Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VTI: kuinka pian lääkäriin?

Vierailija
26.02.2011 |

Olis taas virtsatieinfektio tunkemassa päälle. Usein on mennyt ohi ekojen oireiden aikaan aloitetulla c-vitamiini- ja karpalokuurilla. Nyt näyttäis, ettei noilla tropein helpota, vaan pitäis lähtä hakemaan kuuria lekurilta.

Mietinkin, että kuinka "kiire" mulla on lääkäriin, jos oireiden kanssa pärjään. Olen menossa lääkäriin perjantaina ja pohdinkin, että aiheutuuko siitä jotain haittaa, että odotan sinne saakka.

Eli onko haittaa, jos saan antibiootit vasta viikko oireiden alkamisen jälkeen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jo sen takia kantsis ne lääkkeet hakea mahdollisimman pian.

Vierailija
2/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuri on saatava heti. Pidän joskus kotona jemmassa selexid-kuuria, jotta voi aloittaa hoidon eka vaivojen tultua.

Muutaman kerran oireet on loppunut kunnon nestetankkauksella, mutta joskus pissaan verta ja silloin kivut ovat tasolla, jota ei meinaa kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pikkuhiljaa nousee munuaisiin kokoajan.

Karpalo muuten todettiin juuri aika tehottomaksi.

Mulla on ollut 2 kertaa vti ja noussut alle vuorokaudessa munuaistulehdukseksi.

Vierailija
4/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se paranee itsestäänkin ilman antibiootteja, mutta jos on tosi huono tuuri, niin voi levitä munuaisiin.

Itse tunnistan oireet niin äkkiä, että 9 kertaa kymmenestä pärjään etikkavedellä (ruokalusikallinen omena- tai valkoviinietikkaa lasilliseen vettä, ja tätä aika usein). Mutta sit joskus ei, ja olen kyllä mennyt keskellä yötäkin taksilla päivystykseen, kun ei oo pystynyt edes särkylääkkeiden avulla odottamaan aamuun.

Vierailija
5/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pikkuhiljaa nousee munuaisiin kokoajan.

Karpalo muuten todettiin juuri aika tehottomaksi.

Mulla on ollut 2 kertaa vti ja noussut alle vuorokaudessa munuaistulehdukseksi.

Ei pidä paikkaansa! Karpalo on ainoa luontaislääke, joka on lääketieteellisissä tutkimuksissa todettu tehokkaaksi (siis kaikkien noiden c-vitamiinien ja puolukoiden seasta).

Ja siis lisäksi vti paranee useimmiten ihan itsestäänkin, niin kuin muutkin infektiot. Jos sulla 100% vti:stä menee munuaisiin asti, niin olet todella harvinainen poikkeus.

Terveisin nimimerkki ainakin 50 vti:tä läpi käynyt.

Vierailija
6/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee munuaisiin niin pahimmassa tapauksessa saat aikaseksi pysyvan munuaisvaurion, joka ei ole mikaan hauska juttu. Karpalot jne on hyvaa _ennaltaehkaisyyn_ mutta jos sulla on jo oireinen tulehdus niin kylla sun kannattaa menna laakariin.

T: munuaistautinen

Vierailija
7/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alavirtsateiden tulehdus terveellä ihmisellä johtaa harvoin ylävirtsateiden tulehdukseen ja munuaisvaurioon. Spontaani paranemistaipumus on varsin vahva. Riskiryhmät, joilla virtsatieinfektio voi vaurioittaa munuaista ja joiden infektiot tulisi hoitaa huolella, ovat lapset, raskaana olevat ja potilaat, joiden virtsateissä on rakenteellinen tai toiminnallinen niiden tyhjenemistä estävä sairaus. Diabetes tai munuaisen krooninen sairaus lisäävät myös komplikaatioriskiä."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00…

Vierailija
8/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut virtsatietulehduksesta nousseen munuaisaltaan tulehduksen takia sairaalahoidossa. Odottelin liian pitkään lääkäriinmenon kanssa "kun kyllä se kohta kuitenkin helpottaa"...

Vierailija
9/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti huomenna. Tulehdus on tulehdus ja sulta voi mennä munuaiset ja dialyysihoidot odottaa, jos alat odotella. Olen itse ollut lasaretissa munuaisaltaan tulehduksen takia kolmesti, ja sekin kehittyi vuorokaudessa.

Vierailija
10/15 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tulehdus voi levitä ? Ja ne oireethan voi muuttua aika nopeasti tosi inhottaviksi.

Itse sairastuin joskus matkalla. Jouduin odottamaan vuorokauden hoitoon pääsyä ja kun vihdoin istuin päivystyksen jonotushuoneessa kävin vähän väliä vessassa virtsaamassa verta. Näytepissa näytti ihan tomaattikeitolta.

Sattui muuten ihan kamalasti. Antibiootila oireet helpottui muutamissa tunneissa.

Vierailija
11/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen verta ikävästi tässä juilii, että kasin aikaan soittelen kyllä lääkäriaikaa. Enköhän sen tälle päivälle saa.

Samalla voin sitten kysyä lääkäriltä, mitä se on mieltä kiireestä hoitoon hakeutumisessa...

Ap

Vierailija
12/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole päivystystapaus. Jos ei parissa päivässä parane runsaasta juomisesta huolimatta, on kuuri kuitenkin syytä syödä.

Tähän uskon sitten jatkossa

ap

Vierailija
13/15 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäät oireiden kanssa menisin maanantaina. JOs alat odotella perjantaita oireet luultavasti muuttuu hankaliksi jossain vaiheessa viikkoa.

Vierailija
14/15 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekin aina ryminällä, eli olo on niin hirveä, että hyvä jos aamuun selviää.

Vierailija
15/15 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viel en oo missään nimessä niin kipee, et viittisin päivystykseen lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi