Mielitekoja raskausaikana ja kumpi sitten syntyi???
Mun teki ekasta mieli, omar karkkeja ja sprite limpparia ja piimää, ja poika syntyi.
Toisesta teki mieli kaikkea tuoretta, hedelmiä ja kasviksia ja tyttö syntyi.
Nyt tekee mieli jugurttia ja maitoa ym maitotuotteita, kumpi sitten tulee???
Kommentit (36)
2 tyttöä ja ekassa raskaudessa ei ollut oikein mitään suurempia mielitekoja, ehkä big mac - hampparit :) ja sitten kaikki "perusruoka"... nakkikastike ja potut oli varmaan parasta mitä tiesin. Karkki ei kauheasti maistunut. Toisesta oli alkuraskaudessa himona granny smith omput ja kaikki hapan ja kirpeä, ne oli ainoat jotka maistui jotenkuten kun koko ajan kuvotti.
Minun ei ole koskaan tehnyt mieli sen kummemmin mitään. En ihan edes usko niihin "mielitekoihin", niitä tulee, jos nainen ajattelee, että ne ovat jotenkin raskauteen kuuluva asia.
Ekalla kerralla syntyi tyttö, toisella poika.
Ekasta himoitsin hedelmiä ja liha ällötti. Loppuraskaudesta myös koin mieletöntä himoa suklaavanukkaisiin. Poika tuli.
Toisesta himoitsin punaista lihaa, hampurilaisia, suklaata ja perunamuussia jota olin aikaisemmin koko elämäni inhonnut. Kaikki paneroitu kuvotti. Tyttö tuli.
Kolmannesta kaikki lämmin ruoka ällötti alussa. Himoitsin mansikkaeskimo jäätelöitä, suklaata, vesimelonia. Tyttö tuli.
Ei oo semmosia kummallisia mielitekoja ollut, lihaa ei oo oikein tehny mieli ja suklaansyöntikään ei kiihota kuten ennen.
Kaikkea kirpeää pitää saada ja varsinkin sitrusta. Chilipähkinät ja kaikki tulinen himottaa normaaliakin enemmän ja mustapippuria rouhin ihan kaikkeen paksun kerroksen. Normaalisti en tykkää jäätelöstä mutta nyt sekin maistuu, erityisesti lakritsajäätelö.
Poikaa odottelen. Poikamaha on ja tummat viivat kulkee navasta ylös ja alas. Ihokin hehkuu, ei siis ole tyttöä viemässä äitinsä kauneutta :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:10"]
Poikaa odottelen. Poikamaha on ja tummat viivat kulkee navasta ylös ja alas. Ihokin hehkuu, ei siis ole tyttöä viemässä äitinsä kauneutta :)
[/quote]
Minä olin kyllä paljon hehkeämpi tyttöjä odottaessa. Pojasta tuli selkä täyteen finnejä eikä naamakaan välttynyt näppylöiltä. Tytöistä taas iho oli parempi kuin koskaan.
Mutta oikeasti uskon, että se oli vaan sattumaa. Mahat oli jokaisesta "poikamahat" joten eiköhän sekin riipu enemmän ihmisen ruumiinrakenteesta. Hauskahan sitä on kyllä spekuloida kumpi on oireiden perusteella vaikka ihan puppua varmaan onkin :)
Esikoinen on tyttö, hänen aikanaan ei varsinaisesti muita ruokahimoja ollut, kuin maustekurkku (ei sellainen makea, vaan nimenomaan happamampi). Maksamakkaraa teki mieli välillä, vaikka normaalisti en vilkaisekaan mihinkään maksaan viittaavaan. Omituisin himo tuolloin oli kasvojen puhdistusgeelini (Garnierin jokin, siinä taisi olla kurkku-uutetta tai jotain..); se tuoksui niin ihanan raikkaalta. :) En toki syönyt, mutta mieli olisi tehnyt.
Ällötyksen aiheet tuolloin kahvin haju (etenkin toisen hengityksestä), kirpeät maut.
Nyt odotan toista ja himoitsen kaikkea mahdollisimman raikasta: vuoroin hedelmiä, salaattia ja marjoja. Kaikki rasvainen ja mausteinen saa ajatuksenakin närästämään. Maksamakkaraa syön jälleen toisinaan (syynä varmaankin matala B-hb). Ällötyksiä ei muita, kuin alussa broileri ja etenkin kanaliemikuutiot. Tyttöä veikkaavat ultrassa, epävarmoina tosin, mutta itselläni poikafiilis :) Saas nähdä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:06"]
Minun ei ole koskaan tehnyt mieli sen kummemmin mitään. En ihan edes usko niihin "mielitekoihin", niitä tulee, jos nainen ajattelee, että ne ovat jotenkin raskauteen kuuluva asia.
[/quote]
Ehkä sulla on ollut onnekkaat raskaudet. Mä rupesin oksentamaan lihansyönnin jälkeen ennen kuin edes tiesin olevani raskaana.
Ja edelleen (16. raskausviikko), jos syön jotain mitä ei tee mieli (esim. kaverin synttäreillä pakottauduin syömään lasagnea), niin kunhan ruoka rupeaa sulamaan vatsassa niin pahoinvointi alkaa.
Mulla mieliteot vaihtelee ihan kuukaudesta toiseen, enimmäkseen tekee mieli kaikkea raikasta, salaattia, hedelmiä, marjoja, mehujäätä sekä tulista, kirpeää ja etikkaista. Söin kaksi viikkoa putkeen pelkkää caesar-salaattia, nyt se mielihalu on kadonnut enkä oikein millään keksi mitä tekisi mieli syödä.
En siis vielä tiedä kumpi on tulossa, poikaa on veikkailtu.
Kova himo on kaikkeen kirpeään. Kirpeät karkit (salmiakki pahin) ja omenat, puolukat, tyrnit, kiivit yms maistuneet todella hyvin. Alkuun teki hirveästi mieli maitoa ja lihaa, mitä normaalisti en kummemmin syö. Leipää on mennyt paljon, sitä olen pystynyt syömään koko ajan. Makeaa ei ole tehnyt hirveästi mieli, vain noita kirpeitä. Esim suklaata olen varmaan nyt raskauden aikana syönyt vähemmän kuin aikaisemmin. Pahoinvointia ei kummemmin ole ollut, kuvotusta oli ekat 3kk, mutta hirveä nälkä joten söin niitäkin asioita joita kuvottivat. Toistaiseksi olen oksentanut 0 kertaa, huh! Nyt olen 21+0 ja ikää on 28 v, täytän ennen vauvan syntymää 29.
Sain eilen tietää odottavani poikaa, vaikka olin 100% varma saavani tytön. Ihan selvät vehkeet oli, joten en voi enää edes ajatella sitä veikkauksena. :D Ei siinä, molemmat tervetulleita ja tämä oli esimerkki ainakin itselle siitä että ei ne omat tuntemukset mene aina ihan nappiin. Kaikki isovanhemmat (kaikille eka lapsenlapsi) kovasti odottavat tyttöä, olen kuulemma ihan sen mallinen että tyttö tulee, eivätkä edes halua tietää mitä ultrassa veikattiin, mutta "Tyttö sieltä tulee" Katotaan miten mummien naamat sitten tyksissä laitetaan kun onkin poika <3
Mulla oli aivan järkyttävä hajuherkkyys ja siitä johtuva pahoinvointi ekat kolme kuukautta, ja jostain syystä kammosin kaikkea tomaatteihin liittyvää! Siinä viikon 25 tienoilla iski himo syödä omenia ja suklaata, ja niitä menikin sitten joka päivä... Kunnes himot loppuivat kuin seinään lapsen synnyttyä. Nykyään omenan syöminen tuntuu pakkopullalta, mutta tomaattikeitto maistuu taas :D
Tyttö tuli.
Mun teki ihan kamalasti mieli kaikkia maitotuotteita, söin ihan hirveitä määriä rahkoja, jätskiä, juustoja, maitojuomia.. Tyttö tuli.
