Piti lähtee kaveriperheiden kanssa mökille
minä en nyt pääsekään, joten mieskään ei halua mennä yksin lasten kanssa. Kyse kaiken lisäksi alun perin miehen kavereista. Käytännössä siis niillä on ollut ajatus, että illalla lasten mentyä nukkumaan pojat pääsee ryyppäämään ja vaimot hoitaa lapset. Näin menee nykyään aina.
Kommentit (41)
ja jois appelsiinimehua naisten kanssa, ja muut miehet saunois? ei nappais mullakaan. Ja musta toi viikonloppu suunnitelma kuulosta ihan ok touhulta, mutta molemmat puolisot pitäis olla paikalla.
Eli kun joutuisi itse siihen rooliin, missä minä olen aina, ei enää olisikaan kiva reissu. Miksiköhän musta usein tuntuu, että olen loman tarpeessa lomalta palattua...
ap
Meillä reissut tehdään yleensä niin että hoidetaan lapset yhdessä nukkumaan ja sitten kaikki istutaan iltaa yhdessä, miehet ja naiset.
jonkun drinkin ottaa, eikä sekään tarkoita että olis huruakkana siellä. Olet ihan itse kehittänyt tuon vesiselvänlinjan. Minä kyllä pystyn ihan hyvin istumaan naistenkin kesken iltaa. Yleensä otan kaakaon, lasin baileystä ja vielä yökaakaon.
Minkäikäiset lapset teillä on, entä jos mies ottaisi isomman vaikka mukaan?
Minulle ei käynyt selväksi, mitä mieltä hän on, kun hänestä miesten ryyppääminen on paha juttu mutta kuitenkin ihan ok.
kaikkien tuttavaperheiden kanssa (joita ei ole ihan vähän) menee niin, että lasten nukkumaanmenon jälkeen sekä miehet että naiset istuvat iltaa yhdessä, kukaan ei ole kaatokännissä vaan useampi ajokunnossakin ihan muuten vain, kukaan ei valvo pikkutunneille ja aamuheräämisissä on isillä ja äideillä vuorot.
Minusta tuo on normaalia vastuunjakamista, ei se, että perhereissulla pämpättäis vuorotellen pikkutunneille. Jos dokaamista haluaa harrastaa, sitä voi tehdä sitten tehdä vuorotellen omien kavereiden kanssa ilman perhettä.
jos porukassa muutenkin on niitä imettäviä tai raskaana olevia? Vai eivätkö he osaa ajaa autoa?
paitsi jos voisi jättää lapset kotiin.
Niin meilläkin hoidetaan lapset yhdessä nukkumaan ja sitten kaikki istutaan iltaa yhdessä, mutta miehet juovat enemmän ja juttelevät myöhempään, koska heidän ei tarvi huolehtia lasten yöheräilyistä ja voivat nukkua aamulla pitkään, koska ovat lomalla ja valvoneet illalla myöhään...
Ei mulla varsinaista vesiselvälinjaa ole. Mutta nuorimmainen edelleen heräilee yöllä, mielestäni ei voi kovin monta olutta ottaa, jos joutuu todennäköisesti lasta yöllä hoitamaan.
ap
Meillä reissut tehdään yleensä niin että hoidetaan lapset yhdessä nukkumaan ja sitten kaikki istutaan iltaa yhdessä, miehet ja naiset.
kaikkien tuttavaperheiden kanssa (joita ei ole ihan vähän) menee niin, että lasten nukkumaanmenon jälkeen sekä miehet että naiset istuvat iltaa yhdessä, kukaan ei ole kaatokännissä vaan useampi ajokunnossakin ihan muuten vain, kukaan ei valvo pikkutunneille ja aamuheräämisissä on isillä ja äideillä vuorot. Minusta tuo on normaalia vastuunjakamista, ei se, että perhereissulla pämpättäis vuorotellen pikkutunneille. Jos dokaamista haluaa harrastaa, sitä voi tehdä sitten tehdä vuorotellen omien kavereiden kanssa ilman perhettä.
ap ja miehensä ovat joko todella nuoria tai sitten ap:n mies on todella lapsellinen eikä ole vielä kasvanut vastuulliseksi aikuiseksi,
koska joutuisi ainoana miehenä viettää iltaa naisten kanssa lapsia kaitsemassa kun muut miehet olisivat keskenään toisaalla.
Eli kun joutuisi itse siihen rooliin, missä minä olen aina, ei enää olisikaan kiva reissu. Miksiköhän musta usein tuntuu, että olen loman tarpeessa lomalta palattua... ap
vaan samassa mökissä. Eihän ne miehet missään muualla muulloinkaan ole, paitsi jos lähtevät yöllä käymään baarissa (yleensä lähtevät puolenyön jälkeen, jos ylipäätään lähtevät). Tuskin kukaan olisi mihinkään lähdössä, jos yhdellä olisi lastenhoitovastuu.
ap
koska joutuisi ainoana miehenä viettää iltaa naisten kanssa lapsia kaitsemassa kun muut miehet olisivat keskenään toisaalla.
Eli kun joutuisi itse siihen rooliin, missä minä olen aina, ei enää olisikaan kiva reissu. Miksiköhän musta usein tuntuu, että olen loman tarpeessa lomalta palattua... ap
En ymmärrä. Kai se mies voisi saunaan mennä, jos lapset nukkuu. Jos ipana herää, joku mammoista voi käydä katsomassa tai hakea miehen, jos heränneen tyynnyttely vie enemmän aikaa. Ainoa puuttuva osanen on se ryyppääminen ja se, että joutuu aamulla heräämään lasten tahtiin.
Ei kai sitä tarvitse täysin naiseksi alkaa, vaikka olisikin lasten kanssa reissussa?
Minusta taas tuntuu, että tällä palstalla monilla on niin mustavakoinen maailmankuva, etten voi käsittää. "Tuollainen" reissu ja "tuollainen" mies. Eihän se nyt hyvänen aika kaatokänniä ja huru-ukkoa tarkoita, jos saunovat ja ottavat saunaolutta lasten nukkumaanmenon jälkeen. Ja baarissa käyminenkään ei tarkoita kaatokänniä tai huru-ukkoa. Se mua ärsyttää, että näillä mökkikeikoilla (okei, pakon sanelemanakin kun on imetykset ja raskaudet) me naiset ollaan aina vastuussa lapsista kun taas miehet voi ottaa vähän vapaammin. Mies oli järjestänyt reissun kavereidensa kanssa, että ois lapsille hauskaa, mutta nyt kun minä en pääse mukaan, niin kappas kappas, ei enää lasten reissu niin tärkeä ollutkaan. Nyt joutuisi siihen samaan rooliin, missä minä olen aina, niin tuntuukin tylsältä. Niinpä niin. ap
Meillä oli vuosia tilanne, että juhannuksena meille tuli mökille vieraita. Ukot nuhjus kokolla aamukuuteen, kun minä heräsin lapsen kanssa yöunilta. Meni aikansa, ennen kuin tajusin, että tässä ei ole mitään järkeä. Siitä lähtien ollaan viettetty juhannukset täysin ilman alkoholia ja vieraat ovat vaihtuneet.
Pakko tähän väliin sanoa, että se "örvellys" alkoi vasta sitten kun lapset oli nukkumassa, eli lasten aikana kukaan ei kännissä örveltänyt.
Minusta taas tuntuu, että tällä palstalla monilla on niin mustavakoinen maailmankuva, etten voi käsittää. "Tuollainen" reissu ja "tuollainen" mies. Eihän se nyt hyvänen aika kaatokänniä ja huru-ukkoa tarkoita, jos saunovat ja ottavat saunaolutta lasten nukkumaanmenon jälkeen. Ja baarissa käyminenkään ei tarkoita kaatokänniä tai huru-ukkoa. Se mua ärsyttää, että näillä mökkikeikoilla (okei, pakon sanelemanakin kun on imetykset ja raskaudet) me naiset ollaan aina vastuussa lapsista kun taas miehet voi ottaa vähän vapaammin. Mies oli järjestänyt reissun kavereidensa kanssa, että ois lapsille hauskaa, mutta nyt kun minä en pääse mukaan, niin kappas kappas, ei enää lasten reissu niin tärkeä ollutkaan. Nyt joutuisi siihen samaan rooliin, missä minä olen aina, niin tuntuukin tylsältä. Niinpä niin. ap
mun mies on just samanlainen. Muuten todella huomaavainen, hyvä isä mutta kun kavereiden kanssa tehdään näitä yhteismatkoja niin aina se on niin että vaimot hoitaa lapsia aamuvarhaisella ja iltamyöhään jotta miehen voivat "saunoa ja ottaa iisisti." Mä olen niiiiiin kyllästynyt tähän ainaiseen samaan kuvioon.
