LASTEN NUKUTTAMINEN PAKKASESSA (on viesti)
Kommentit (147)
Pakkasraja katsotaan sen mukaan,
mitä ulkona on pakkasta. Tietenkin. Ja muuten, kun tästä oli kauhea kohu joskus, soitin 4 sairaanhoitopiiriin ja 8 neuvolaan ja tein gallupia ja kaikki kertoivat(naureskellen) että TIETENKIN pakkasraja tarkoittaa sitä, että kun miettii, että veisinkö vauvan ulos, niin katsotaan ensin, mikä on ulkoilman lämpötila, ja se mittari, mikä siis tönöttää ikkunan reunassa kiinni ja mittaa ulkoilman lämpötilaa. Sen nyt sanoo maalaisjärkikin, mutta kun täällä joku väitti toista, otin asiasta selvää.
He myös sanoivat, että pakkasraja pikkuvauvoilla -10, isoilla -15, mutta nyt siis suositukset muuttuvat(?) ja raja oisi tuo -5
Voisi joku kommentoida tähän?
sen vuoksi että on nukutettu ulkona?
Minä haluan ainakin vauvalleni hyvän terveyden ja turvallisuuden.
Pistän pääni pantiksi, että vaunujen SISÄlämpötila on korkeampi -6 asteen pakkasella, jos vaunut (ja vauva) on suojattu hyvin
kuin
-4 asteen pakkasella, jos vaunuihin tuulee.
meille lastenlääkäri ainakin sanoi, että kova pakkanen rasittaa vauvan keuhkoja, siksi pakkasrajat, ja jos aikuiselle pakkanen nostaa verenpainetta ja altistaa infektioille, niin MIKSI vauvat olisivat näiltä ilmiöiltä turvassa???? Vauva on vielä pienempi ja suojattomampi, mitä aikuinen(esim. Keuhkot, immuniteetti)
koko outoa tapaa. Ja siitä ei ole vauvan terveydelle mitään hyötyä, päinvastoin näyttäisi, että jopa haittaa!
Pakkasraja katsotaan sen mukaan,
mitä ulkona on pakkasta. Tietenkin. Ja muuten, kun tästä oli kauhea kohu joskus, soitin 4 sairaanhoitopiiriin ja 8 neuvolaan ja tein gallupia ja kaikki kertoivat(naureskellen) että TIETENKIN pakkasraja tarkoittaa sitä, että kun miettii, että veisinkö vauvan ulos, niin katsotaan ensin, mikä on ulkoilman lämpötila, ja se mittari, mikä siis tönöttää ikkunan reunassa kiinni ja mittaa ulkoilman lämpötilaa. Sen nyt sanoo maalaisjärkikin, mutta kun täällä joku väitti toista, otin asiasta selvää.He myös sanoivat, että pakkasraja pikkuvauvoilla -10, isoilla -15, mutta nyt siis suositukset muuttuvat(?) ja raja oisi tuo -5
pätemisen tarpeessa oleva esikoislapsen äiti. Opettele käyttämään tunnetta ja älyä lapsesi hoidossa, eikä ainoastaan pelkkiä lukemia. Osaatko ajatella itse? Ymmärrätkö lapsesi tarpeita?
Harmi, ettet kykene vielä ymmärtämään nuoren ikäsi ja kokemattomuutesi johdosta, että on muitakin tapoja toteuttaa asioita oikein kun omasi.
Tiedätkö, että minua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sairaanhoitopiirit tai neuvolat tästä asiasta sanovat. Minä, usean lapsen äiti tiedän, että lapsellani on lämmin ja hyvä nukkua ulkona. Kuten nähtävästi sinun aivojesi kapasiteetti ei riitä oivaltamaan itse, että sen ulkoseinämittarikaan ei absoluuttisesti näytä aina oikeaa arvoa. Ja että sen mittarin katsomisen lisäksi, aina kun lasta nukutetaan ulkona, täytyy käydä häntä säännöllisesti katsomassa.
Lapsen lämpötilaa voi kokeilla itse kädellä niskasta, että käsistä. Pienten lasten ääreisverenkierto on heikompi, joten etenkin pää ja kädet tarvitsevat paljon suojaa pakkasella ja ulkona.
Myöskään virallisia suosituksia ei ole vielä muutettu. Harvat äidit nukuttavat lapsia -30 asteessa. Mielestäni lasta voi huoletta nukuttaa n. -15 asteessa, kun lapsen lämpötila pysyy sopivana.
t. th itsekin ja useamman lapsen aikuinen äiti pohjoisesta
ammattilaisia ja tutkijoita, ennemmin kuin av-mammaa. Senkus kuskaat vauvasi ulos nukkumaan, vaikka ulkona olisi -30. Siitä ei kuitenkaan ole mitäään hyötyä, vaan pelkkää haittaa jopa.
kauanko he ovat nukkuneet ulkona ja kuinka kovalla pakkasella.
ammattilaisia ja tutkijoita, ennemmin kuin av-mammaa. Senkus kuskaat vauvasi ulos nukkumaan, vaikka ulkona olisi -30. Siitä ei kuitenkaan ole mitäään hyötyä, vaan pelkkää haittaa jopa.
