isoja) 4kpl ja margariinia päälle, noin puoli litraa suklaajäätelöä.

Voin antaa toisenkin esimerkin, vaikkapa lauantai:

Aamiainen: Paistettuja kananmunia 3kpl, noin 150g paistettua pekonia, vissyä.

Välipala: Pullasiivu ja mehu

Lounas: Lohta ja kermaperunoita sekä keitettyjä vihanneksia kunnon satsi ja vielä vähän lisääkin. Kaksi lasia piimää.

Iltapala: Kotipizzan kinkku-ananas-aurajuustopitsa (normaalikoko), irtokarkkeja n. 350g ja kokista puolisen litraa (sokerillista).

Kokeiltaa näitä ja tulkaa sitten vaikka kuukauden kuluttua

kertomaan ettei teidän paino nouse ollenkaan ;)

Vierailija
20/57 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihdunta

onneks mäkin tulen äitiini :)