Ärsyttävää kun tätä prostituutioelokuvaa näytetään niin usein televisiossa :(
Kommentit (28)
Niin onkin, ihan vääriä roolimalleja saavat varsinkin teinit
leffan tunnaribiisin häihinsä... Ihanan romanttista.
Yks tuttu nainen halusi sen leffan tunnaribiisin häihinsä... Ihanan romanttista.
Se on kuule ollut klassikkobiisi jo ennen tuota leffaa.
Kertoo siitä, kuinka tosi rakkaus ei katso yhteiskuntaluokkaa. Ja se on sellainen pelastumistarina.
Just hyvä. Köyhästä akasta tuli rikas.
Mutta tosiaan, monestikohan on tullut nähtyä.
Olenkohan muuten ainoa, joka geren sijasta kuolaa katsellessaan tuota hotellin johtajaa, hector elizondoa vai kukas hän oli:)
mutta en ymmärrä miksi tuossa asemassa olevan miehen pitää ostaa huoralta pillua???
Mä luulin, että kukaan ei enää nykyään luule sen olevan pieno.
mutta en ymmärrä miksi tuossa asemassa olevan miehen pitää ostaa huoralta pillua???
Oli yksi mun lempielokuviani lapsena :) Juoni nyt tietysti on täysin epärealistinen, mutta kenenpä kohdalle se tuhkimotarina muka oikeasti osuisikaan. Muuten en ole kyllä Robertsista niin kauheasti pitänyt, samat naurut ja eleet yms. joka leffassa.
olosuhteissa glorifioida tai ihannoida, hyväksymällä Pretty Womanin naiskuvan hyväksyy myös Thaimaan ja Tallinnan prostituution
niin sen viehätys ja ideahan perustuu siihen, että stereotyyppiset roolit murtuvat ja päähenkilöt kasvavat huomaamaan sen.
Siis se "rikas mieshän" siinä ostaa huoran eikä edes mitään tyylikästä eliittihuoraa nimenomaan siksi, että hän ei halua oikeaa naista, jolla olisi luonne ja ajatuksia ja tunteitajotka sitten pitäisi ottaa huomioon. Hän haluaa vain jonkun joka on niin kuin hän haluaa ja tekee mitä hän käskee. Pukeutumisesta alkaen. Se ei siis ole ollenkaan söpöä, miten sitä prostituoitua puetaan ja syötetään kuin nukkea. Samalla lailla sille prostituoidulle mies/asiakas on vain raha-automaatti, jonka tunteita ei pidä ottaa huomioon ja johon ei saa kiintyä - tätä on vaikeampi kuvata, mutta se alun "ei saa suudella suulle"-kohta yrittää tehdä niin.
Elokuvan idea on sit siinä, kun kumpikin joutuu huomaamaan, että hei pahus sillä toisella on sittenkin tunteet ja ajatuksiakin eikä sen esinneelistäminen käynytkään niin helposti. Viehätys on siinä, että se, mikä tuossa elokuvassa on niin korostettua ja kliseistä, on läsnä kaikkien elämässä ja useimpien meistä PITÄISI tehdä sama huomio omissa parisuhteissamme uudestaan ja uudestaan.
modernit miehet eivät välitä vaikka suloisella tytöllä oli monessa paikassa käytetty tavara. Eikö täm ole sitä kierrätystä.
eikös Häkkiselle ja nykyiselle daamilleen käynyt jotenkin noin?
Toimiiko muissa asioissa samalla tavalla? Oceans eleven=hyväksyy rosvot, Kill Bill=hyväksyy salamurhaajat jne.
jo ennen tuota leffaa, mutta kyllä se nykyään vähintäänkin tuo mieleen sen prostituoituleffan ellei jopa ensisijaisesti liity siihen.
Mä luulin, että kukaan ei enää nykyään luule sen olevan pieno.
agressiivisuuden toisia naisia kohtaan. Ottamatta kantaa leffan ansioihin / ansiottomuuksiin, niin suurin osa alentaa sen huoran ja ylentää miehen. Uskomatonta. Sen sijaan, että te haukkuisitte miehen ihmisarvosta piittaamattomaksi siaksi, te haukutte oman "lajitoverinne" katuhuoraksi. Ei ihme, että naisten asema on se mikä on. Eivät sitä miehet paina alas, vaan te itse.
Mä olen niiiin samaa mieltä.
Onpa tosi romanttista rakastua jakorasiaan.