Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkaupunki seudulla asuvat, missä...

Vierailija
26.02.2011 |

asut ja mitä pidät alueesta?

Asumme Puistolassa ja ihan ok mesta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn hyvin, palvelut ja luonto lähellä. Ja alue on kaunis.

Vierailija
22/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ja tykkään kovasti. Minusta täällä on rauhallista, mukavan näköistä ja kaikki ihanan lähellä. Asuin tätä ennen Töölössä enkä tykännyt siellä siitä, että liikennettä ja meteliä oli niin paljon. Olen asunut myös Itä-Pakilassa, jossa oli muuten hyvä asua, mutta autolla piti mennä joka paikkaan. Kalliossa olen myös asunut ja siellä oli nuorempana kivaa, mutta lasten kanssa turhan levotonta. Lauttasaaressa olen myös asunut ja siellä on mukava pikkukaupunkimeininki. Rastilassa olen myös asunut ja siellä oli kivat ulkoilumaastot, mutta jotenkin karu meininki muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykätään kovasti. Meilläkin on mukavat naapurit ja on rauhallista. Hyvät palvelut ja kulkuyhteydet lähes jokapaikkaan. Ihana pieni ala-aste aivan vieressä.

Vierailija
24/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöykkiössä. Mukavan rauhallista, peruspalvelut silti lähellä ja pari bussilinjaakin kulkee. Oikein kiva lapsiperheelle.

Vierailija
25/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ja tykkään kovasti. Minusta täällä on rauhallista, mukavan näköistä ja kaikki ihanan lähellä. Asuin tätä ennen Töölössä enkä tykännyt siellä siitä, että liikennettä ja meteliä oli niin paljon. Olen asunut myös Itä-Pakilassa, jossa oli muuten hyvä asua, mutta autolla piti mennä joka paikkaan. Kalliossa olen myös asunut ja siellä oli nuorempana kivaa, mutta lasten kanssa turhan levotonta. Lauttasaaressa olen myös asunut ja siellä on mukava pikkukaupunkimeininki. Rastilassa olen myös asunut ja siellä oli kivat ulkoilumaastot, mutta jotenkin karu meininki muuten.

Laiskuutta, sanon minä.

Vierailija
26/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölössä viihdyin opiskelijana. Lapsiperheenä en haluaisi siellä asua.

Konalassa asuttiin rivarissa, tykättiin siitä, että keskustaan ajoi nopeasti ja alue oli rauhallinen.

Puistolassa viihdyttiin, mutta on hiukan pussinperä. Pienten lasten kanssa ihanteellinen.

Tapaninvainossa viihdyttiin mainiosti! Sinne on pala sydäntä jäänyt ja edelleen muistelen kaiholla. Hyvät yhteydet, ostosmahdollisuudet myös lähellä. Kartanonalueen ulkoilumahdollisuudet uimarantoineen ja hernepeltoineen. Parempaa saa hakea.

Vapaalassa asutaan nyt ja viihdytään hyvin! Tosi rauhallinen ja "lämmin" alue.

Vierailija
27/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta, sanon minä.

Vierailija
28/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ihan todella paljon. Rauhallista, kaunista ja kaikki palvelut ihan vieressä. En muuttaisi pois :).

Vierailija
29/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella rauhallinen paikka, palvelut on viiden minuutin bussimatkan päässä, lasten harrastukset lähellä, todellakin tykätään!

20v sitten en olisi missään nimessä muuttanut tänne, mutta alue on tosiaan muuttunut hurjasti.

Vierailija
30/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi rauhallista vaikka onkin itä-helsinkiä

Vierailija
31/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten rohkeasti vain vastailemaan!!

Vierailija
32/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK, kesällä kiva. Kaipaan Helsinkiä, asuisin mielelläni, ihan lapsiperheenä, vaikka Larussa, Ruoholahdessa, Krunikassa, Töölössä tai keskikaupungilla. Kyllästyttää olla kaukana "kaikesta" ja kun 180 päivää on talvi ja jää, niin ei paljon luontokaan lohduta.

Mutta kesällä on mukava kun on oma piha ja puutarha.

Vierailija
33/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Espoossa Leppävaarassa. Pidän tästä paikasta kovin. On minusta ehkä Espoon Helsinkiläisin lähiö / osakeskus. Täällä lähes kaikkea mitä ihminen tarttee - palveluita, kauppoja, kulttuuria jne. ja mitä ei ole, niin on tuossa Helsingissä ihan 15 min päässä. Härskisti sanottuna Espoossa on Helsingin parhaat puolet, mutta ei niitä lieveilmiöitä, kuten esim. rikollisuutta, kerjäläisiä tms. läheskään samassa mittakaavassa.

Tai joo... siellä on ihan samat näpistelijät ja hengaajat ku stadissa ja veikkaan, että väkilukuun verrattuna aivan saman verran ku esim. itiksessä. Leppävaarassa on sen lisäks ns. "kovaa" rikollisuutta tosi paljon! ja nyt tiedän kyllä mistä puhun entisenä Leppävaaran asukkina ja siellä työskennelleenä.... Lepuski on samaa sarjaa Espoonkeskuksen kanssa nykyisin vaikka joku muuta yrittäisikin väittää....... En asuisi ikinä lasten kanssa siellä. En ikinä.

Vierailija
34/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vantalla useammassa paikassa.

Itä-Vantaalla lähellä Korsoa pientalo-omistusalueella. Sinänsä Korso on mainettaan parempi paikka, pieni kylä.

Alueella on kuitenkin hieman enemmän semmoista räyhä-henkeä ja ongelmaperhettä.. koulujen taso kohtuullinen, riippuu paljon opettajasta.

Toinen lapsista sitten vaihtoi koulua Rekolaan, (ala-aste) pieneen kyläkouluun joka on todella hyvä. Koivukulän yläasteelle en enää lapsiani laittaisi.

Lisäksi olen Itä-vantalla asunut alueilla Asola, kerrostalo / Vanha Koivukylä - luhtitalo, ja jälkimmäinen oli aika kamala kokemus, sattui huonot naapurit.

Muuten tuo alue oli ihan kivaa nättiä ja rauhallista.

Länsi-Vantaalla Vaskipelto on uusi, pieni, siisti, hyvät kulkuyhteydet kaikkialle.

Vapaalassa asuttiin vähän aikaa, viihdyin todela hyvin. Valitettavasti muutimme. Olemme poissa asuneet jo muutaman vuoden ja ikävöin edelleen sitä entistä asuntoa ja asuinpaikkaa.

Ainoa harmistus oli koiran ulkoiluttajat, jotka päästi hurttansa tekemään tarpeitaan toisten piha-alueille !!!??? ja lähellä asuvat omakotiperhe, jossa nuoriso piti joka viikonloppu melkoisia bileitä aamuun asti. Meille myös sattui lähialueelle vähintäänkin omituiset naapurit, joiden lapset eivät tajunneet, etteivät naapuruston piha-alueet ole yleistä leikkialuetta, eikä heillä ole oikeutta olla siellä ns. ilman lupaa.

Nyt asumme tavallaan pääkaupunkiseudun kehyskunnassa, missä on etunsa ja on haittansa. Pienuus ja turvallisuus on lasten kannalta hyvä. Itse kaipaan ihmisiä ja palveluita. Sisäänpäinlämpiävyys rasittaa myös. Jos et ole "suosiossa" niin lapsillakin on vähän ikävät oltavat, kun eivät saa kavereita.

Muuttaisin pois, mutta erinnäisistä syistä se ei ole mahdollista.

Vierailija
35/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Vantaan Pähkinärinne on jotain aivan kammottavaa mitä olla voi. Oikein Lähiöiden Lähiö.

Kerrostaloja, nuhjuinen 70-luvun miniostari, jossa ruokakauppa, pari pitseriaa, parturia ja ruokapaikkaa + kaljapaikkaa. Toisessa päässä hengaili noin kynnekesäiset pennut, toisessa päässä mopoikäiset teinit ja sitten se pulirinki kesällä örveltäen. Koiranpaskaa kävelytiet täynnä.

Lammaslammen kauneus meni siinä, että se oli kesällä täynnä roskaa ja talvella koiran jätöksiä.

Hyvää oli se, että leikkipuistoissa oli paljon väkeä ja vaikka aikuiset klikkiytyikin omiin porukoihinsa, lapsista kaikki oli kaikkien kanssa, ei tarvinnut yksin leikkiä.

Koulut ja päiväkodit, kirjasto ja semmoset peruspalvelut lähellä, hyvät bussiyhteydet. Mutta ei kiitos, ei ikinä enää mihinkään lähiöön.

Kannattaa aina luottaa omaan ensivaikutelmaan tai tuntumaan. En itse ikinä ole tykännyt Pähkiksestä, vaikka en osannut määritellä miksi. Muutin kuitenkin kun hetken aikaa oli asumisen tarve ja paikkaa ja aluetta kehuttiin, ajattelin, että kun negatiivinen ennakkoasenteeni ei mihinkään todelliseen perustu, niin voin olla väärässäkin ja kaunistakin siellä oli... mutta en sopeutunut, en oppinut viihtymään. Ne kerrostalot vain olivat liikaa ja liian isot, ja sitten lähieläminen alkoin muutenkin juopporinkeineen, roskineen, koiran jätteineen ärsyttää.

Eräs sanoi, että sellainen se on ollut AINA, ko, henkilö oli asunu siellä lapsuutensa.

Vierailija
36/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylä kaupungin keskellä. Joka paikkaan on hyvät kulkuyhteydet ja kaikki kaupungin palvelut ja houkutukset ovat käden ulottuvilla. Tänne voi kuitenkin tarvitaessa sulkeutua omaan idyllinsä vaikkka viikoiksi, jos haluaa :)

Väestö on mukavan vaihtelevaa ja minun makuun sopivan "rähjäistä". Yhteiö on tiivis ja lämmin. Lasten on hyvä kasvaa täällä ja oppia hyvksymään ihmisten erilaisuutta. Maahanmuutajia toivoisn meidän nurkille enemmän, nyt niitä ei ole juuri lainkaan :/

Ainoa miinuspuoli on se, että Käpylä on kuitenkin iso liikenteen solmukohta ja tästä kulkee läpi kaksi Helsingin vilkkaiten liikennöityä tietä. Julkisen liikenteen kannalta siinä on tietysti myös hyvät puolet ja me asumme täällä keskellä, että sinänsä liikenne ei meitä häiritse.

En minä oikein osaisi asua missään muualla.