Väsyttää niin, että meinaan tuolilta tippua. Ja yksin lapsen kanssa.
Lapsen, 1 v. piti mennä tänään isälleen muutamaksi tunniksi ja odotin niitä tunteja kuin kuuta nousevaa. Lapsi on nukkunut tosi huonosti viime ajat ja mua väsyttää niin että en meinaa tuolilla pysyä. Huomaan välillä kumartuvani huomaamatta kohti maata ja huojuvani. Pää ei toimi millään tavalla ja autoa pitäis kohta lähteä ajamaan :(
Lapsen isä ilmoitti aamulla, että sillä on mahatauti, enhän mä tuota lasta voinut sitten sinne viedä...
Nyt parhaat vinkit kehiin miten pärjään iltaa asti!! Muita hoitoapuja ei ole ja päiväuniaikaan on mulla psykologikäynti ja tässä pohdin perunko sen, että voin vaikka nukkua lapsen kanssa. Ulkona ois loistava keli, mutta kun ei meinaa pystyssä pysyä ja lihakset kramppaa vähästäkin ponnistelusta :(
Kommentit (16)
Laitat videot pyörimään ja herätyskellon soittamaan tunnin päästä. Ja sitten vaan nukut sohvalla lapsen vieressä.
toi lapsi ymmärtäis filmien päälle jotain... Se ei vaan vielä oo kiinnostun niistä juurikaan, pari viikkoa sitten täytti sen vuoden :(
Pitää varmaan vaan koomassa istua lattialla sen kanssa. Kamala olo, ihan kuin olisi krapula!
ap
Eli patjat lattialle, peitot ja tyynyt pesäksi. Ovi kiinni ja lapselle jotain turvallista tekemistä.
Noin meillä on nuokuttu flunssia, mahatauteja yms.
Vähän hirvittää lasta edes nostella ja vaippoja vaihdella kun tuntuu, että ei kädet ja jalat toimi ja kävelen päin seiniä!
ap
Meillä nuorimmalla on astma, mikä valvotti nelisen vuotta putkeen.
Mies matkatöissä, joten välillä piti vain jaksaa vuorokaudet ympäri, välillä vielä itsekin kipeänä.
4
tietokone kiinni ja reipasta, iloista, mukavaa musiikkia soimaan. Koita touhuta reippaita juttuja lapsen kanssa. Vaikka on kuinka väsynyt niin tekemisestä piristyy, nuokkumalla alkaa väsyttää vain enemmän.
Meillä mies aina ihmettelee miten lasten sairastamisjaksoilla koko koti kiiltää ja pyykkivuori on kadonnut. Jos istun väsymyksen aikana tiedän, että nukahdan.
Pahimpina aikoina olen istunut vain vessassa kaiken muun tehnyt seisten :)
Vältä autolla ajamista, jos ei ole ihan pakko!
Tsemppiä, kyllä se siitä :)
Aurinko vaikuttaa piristävästi, katkaiseen melatpniinin tuotannon ja on henkisestikin hyvä. Eli vaikka tuntuu, ettet jaksa, niin sinne vaan. Syöt kevyesti jotain hyvää ensin.
Lapsi on valvottanu koko elinaikansa, yhtään kunnon yötä en ole nukkunut. Kuten joku jo sanoi, siihen tottuu tosi hyvin ja yleensä on sitten semmoinen hyvä draivi päällä :D
Nyt vaan tää jotenkin kasautui, tuli vielä kaveripariskunnan kanssa valvottua ja parannettua maailmaa kun luulin, että saan lapsen hoitoon isälleen.
Tuntuu, että naama on ihan jäykkä eikä kieli toimi :D
Hemmetin mahatauti :)
ap
PS. täällä on ihana ilma, lähdetään kävellen sille psykologille...
Mä jumitan täällä kahden alle 2-vuotiaan kanssa. Yleensä saan meidät just vaikka ulos tai jotenkin skarpattua, mutta nyt on mennyt pari päivää ihan koomassa kun yöton jostain syystä kovin katkonaisia- yleensä eivätole enkä ole tottunut tähän ollenkaan. Raivasin olkkarin taapero-ja vauva turvalliseksi ja laitoin paljon leluja ja kirjoja yms ja liikkumisen täällä nyt kaikki. Kerrankos sitä.
Voi voi, mitenköhän nuori nainen on noin huonossa kunnossa fyysisesti?
Ehdottaisin, että nukut silloin kun lapsesikin nukkuu. Jaksaisit paremmin olla aktiivinen äiti, koska usko minua se miten nyt olet lapsesi kanssa palkitaan vuosien myötä!
Pikkulapsi on aarre ja siihen tulee suhtautua kuin aarteeseen!
mitä sitä turhia piristelemään. lapsi rattaisiin valjailla ja leluja siihen, sekä video pyörimään ainakin auttaa siihen, että ei tunne yksinäisyytä, jos ei muuten kiinosta. sitten sohvlle tai sängylle niin, että yllät heijaamaan, jos tarpeen.
meillä on kyllä nukahtaneet kainaloonkin, jos vaan menen sängylle ja otan viereen. Ei kannata antaa lapsen nukkua psykolla niin voitte sen jälkeen ´molemmat nukkua, jos nyt ei onnistu
Voi voi, mitenköhän nuori nainen on noin huonossa kunnossa fyysisesti?
Ehdottaisin, että nukut silloin kun lapsesikin nukkuu. Jaksaisit paremmin olla aktiivinen äiti, koska usko minua se miten nyt olet lapsesi kanssa palkitaan vuosien myötä!
Pikkulapsi on aarre ja siihen tulee suhtautua kuin aarteeseen!
Ääh, en jaksa alkaa edes selittämään tätä tilannetta. En ole fyysisesti erityisen huonossa kunnossa, unenpuute vaan aiheuttaa sen, että tuntuu että kroppa ei palaudu päivästä ollenkaan ja lihakset on jumissa yms yms.
Mutta esim. päivisin nukkuminen ei yleensä onnistu.
ap
pinniksessä turvallisesti? Lapsi pinnikseen ja sinne kaikkea jännää tutkittavaa, pesty jogurttipikari, hiusharja jne. jota lapsi ei normaalisti saa tutkia. Sitten vaan otat päikkärit hyvällä omallatunnolla.
vissiin kotona molemmat vielä päivisin. Ulkoilkaa aamupäivällä, sitten syötte ja menette molemmat nukkumaan päikkärit. Ulkoilu+syöminen väsyttää. Meet makkariin ja pistät verhot kiinni ja ainakin yrität nukkua. Vaikka et saisikaan unen päästä kiinnin niin jo se pelkkä lepääminen auttaa.
Laitat videot pyörimään ja herätyskellon soittamaan tunnin päästä. Ja sitten vaan nukut sohvalla lapsen vieressä.