Enkä usko, että kovin moni tuollaiseen pakkaseen vauvaa kuskaa. Minulle ei ole tullut vastaan ainakaan vielä ketään, vaikka pohjoisessa asunkin.
Toki jokainen saa tehdä, kuten itse haluaa.
kauanko he ovat nukkuneet ulkona ja kuinka kovalla pakkasella.
kun ainoa tulos oli ettei voi olla hyväksi jos jalat on kylmät.
Juups!
pätemisen tarpeessa oleva esikoislapsen äiti. Opettele käyttämään tunnetta ja älyä lapsesi hoidossa, eikä ainoastaan pelkkiä lukemia. Osaatko ajatella itse? Ymmärrätkö lapsesi tarpeita?
Harmi, ettet kykene vielä ymmärtämään nuoren ikäsi ja kokemattomuutesi johdosta, että on muitakin tapoja toteuttaa asioita oikein kun omasi.Tiedätkö, että minua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sairaanhoitopiirit tai neuvolat tästä asiasta sanovat. Minä, usean lapsen äiti tiedän, että lapsellani on lämmin ja hyvä nukkua ulkona. Kuten nähtävästi sinun aivojesi kapasiteetti ei riitä oivaltamaan itse, että sen ulkoseinämittarikaan ei absoluuttisesti näytä aina oikeaa arvoa. Ja että sen mittarin katsomisen lisäksi, aina kun lasta nukutetaan ulkona, täytyy käydä häntä säännöllisesti katsomassa.
Lapsen lämpötilaa voi kokeilla itse kädellä niskasta, että käsistä. Pienten lasten ääreisverenkierto on heikompi, joten etenkin pää ja kädet tarvitsevat paljon suojaa pakkasella ja ulkona.
Myöskään virallisia suosituksia ei ole vielä muutettu. Harvat äidit nukuttavat lapsia -30 asteessa. Mielestäni lasta voi huoletta nukuttaa n. -15 asteessa, kun lapsen lämpötila pysyy sopivana.
t. th itsekin ja useamman lapsen aikuinen äiti pohjoisesta
-20, -25 ja jopa -30(olen usean tällaisen kommentin nähnyt täällä!!!!) -15 ei olekaan mikään paha vielä, joskaan itse en nukuttaisi -15 asteen pakkasessa vauvaani ulkona. Ja suosituksiin tulee ehkä tämän väitöksen tiimoilta muutos, sitähän sinä et voi vielä tietää :)
nukuttavansa vauvaa ulkona. Mittari näytti ulkona -33, 4.
kun sitä ei tuossa lukenut ollenkaan, aika oleellinen tieto. Kuin myös se, että kuinka monta tutkittavaa tuossa tutkimuksessa ollut mukana ja mitä lapsilla on ollut päällä.
aikuisella nousee verenpaine ja infektioalttius nousee, niin aivan satavarmasti se tapahtuu myös vauvalla, joka on heikompi kuin aikuinen.
lapsi on nyt sit varmaan kokonaan pilalla kun sitä ei todellakaan viety ulos, siis lasitetulle parvekkeelle nukkumaan jos pakkasta oli yli -10 astetta... kyllä minulle ainakin neuvolassa näin neuvottiin ettei ulos ollenkaan jos on yli tuon... minustakin tuo ulkona nukkuminen on vähä ylis mainostettua, ei sitä muuallakaan tehdä ja hyvin ne lapset nukkuu...
Täällä hyvin usea äiti kertoo nukuttuvansa -20, -25 ja jopa -30(olen usean tällaisen kommentin nähnyt täällä!!!!)
Eikö sinulle ole vielä selvinnyt, ettei av ole maailman luotettavin lähde? ;)
Enpä minäkään TOSIELÄMÄÄ tiedä kenenkään nukuttavan vauvaa -30 asteessa. -15 on varmaan aika yleinen raja. Itse olen nukuttanut isoa vauvaa lyhyitä aikoja -20 asteessakin, mutta hän on ollut silloin todella hyvin suojattu.
siinä tapauksesa jos kylmettyy, mutta jos on ei kylmettymistä tapahdu.
Täällä hyvin usea äiti kertoo nukuttuvansa -20, -25 ja jopa -30(olen usean tällaisen kommentin nähnyt täällä!!!!)
Eikö sinulle ole vielä selvinnyt, ettei av ole maailman luotettavin lähde? ;)
Enpä minäkään TOSIELÄMÄÄ tiedä kenenkään nukuttavan vauvaa -30 asteessa. -15 on varmaan aika yleinen raja. Itse olen nukuttanut isoa vauvaa lyhyitä aikoja -20 asteessakin, mutta hän on ollut silloin todella hyvin suojattu.
ovat nukuttaneet, vaikka pakkasta esim. -23 tai -28. Olen kyllä myös sanonut mielipiteeni moisesta touhusta!
sen vuoksi että on nukutettu ulkona?