Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä olette lopettaneet syntymäpäivien vieton?

Vierailija
26.02.2011 |

Siis lapselta? Tai sit itse, minkä ikäisenä ei enää juhlittu synttäreitä vai juhlitteko edelleen aikuisenakin joka vuosi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteelle. Sen jälkeen kaveriporukassa ehkä jotain hupailtu, mutta ns. syntymäpäivä juhlia en ole pitänyt ja ikää nyt 37v.

Vierailija
2/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen saa itse järjestää mitä haluaa kavereilleen. Mitään sukulaisten kakkujuhlia ei enää pidetä. Meillä on serkkuja jotka kutsu edelleen lapsen synttäreille vaikka täytti jo 17v!! Tuntui ihan tyhmältä :D Ne on joka vuosi siis vietäneet lapsen synttäreitä kakkukesteillä sukulaisille. Ilmeisesti haluavat kerätä rahaa lapsilleen koska lahjatoiveena on aina raha. Mutta jotenkin niin noloa... En todellakaan aio omille lapsille enää järjestää kun ovat yläasteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin tänäkin vuonna pitää. :D Ikää tulee 27. :D

Vierailija
4/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö että järjestät synttärit vielä lapselle joka on 27v??

Vierailija
5/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mie ainakin vanhempieni kanssa viel synttäreitäni vähän juhlistan.

Ikää tulee seuraavaks 20v.

Juhlistaminen usein sitä et äiti leipoo täytekakun ja tehdään jotain mukavaa :) Ja yleensä jonkun lahjankin yhä saa.

Kavereiden kanssa sitten omat bileet omassa kämpässäni :D

Ja kyl äiti ihan samoin haluu juhlistaa isosiskon ja veljen synttreitä, sisko tulee kohta 24v.

Varsinaiset kutsujen järkkäämiset tais itselläni jäädä ala-asteen viidennelle vikan kerran...

Muistan ku kolmannella luokalla jo ei tullu ku yksi vieras, muut "unohti".

Mutta siis, aina niin on niinikään vietetty. Eri tavalla vaan ku pikkusena :)

Vierailija
6/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana vuonna oli ns. "synttäribileet" (juomana siis limua, mutta kutsulistalla myös poikia ja ohjelmassa lähinnä tanssia, iiks). Bileiden juomasisältö muuttui alkoholipitoisemmaksi sitten 17-18-vuotiaana. Viimeiset synttäribileet pidin 20-vuotiaana juuri ennen muuttoa omilleni. Sen jälkeen ei ollut enää tilaa.

Vierailija
7/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä edelleenkin vähäsen juhlistan, mutta viimeset synttäribileet tais olla ku täytin 25.

Vierailija
8/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollu 15-v. synttärit. Äiti leipoi kakun ja muita tarjottavia mun 15-v. synttäreille. Syntärit kyllä vietettiin niin että vanhemmat oli pois kotoa ja mulla oli kavereita vieraina. Muutama sukulainenkin tais käydä toisena päivänä kahvilla.

Vierailija
9/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin nämä isot väkinäiset teinien rahankeruujuhlat ovat niin teennäisiä. Pitäisivät kavereilleen mieluummin.

Vierailija
10/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou.

Vierailija
11/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita on kutsuttu niin kauan kuin lapset ovat tahtoneet ja omia ystäviä aina kun tuntuu tulijoita olevan. Hankalaa vain, koska synttäreitä on paljon heinä-elokuussa.

Vierailija
12/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö että järjestät synttärit vielä lapselle joka on 27v??

AP:n viesti

juhlitteko edelleen aikuisenakin joka vuosi?

Vierailija
13/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä eteenpäin kavereitten kanssa, autan kyllä järjestelyissä.

Sukulaisille kahvittelut, jos HALUAVAT tulla itse käymään. Ovat siis läheisiä muutenkin.

Vierailija
14/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummi leipoi eläessään synttärikakun vielä kun olin 30v. Sukulaisia meillä ei paljon ollu mutta kaikki kutsuttiin.

Lapselle pidetään jo nyt erikseen kaveri ja sukulaissynttärit ja uskon että tällä kaavalla mennään vielä pitkään.

Omia synttäreita en ole juhlistanut 6 vuoteen ja nyt olen päättänyt että aion juhlia niitä tästä lähtien joka vuosi. Meillä kuitenkin juhlitaan lasten ja miehen synttärit mutta olen jotenkin unohtanut itseni.

Minäkin olen tärkeä ja haluan että minun päivääni juhlitaan myös, eli ystävät ja sukulaiset ovat tervetuleet synttäreilleni, ja lahjojen keruusta ei ole kyse, kunhan tulevat paikalle jutustelemaan, se on tärkeintä!

Vierailija
15/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse kaverisynttäreistä. Meillä ei ole koskaan järkätty sukulaissynttäreitä, koska sukulaiset asuvat toisella puolella Suomea.

Vierailija
16/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sinne 18v. asti ihan "sukulaiskakkukesteillä", mutta olemmekin todella läheisiä serkkujeni kanssa, näemme muutenkin tosi usein ja teemme yhdessä reissuja yms., eli juhlat eivät ole väkinäisiä.

Nyt kun serkuksia alkaa olla jo aika paljon (itse olen sieltä vanhimmasta päästä, 23v. ja nuorin on 1v.), on usein yhdistetty sellaisten lasten juhlia, jotka ovat syntyneet lähellä toisiaan. Esim. joulukuussa olin siskoni 16v. ja serkkuni 12v. juhlissa. Tammikuussa taas serkkuni 7v. ja serkkuni 14v. juhlissa (eri perheiden lapsia myös nämä).

Minusta ihan kiva tapa eikä lahjoista tarvitse ottaa mitään stressiä, aina sitä keksii jotain pientä viemistä, kummilapsille (joita kaksi serkuistani on) olen sitten jotain isompaa vienyt.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että olin aika ihmeissäni, kun meidät kutsuttiin mieheni serkun 32v. juhliin...:) Kutsuja oli vieläpä tämän serkun äiti, joka juhlat järjesti, ja kyllä, tämä synttärisankari 32v. asuu äitinsä ja isänsä kanssa :) mutta kukin tyylillään, mielestäni aina saa kutsua, eihän juhliin ole pakko mennä, jos ei tahdo!

Vierailija
17/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juhlitaan synttärit edelleen..

En mä tiennytkään et siihen on joku ikäraja..

Vierailija
18/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 11-v, siis silloin parin kaverin kanssa synttärien viettoa kotona.

omia synttäreitäni olen itse aina viettänyt syömällä leivoskahvit tms. seurustelukumppanin/ puolison/ nyt lasten kanssa.

Vierailija
19/19 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän parin vkon päästä 37 ja juhlitaan synttärit edelleen.. En mä tiennytkään et siihen on joku ikäraja..

Siitähän tässä oli kyse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan