vauvan siirtyminen omaan huoneeseen nukkumaan
mielenkiinnosta täällä kyselen milloin olette omat vauvanne siirtäneet omaan huoneeseen nukkumaan!? siis miten vanhana? siksi kiinnostuneena kyselen kun olen tainnut itse poiketa "valtaväestöstä" :)
Kommentit (20)
siirtyi omaan huoneeseen, koska olen niin herkkä heräämään, ajattelimme että sekä vauva että äiti saisivat paremmin nukuttua. Mutta ei se kyllä kauheasti auttanut, joka yö jouduin vauvan/lapsen huoneeseen menemään aina siihen saakka, kunnes lapsi oli 2 vuotias. Minulla oli patja vauvan huoneen seinustalla, sen laitoin aina lattialle ja siinä makoilin, kunnes vauva nukahti omaan sänkyynsä sitten hipsin takaisin omaaan sänkyyn (kun heräsin, jos olin ehtinyt nukahtaa)
huoneeseensa jo kahden viikon iässä, nuorempi meni samaan huoneeseen sitten lähempänä vuoden ikää.
hienoa huomata että ainakin joku muukin on "uskaltanut"mennä siirtämään pienen vauvan yksin nukkumaan. meillä vauva myös muutti omaan huoneeseen nukkumaan 2,5kk vanhana, koska itse en kertakaikkiaan kyennyt nukkumaan samassa huoneessa, niin ikävää kun se toisaalta onkin, mutta valvoin yökaudet odottaen mihin tuhahdukseen vauva herää kunnolla ja haluaa ruokaa ja toinen vaikuttava asia oli että vauva vaati yövalon että nukkui (yritimme opettaa myös ilman valoa nukkumaan ilman mainittavaa hyötyä) ja itse en saanut unenpäästä kiinni kun pieni yövalo paloi. liian valoista minulle. joten totesimme että hyvin nukkunut äiti on ehkä iloisempi asia vauvalle kuin väsynyt äiti joka väkisin valvoo/yrittää nukkua samassa huoneessa. :) tämä sopi meille hyvin. eikä vauva ole tainnut tähän päivään mennessä huomata nukkuvansa yksin.
t.ap
keskimmäinen 7kk:n iässä esikoisen kanssa samaan huoneeseen.
Kuopus on nyt 3kk ja kunhan isosisarus alkaa nukkua yöt läpeensä niin siirtyy heidän kanssaan samaan huoneeseen.
1 kk iässä siirrettiin vauva omaan huoneeseen ja olen ollut tosi tyytyväinen päätökseemme. Koko perhe rupesi nukkumaan yöt kunnolla.
lapset ovat nukkuneet jo heti synnäriltä kotiuduttuaan omissa huoneissaan.
pojat ovat nukkuneet omissa sängyissä omassa huoneessa ja hyvin näyttää uni tulevan :)
jotenkin ilmeisesti minun läheisissäni on sattunut vain olemaan ne jotka nukkuvat todella pitkään yhdessä vauvan kanssa :) itselle tullut joskus väistämättä tunne että tuomitaan meidän valinta, ja annettu vielä ehkä hieman ymmärtää että vauva saa vähintään elinikäiset traumat tästä järjestelysta!
Tämä on taas niitä aiheita, joista ollaan väkevästi montaa mieltä! Meillä lapsi on alusta saakka nukkunut omassa huoneessaan, ihan käytännön syistä. Turha siitä on murhetta kantaa että saisi traumat, on sitä pahempiakin asioita. Toiset nyt vaan haluaa aina toitottaa omaa ratkaisuaan parempana ja syyllistää muita erilaisista tavoista toimia.
Yksillä toimii tämä ja toisilla tuo, jokainen perhe päättäköön itse mikä heille parhaiten sopii. Ollaan toisillemme hieman armeliaampia :)
Hellämielisemmäksi tulen näköjään lapsi lapselta... Jotenkin tuntuu kurjalta laittaa ihan pientä yksin nukkumaan. Ja nytkin kuopus on avoimien oviaukkojen takana muutaman metrin päässä meistä nukkumassa.
Ja nyt jälkeenpäin harmittelen, että siirtoa ei tehty aiemmin. Kaikki nukkuu huomattavasti paremmin.
oikein ymmärrä, mitä traumoja vauva voi saada, vaikka nukkuu eri huoneessa? Päiväuntetkin meillä nukutaan vauvoina vaunuissa, ulkona, yksin...
tosi trrauuummmaattista sitten varmaan.
Vauvani siirtyi 11-vuotiaana. Suosittelen!
Fiksumpaa ja tasapainoisempaa 18-vuotiasta saa hakea. Ja älykäskin vielä!
nukahtavat joskus omiin sänkyihinsä, mutta aamulla herätään kaikki samasta pedistä.
Enkä tunne olevani pervo..onkohan sellainen ihminen pervo joka näkee vieressä nukkumisessa jotain pervoa..?
Mutta- hyviä unia kaikille:)
lapset (3 ja 6v.) nukkuvat edelleen samassa sängyssä kanssamme. Ahdasta välillä on, mutta ihanaa, kun tietää, että lapsilla on koko ajan turvallinen olo. Itsekin nukun hyvin, enkä heräile öisin juuri lainkaan. Huonommin nukkuisin, jos lapsi kömpisi omasta sängystään keskellä yötä viereeni.
Oma vauvani on 2,5kk ja nukkuu meidän huoneessamme omassa pinnasängyssään, siirretään omaan huoneeseensa luultavasti n. 6-7kk iässä. Kaveripiiristä löytyy nelivuotias joka nukkuu vanhempien välissä ja kolmevuotias, joka siirrettiin omaan huoneeseen viiden päivän iässä. Tärkeintä Kai, että kaikki nukkuvat yönsä hyvin.
Vaikka meillä lapset ovat nukkuneet alusta lähtien omassa huoneessaan, saavat he tulla meidän väliin jos haluavat. Tai no, esikoinen koska kuopus on vasta 8kk.
Useimmiten esikoinen kömpiikin meidän vanhempien väliin vaikka nukahtaisikin omaan sänkyynsä. Vähän ahdasta on mutta ei se haittaa =)
vauva siirtyy huomenna omaan huoneeseen. Ikää pian 6 kk, ja tähän mennessä hyviä öitä ollut kolme... Äitiä vähän väsyttää, toivottakaa onnea!
Mutta muutettiin uuteen asuntoon kun vauva oli 7kk,silloin sänkykin laitettiin lapsen omaan huoneeseen.Siinä pinnasängyssä oli pyörät joten se hinattiin aika usein meidän makkariin.Ehkä 1-vuotiaana alkoi nukkumaan omassa huoneessaan yksin..