Tiedättekö te, mikä nimi oli harkinnassa vanhemmillasi jos olisit ollut toista sukupuolta syntyessäsi?
Kommentit (48)
Petra. Otin tämän nimen sukupuolenkorjauksen jälkeen (ennen Pertti)
Tietääkseni mitään nimeä ei ollut harkinnassa. Vanhempani katsoivat, kenen nimipäivänä olen syntynyt, ja koska se nimi on sukupuoleni mukainen, sain sen nimen.
Minusta olisi tullut Kari. No, päädyin Karin kanssa naimisiin.
Olisin ollut Marjatta mutta Markkuna mennään.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni mitään nimeä ei ollut harkinnassa. Vanhempani katsoivat, kenen nimipäivänä olen syntynyt, ja koska se nimi on sukupuoleni mukainen, sain sen nimen.
Mistä olet kotoisin? Tapa oli ainakin Lapissa 60-luvulla.
Jouni Ilmari🤣
Kerttulina sitten olen elellyt.
Mikko minusta olisi tullut. En tiedä miten on veljen tyttönimen kanssa, täytyykin vanhemmilta kysyä. Jos vielä muistavat. Kun muisti heillä huonontunut.
Tuukka, josta tuli pikkuveljeni nimi
Hermanni. Onneksi synnyin tytöksi. Järkytys oli tuo ehdotettu nimi, en voi käsittää, olisi mennyt varmaan vaihtoon.
Iso kiitos, ettei musta tullu Matti.
Vierailija kirjoitti:
Hermanni. Onneksi synnyin tytöksi. Järkytys oli tuo ehdotettu nimi, en voi käsittää, olisi mennyt varmaan vaihtoon.
Mikä vika? Erikoinen nimi, mikä lienee hyvä asia nykyään.
Tanja, mutta enpä ollutkaan tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika? Erikoinen nimi, mikä lienee hyvä asia nykyään.
Liian pitkä nimi ja manni voi olla liikaa. Ulkomailla se on luultavasti man tai mann.
Kyllä, Mauri Antero, onneksi synnyin tyttönä.