Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako kukaan omasta lapsuudestaan penaalia

Vierailija
28.02.2011 |

jossa oli molemmin puolin kynille paikat ja erilaisia lokeroita. Magneetilla pysyi kannet kiinni. En osaa tarkemmin selittää...

onkohan niitä enää olemassakaan? en meinaa edes googlesta löytää kuvaa...

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun on oma lapsi niin kaipaa kaikkia kivoja juttuja omasta lapsuudesta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussipenaalit olivat aivan out.

Mulla on noita jäljellä 3-4. Viimeisimmässä on sisäkannet kirjoitettu täyteen ihastusten nimiä ja sydämiä...

Vierailija
25/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit sellanen kasettisoittimen näkönen jossa oli paljon erilaisia lokeroita.

Vierailija
26/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä saattoi tosiaan olla jotain ylimääräisiäkin härpäkkeitä, mun kaverin penaalissa oli jopa mittanauhakin, jonka sai vedettyä ulos penaalin päädystä.

Vierailija
28/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä saattoi tosiaan olla jotain ylimääräisiäkin härpäkkeitä, mun kaverin penaalissa oli jopa mittanauhakin, jonka sai vedettyä ulos penaalin päädystä.

Vierailija
30/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellani nyt minun ja veljeni penaalit... kirpparilla näin myynnissä kerran sellaisen.

Olen kyllä jossain nähnyt uusiakin mutta en aivan täysin samanlaisia.

Vierailija
31/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi vanha muistamaan magneettipenaalit! Itselläni oli useampia versioita, myös se jättimalli saranoilla. Värit tietenkin punaista, vaaleanpunaista ym. tyttöjen värejä, lokeroita oli lähemmäs kymmenen isoimmissa malleissa ja integroitu terotinkin tietysti, kyllä ennen osattiin... Oikeasti aika kauheita, kun näin jälkeenpäin ajattelee!

Vierailija
33/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parikin sellaista saranamallista vaaleanpunaista, kuvioita en tosin enää muista. Olisivatkohan olleet prinsessoja tai poneja... :) Oi ihania! Muistan miltä ne tuoksuivatkin ja kuinka tarkasti ne koulutarvikkeet aina asettelin sinne. Harmi kun niitä ei tullut säilytettyä.

Oi kuinka tulikin ihania lapsuusmuistoja mieleen tuosta muutenkin, mm. lapsuusaikani paras ystäväni... Aina alkaa hymyilyttää kun muistelen hauskoja leikkejämme ja hörhellyksiämme, vaikka ajan myötä se ystävyytemme sitten hiipukin hiljalleen. Ihana aito ystävä oli!

Vierailija
34/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muistan! Ja kyllä meillä kaikilla oli sellainen ala-asteella 80-luvulla. Ihan duunariperheestä minäkin, en mistään eliittiperheestä.

Vierailija
35/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just kattelin tuollaista penaalia Disney-kaupassa ja meinasin ostaa sellaisen kummitytolle. Asun Englannissa.

Vierailija
36/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansi oli sellainen pehmustettu.

Vierailija
37/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä oli tietty tyttömäisiä kuvioita, pojilla yleensä jotain urheiijoita tms.

Vierailija
38/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen, molemmilla puolilla romanttinen tyttöhahmo. Yllättäen samalla ekaluokalla 4 muullakin tytöllä oli samanlainen penaali mm. vierustoverillanikin!

Vierailija
39/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalle luokalle menossa olleelle pojalleni vajaa 3 v sitten Roomasta.

Poika oli mummolassa nähnyt vanhat tyttömäiset magneettipenaalini ja tykännyt niistä. Pienenä ilmoitti ottavansa ne kouluun, jahka sinne pääsee.

Ihme kyllä tuo kova kosla on vielä ehjä nyt 3.-luokkalaisella (ei ole onneksi ollut vaatimassa joka vuosi uutta).

Vierailija
40/62 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meidän luokan kaikilla tytöillä oli. Mitä enemmän lokeroita yms niin sitä hienompi :))

Tutkittiin aina ihan onnessaan toistemme penaaleja.