Mä tapan ton rakin vielä!!
Se tuhoaa kaiken. Se syö puisia huonekaluja, varastelee lapsen leluja, kantaa ruokaansa pois kipoltaan pitkin kämppää jemmoihinsa (en ehdi vahtimaan sen ruokailuja) jne jne. Ei tottele minua ja lapsen takia en ehdi koiraan niin paljon keskittymään. Ikää rakin perkeleellä on kohta 2 vuotta. Äsken se laittoi yhden ruokapöydän jalan piloille syömällä siitä puupaloja irti ja levittämällä sitä puusilppua pitkin keittötä.. päässä naksahti ja löin sitä kylkeen. Olen tosi pahoillani kun suutuin niin, mutta kertokaa mitä sen kanssa voi tehdä?? mä vien ton piskin kohta piikille kun alkaa hermo menemään!!!!!
Kommentit (80)
pöydänjalkoja yms. kun niihin laitettu vähän tabascoa. Ja sitten tietysti pitää olla vaihtoehtoista sallittua pureskeltavaa.
olet saanut ihan hyviä vinkkejä täällä.
Mieti omaa elekieltäsi - ilmeisesti et ole selkeästi lauman pomo? Ja pomona oleminen ei ole sitä, että hermot menee ja lyö, vaan pitää olla rauhallinen ja sitä arvovaltaa...
Mennään V A I N alle 100 vuotta taaksepäin niin monessa monessa perheessä lapsia oli rutkasti ja elukoita iso liuta. Miettikää minkä verran oli kodinkoneita sillon apuna! Ihmiset ei hermostuneet saman lailla hoidettaviin. Mikä on muuttunut?
Oletko sinä nähnyt maaseutua koskaan? Ollut maalaistalossa sen verran pitkään, että olet nähnyt, mitä ja miten siellä toimitaan? Tai toimittiin 100 vuotta sitten?
100 vuotta sitten ihmisillä oli apunaan Koivuniemen Herra, jota käytettiin niin lapsiin kuin eläimiinkin. Että se siitä sun romantisoinnistasi.
paskantaa niitä tappavia loismatoja. Siinä kuolee kivasti lähiseudun leikki-ikäiset, jotka syö metsästä marjoja.
Miksi menettää hermonsa yhden piskin takia, en tajua...
nykyää on noussu hirvee buumi tosta koiran suojelusta, mua ainaki lähinnä huvittaa tää nykytilanne. Koirathan on laumaeläimiä ja jos ois esim. 10 koiranlauma ja lauman johtaja antais kunnon koulutuksen yhdelle koiralle esim puremalla kunnon vekin kaulaan, niin siitä ei oltais moksiskaan koska se on luontoo ja luonnollista kaikkee muuta paskaa. miettikääpä sitä jos ihminen lyö kerran kuonoon koiraansa ni mitä sille ihmisperseelle tehtäs, tapettas varmaa 100 kertaa.
Onkohan mulla jotain pielessä kun en ole koiralaumassa kenenkään purevan toistaan? Eri rotusia koira kuuluu meidän laumaan. Lauma on lisäksi elänyt, koska valitettavasti jonkun aika on jättänyt vuosien varrella ja uusia tullut tilalle.
Hei! Älä välitä ihmisistä,jotka syyllistää! Vaikealuonteisen vilkkaan koiran kanssa eläminen on haastavaa ja hermoja koettelevaa varsinkin kun lapset vievät hurjasti aikaa. Väkivalta kasvatuksessa on kuitenkin huono asia AINA, se ei auta mitään ja pilaa pian kaikki mahdollisuudet parempaan. Olemassa on parempia vaihtoehtoja esim ongelmakoirakouluttajat osaavat auttaa. Ota heihin tai esim eläinlääk.asemalle yhteyttä, jotta pääset asiassa eteenpäin. Laita koira mieluummin vessaan tms hetkeksi jos et pysty vahtimaan, älä lyö koskaan! Parempi etsiä oikeasti HYVÄ koti tai lopettaa koira kuin että koira joutuisi kärsimään väkivallasta tms. Kaikkea hyvää teille! Hienoa kun haet apua, nyt vain soittoa ongelmakoirakouluttajiin tai el.lääkäriasemalle, he voivat sinua auttaa paremmin kuin tämä palsta. Koiralle rapsutuksia,muista että hän on vain vähän hölmö ja hämmentynyt ,muttei tahallaan paha. Kaikkea hyvää!
paskantaa niitä tappavia loismatoja. Siinä kuolee kivasti lähiseudun leikki-ikäiset, jotka syö metsästä marjoja.
Ihme ja kumma et tällä palstalla taas joku idiootti loistaa!!!
Mistäköhän mahdat puhua. Kerrohan nyt takemmin että me muutkin tiietään mist on kyse!!!!
Ja josset tiiä niin lopeta skeidan kirjottelu.
Saat veilä jonkun uskoon noihin paskan kirjotteluihis!
Sieltä se syy löytyy. koira ei saa tarpeeksi huomiota, niin hakee sitä tuhoamalla. Ja koiraa ei tarvitse viedä piikille, vaan voit viedä itsesi. Toivottavasti joku tekee sinusta ilmoituksen, koska SINÄ et saa siitä enää koskaan fiksua koiraa, se riitti että löit sitä kerran.
Älkää ikinä koskaan milloinkaan "imekö" vaikutteita koirakorjaajista! On erittäin vaarallista käyttää esim tämän "koirakuiskaajan" menetelmiä. Myös tämä juoksumatto on koirille rääkkäystä. Kouluttakaa koiranne positiivisella palkitsemisella ja hankkikaa apua oikeilta koirien kouluttajilta, jotka ovat opiskelleet ja perehtyneet koirien käyttäytymiseen.
Voi olla jopa vaarallista omistajalle toteuttaa näitä koirakorjaajien ohjeita esim. koiran alistamista voimalla ja painamalla koira maihin. Koira ehkä tyytyy silloin maassa makaamaan, mutta se ei silloin oikeasti miellä alistuvansa eikä koe sinua millään tavalla lauman johtajaksi. Koiraa ei pysty siis alistamaan voimalla, koira alistuu vain omasta tahdostaan. Tällaisella toiminnalla voit provosoida koirasi hyökkäämään itseäsi vastaan.
Ottakaa ihmiset ihan oikeasti asioista selvää, ennekuin alatte suosittelemaan jotain toisille ihmisille. Kokeneiden ja pätevien lemmikkien käytösneuvojien kansainvälinen verkosto APBC paheksuu näitä koirakorjaajia, kuten tätä oikeaa maanvaivaa cesar millania. Eläimille kivun tuottaminen myös koulutuksellisessa mielessä on suomessa RIKOS.
Se on KOIRA, luojan tähden! Jos siitä on tässä tilanteessa vain harmia ja stressiä, myy se tai vie piikille.
Miksi menettää hermonsa yhden piskin takia, en tajua...
<a href="http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194668278131/artikkeli/vo…" alt="http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194668278131/artikkeli/vo…">http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194668278131/artikkeli/vo…;
Siis ylempänä kirjotettiin että koirat jo suomessa levittäis ekinokokkoosia.
Echinococcus granulosusta on löydetty sekä poroista että hirvistä Suomessa. Voi tarttua ihmiseen ja sitä on tavattu joskus ihmisissäkin suomessa.
Miksei se herätä noin kiivasta hullunkiilto silmissä olevaa vastustusta?
Ehnicoccus multilocularista ei ole suomessa tavattu ja siihenhän näissä vouhotus viesteissä viitataan.
Ja sitten jos sitä suomeen tulee, pitää miettiä kuka tai mikä sitä levittää!
Miksi te ette ole noin huolissanne muista ihmisille haitallisista tai vaarallisista tartunnoista, parasiiteista?
Esim.
- Sarcocystis hominis
- Toxoplasma gondii
- Trikiini
Aivan käsittämätöntä propagandaa viljellään.
Tälläkin palstalla suositaan ja kannustetaan tuomaan ulkomailta säälittäviä koira rescue tapauksia.
Niiden myötä mm. ekinokokkoosin (multilocularis) riski suomessa lisääntyy, kuten monien muidenkin tautien.
Luonnossa elävien eläinten riski tartuttaa ihmiseen E. multilocularis ihmiseen on moni satakertainen verrattuna koiraan.
hyviä ideoita täälä, täytyy miettiä meilläkin vaikkakoira eivielämitään arvoksasta syönytkään
Me laitoimme tänne ilmoituksen ja koiramme pääsi uuteen kotiin. Sinulla ei nyt ole aikaa ja kärsivällisyyttä sille eläimelle joten paremmin se voi sellaisen luona jolla on sille aikaa.
http://www.lemmikkipalstat.net/apula/koirat.htm
olet eläintenrääkkääjä.
Lyötkö lastasikin kun hän ei tee ja käyttäydy kuinka haluaisit=(
Usein lastensa pahoinpitelijät aloittavat uransa puolustuskyvyttömien lemmikkieläintensä pahoinpitelyllä ja siirtyvät sitten lapsiinsa kun eivät saa enää tyydytystä eläimen hakkaamisesta.
Olisiko korkea aika luopua lemmikistä ja lapsestakin ennen kuin hakkaat hänet. Kun on kerran lyönyt niin toinen kerta on helpompi
perheeseemme syntyi _neljäs_ lapsi. siihen asti koira ei häiriintynyt mistään, mutta neljännen lapsen kotiintulon jälkeen tapahtui vissiin jotain joka sai koiran osoittamaan mieltä mitä moninaisemmilla tavoilla - pahin oli sohvan istumaosan tuhoaminen (ei kokonaan tosin, mutta tarpeeksi) kun olin lasten kanssa kaupassa. koira tuntui kokevan, että nyt lapset veivät liikaa aikaa, eikä sitä huomioitu lainkaan, niinkuin saattoi tosiaan ollakin, kun imetin ja vaihdoin vaippoja ja vauvan nukkumisen ajan seurustelin toisten lasten kanssa.
minulle ei siinä tilanteessa liiennyt yhtään ylimääräistä aikaa koiran kanssa olemiseen, joten sidoin sen hihnassaan kiinni vyöhöni siksi aikaa, kun tein kotihommia, jolloin se oli pakotettu kulkemaan mukanani ainakin parin tunnin ajan päivässä. se sai "seuraani" (vaikken koko aikaa siihen huomiota kiinnittänytkään). jatkoin tätä viikon verran ja koira rauhottui täysin.
en todellakaan tiedä onko tuollainen mikään yleisesti hyväksytty tapa tällaisessa tilanteessa, mutta meillä se toimi. jos ei olisi toiminut, olisin kokeillut jotain muuta, mutta nyt ei tarvinnut.
Luin tuossa juuri Salolaisesta myös naishenkilöstä joka hakkasi koiraansa niin että suusta tuli verta ja laski alleen.. iselläni on ollut aina koira myös silloin kun tuli lapsia ja toki koira sai silloin vähemmän huomiota ja muistaakseni jotakin kenkien purskelua ilmaantuikin MUTTA minä olen aina ottanut koirat perheenjäseniksi ja niitä vain pitää ymmärtää ja kasvattaa kuten kaikkia perheessä! niitä ei voi vain ottaa leluksi ja esiin silloin kun siltä tuntuu, suosittelen sinulle kyllä lämpimästi koiran myymistä koska koira sopeutuu hyvin uutten kotiin/ympäristöön jossa sille on joku antamassa aikaa. Myy koirasi ennen kun lyöt sitä lisää!! joudut sitten elämään syyllisyytesi kanssa aina.
Toivottavasti ap tajuat antaa koiran pois ennen kun kidutat sitä enempää.
Et taida paljon koirien päälle mitään ymmärtää kirjoittelustasi päätellen.
On säälittävää käydä eläimeen kiinni.
MUISTA että, koirasi voisi satuttaa sinua pahasti, MUTTA se ei tee sitä koska rakastaa ja odottaa sinulta samaa.
KOIRAN 10 KÄSKYÄ IHMISELLE
1
Elämäni kestää ehkä kymmenen tai kaksitoista vuotta, jokainen ero sinusta merkitsee minulle kärsimystä, ajattele tätä ennen kuin hankit minut.
2
Anna minulle aikaa käsittää mitä vaadit minulta.
3
Isäntäni/Emäntäni, älä anna minun pettyä, istuta luottamusta, siitä elän.
4
Jos et ole minuun tyytyväinen älä ole kauan minulle vihainen, älä sulje minua rangaistukseksi sisään sillä sinulla on työsi, huvisi, ystäväsi; mutta minulla on vain sinut.
5
Puhu joskus kanssani. Vaikka en täysin ymmärrä sanojesi merkitystä, niin ymmärrän joka solullani äänesi sävyn joka puoleeni kääntyy.
6
Tiedät isäntäni/emäntäni, miten minua kohtaan käyttäydyt sitä en unohda koskaan.
7
Pyydän, harkitse ennen kuin lyöt minua sillä leukani voisivat satuttaa sinua ja murskata kätesi pienet luut, mutta en koskaan halua käyttää niitä tähän...
8
Ennen kuin haukut minut työssäni haluttomaksi, vastahakoiseksi tai laiskaksi, ajattele: ehkä sopimaton ruoka kiusaa minua, ehkä olin pakotettu olemaan liian kauan auringossa tai kuumassa autossa tai saattaahan minulla olla - murtunut sydän!!!
9
Isäntäni/emäntäni huolehdi minusta kun tulen vanhaksi. Myös sinä tulet olemaan joskus vanha.
10
Rakas isäntäni/emäntäni. Kulje jokainen vaikea matka kanssani! Älä koskaan sano: "En voi NÄHDÄ sellaista" tai "sen on tapahduttava poissa ollessani". Sillä minulle kaikki on helpompaa sinun kanssasi:
- MYÖS VIIMEINEN MATKANI. KIITOS.
mm
Meillä on vain sinut: muista velvollisuutesi ihmisenä!!!
koiraa oppii pelkäämään ja pelokas petoeläin ei ole kiva. ihan pikkukoira ei hampaillaan kuvaamaasi tuhoa saa aikaan. koira ehkä kärsii huomion puutteesta? nehän voi purra vaikka turhautuessaan omat tassunsa verille. osta luita sille tms. on jtkn tekemistä, jollei maistu, kokeile eläinkaupasta jtkn muuta mitä se voi kalvaa:jänteitä, korvia jne. koiran aika kuluu paremmin ja huonekalut jäävät rauhaan. silitä välillä, juttele. 2v uroskoirat varsinkin voivat olla mustiksia vauvalle, jos ovat olleet ainoita kullannuppuja aiemmin.
Jos kodin yleinen tila on stressaava tai hermostunut, vaikkapa juuri uuden lapsen takia, tämä tarttuu koiraan. Samoin agressiivisuus yms. Koiran seurassa täytyy olla AINA rauhallinen ja itsevarma. Ymmärrän että tuossa tilanteessa se voi aluksi olla vaikeaa, mutta on täysin välttämätöntä. Lisäksi täytyy olla jokin tapa jolla korjata aina väärä käytös esim. suihkepullo. Puhetta koira ei kaipaa koska ei sitä ymmärrä, vain elekieli on tärkeää. Ja muutos tapahtuu ajan kanssa, ei päivässä tai viikossa. Kyseessä enemmänkin elämäntapamuutos, kuinka suhtautua koiraan uudella tavalla. Säännöt ja liikunta ovat koiralle ensisijaisia ja sitten vasta kiintymyksen osoittaminen ihmisen taholta.
Suosittelen Cesar Millanin kirjoja luettavaksi, jos tällainen lähestymistapa kiinnostaa.
Olen hyvin surullinen ja vihainen kaikenlaista eläinrääkkäystä kohtaan, mutta tiedän että ap:n haukkuminen ei koiraa auta pätkän vertaa. Mieluummin yritän antaa selkeitä neuvoja. Nyt ap oppimaan koirista jotain uutta niin perhekin pysyy ehjänä! (Minäkin luulin tietäväni paljon koirista kunnes minulle todella valkenivat nämä erittäin yksinkertaiset ohjeet koiran kanssa elämiseen.)Ja jos et halua nähdä vaivaa muutoksen eteen, koirallesi löytyy varmasti myös uusi, rakastava koti.