Mulla on kroppa alkanut vaatimaan lisäkiloja heti raskauden alusta ja 3-4-5 kiloa onkin tullut aina jo ekaan nlakäyntiin mennessä. :D eli siis hillitön ruokahalu jokaisessa raskaudessa, en ole lihava.
Ekaa (tyttö) odottaessa teki mieli jäätelöä, banaania, viiliä, kermavaahtoa, hilloa.
Toista (tyttö) odottaessa himosin myös kermavaahtoa ja hilloa minkä vain päällä. Ja kahvia! (Ei niin hyvä)
Kolmatta (poika) odottaessa voikukanlehtiä, lihapullia, hampurilaisia ja kalaa.
Googlettelin kuuluuko imetysaikaan mieliteot ja tulin nyt ketjuakin nostaneeksi. Tyttöjä imettäessä tarvitsin suklaata päivittäin ja nyt imetän poikaa. Söin juuri kaksi ruisleipää "triplajuustolla" ja luumuhillolla, puolikas kurkku ja kananmuna päälle.. ':D raskaustesti oli negatiivinen huhhuh
Minun raskauteni olivat siinä mielessä varmaan kummallisia, että minulla ei ollut mitään mielitekoja. Tosin kerran ensimmäisen raskauteni aikana minun teki mieleni perunasalaattia, mutta sekin oli semmoinen juttu, että sitä nyt sattui olemaan tarjolla, ja vaikka en siitä normaalisti mitenkään erityisesti himoinnut, siinä kohtaa teki mieli. Silloin sain tytön. Seuraavakin oli tyttö, sitä seuraava poika..
Ekassa mätitahna ja suklaa. Tokassa hampurilais kastike ruisleivän/näkkärin päällä ja suklaa. Molemmissa imetyksen aikaa teki mieli makeaa mahdottoman paljon ja jouduin taistelemaan mielihaluja vastaan :D Eipä oo makea maistunut enään imetyksen jälkeen :D Ja molemmat siis tyttöjä eikä raskaus aikana ollut pahoinvointia..
Aika alkuvaiheessa taisi olla että teki mieli punaista lihaa mitä yleensä en paljon syö, sitten ketsuppia ja etikkaisia (ei makeita) suolakurkkuja. Sitten teki hirveästi mieli nuudeleita ja varsinkin siitä maustepussista tehtyä "lientä" olis mennyt vaikka kuinka, mutta ikävä närästyshän siitä seurasi joten piti rajoittaa. Yhdessä vaiheessa tuli kova himo myös suolaiseen salmiakkiin, ennen kuin luin että se saattaa olla haitallista. Nyt kesällä on melkein kaikenlaiset hedelmät ja marjoista mustikat sekä vihreät salaatinlehdet ja myös tuore pinaatti maistuneet älyttömän hyviltä. Nyt myös on himottanut oikein hapan ruisleipä. Lämmin ja tuhti ruoka on maistunut vähemmän, vaikka on sitäkin koittanut välillä syödä, mutta enemmän on ollut mielitekoja tosiaan kevyempiin ja raikkaisiin ruokiin. Pähkinöitä olen yrittänyt syödä energian takia, vaikka nekin aiheuttavat närästystä. Vihanneksia on myös pitänyt vähän vältellä samasta syystä. Yhteenvetona voisi sanoa että suolainen, kirpeä ja hapan on maistunut parhaalta, makean mieliteko on ollut vähäisempää kuin normaalisti. Kirpeät karkkitaatelit ovat yksi uusista suosikeista.
Ensimmäinen raskaus menossa, aluksi teki hirveesti mieli kaikkia sitrushedelmiä, nyt loppuraskauden ajan on tehnyt mieli ihan himona kaikkia makeita, kermasia leivoksia ja kakkuja ja ylipäätään makeeta, seka SUKLAATA... Normisti en juurikaan oo minkään makeen perään vaan tykkään enemmän suolasista ja suklaata en oo voinut sietää :D en tiedä kumpi on tulossa, päätin pitää syntymään asti yllätyksenä sen asian <3