Minun mieheni on loistava isä ja huomaavainen minua kohtaan muutenkin, pääsen aina omiin menoihin kun haluan jne. mutta aina juuri mökkireissuilla ja vastaavilla huomaan että minä hyysään lapsia ja mies kalastelee, veneilee ja saunoo ihan rauhassa. Uskon kyllä että jos/kun huomautan asiasta niin muutos tapahtuu, mutta kyllä se usein noin tuppaa olemaan että miehet relaa ja naiset hoitaa. Kaikkein pahimpia ovat olleet reissut joissa on paljon lapsettomia pariskuntia ja meidän perhe, silloin mies ei muista olevansa isä ollenkaan...
tässä keskustelussa on. En tajua, mitä mieltä ap oikein on. Ensin hirveä säälinkeräys asiasta (mielestäni aiheellinen) ja sitten kuitenkin puolustaa ukkoansa henkeen ja vereen?
Mitä sä ap haluat ja mitä mieltä oikein olet?
Jos sä olet tyytyväinen ukkoon ja sen toimintatapoihin, niin miksi tämä avaus?
ap haluaa sanoa, että hänellä on hyvä mies, mutta häntä ärsyttää ainoastaan nuo mökkireissut, joissa joutuu yksin hoitamaan lapsia kun mies juo alkoholia. Mutta mies ei ole täysin hulttio, kuten monet täällä käsittivät.
tässä keskustelussa on. En tajua, mitä mieltä ap oikein on. Ensin hirveä säälinkeräys asiasta (mielestäni aiheellinen) ja sitten kuitenkin puolustaa ukkoansa henkeen ja vereen?
Mitä sä ap haluat ja mitä mieltä oikein olet?
Jos sä olet tyytyväinen ukkoon ja sen toimintatapoihin, niin miksi tämä avaus?
sitä lasta hoitamaan yöllä? Ja miksi teillä on noin stereotyyppiset valinnat, että miehet itsestäänselvästi ottavat enemmän alkoholia, koska heidän ei tarvitse huolehtia lasten yöheräilystä ja voivat nukkua pidempään? Oletteko koskaan PUHUNEET asiasta miehesi kanssa?
paitsi jos voisi jättää lapset kotiin.
Niin meilläkin hoidetaan lapset yhdessä nukkumaan ja sitten kaikki istutaan iltaa yhdessä, mutta miehet juovat enemmän ja juttelevät myöhempään, koska heidän ei tarvi huolehtia lasten yöheräilyistä ja voivat nukkua aamulla pitkään, koska ovat lomalla ja valvoneet illalla myöhään...
Ei mulla varsinaista vesiselvälinjaa ole. Mutta nuorimmainen edelleen heräilee yöllä, mielestäni ei voi kovin monta olutta ottaa, jos joutuu todennäköisesti lasta yöllä hoitamaan.
ap
itse en ole kiinnostunut tekemään noita asioita, joten hänen tekemisensä ei ole minulta mitenkään pois. itse en jaksa valvoa enkä halua krapulaa.
Ainut edellytys on se, että mökki tms on riittävän suuri jotta toisten valvominen ei häiritse toisten nukkumista. samoin miehen on nukuttava eri huoneessa, koska hän kuorsaa jo parin kaljan jälkeen niin että minä en pysty nukkumaan. Aamulla nousee sitten kun on tajuissaan, mitään krapulaisia sössötyksiä en jaksa kuunnella. Yleensä meidän lomat on liikunnallisia, joten mitään hirveätä dokaamista niihin ei liity kellään.
En ole ap, mutta tässä sulle rautalangasta: ap haluaa sanoa, että hänellä on hyvä mies, mutta häntä ärsyttää ainoastaan nuo mökkireissut, joissa joutuu yksin hoitamaan lapsia kun mies juo alkoholia. Mutta mies ei ole täysin hulttio, kuten monet täällä käsittivät.
en vieläkään ymmärrä, mitä ap halusi aloituksellaan? Häntä ärsyttää mökkireissut ja on aina ihan loman tarpeessa niiden jälkeen. Miehen käytös on kuitenkin ok ja hyväksyttävää. Häh???
Ei tietenkään miehen täydy olla täys kusipää, mutta jos ei voi kaveriseurassa huomioida vaimoa tai tämän jaksamista, niin ei se kyllä ihan normaaliakaan ole.
Onko nyt tosiaan niin, että avauksen pointti on: mieheni on vähän kusipää mutta ei ihan kusipää? Neuvoni ap:lle on että älä hankkiudu sellaisiin tilanteisiin, jossa tuo kusipäisyys nousee esiin.
ja jois appelsiinimehua naisten kanssa, ja muut miehet saunois? ei nappais mullakaan. Ja musta toi viikonloppu suunnitelma kuulosta ihan ok touhulta, mutta molemmat puolisot pitäis olla paikalla.