Mä tapan ton rakin vielä!!
Se tuhoaa kaiken. Se syö puisia huonekaluja, varastelee lapsen leluja, kantaa ruokaansa pois kipoltaan pitkin kämppää jemmoihinsa (en ehdi vahtimaan sen ruokailuja) jne jne. Ei tottele minua ja lapsen takia en ehdi koiraan niin paljon keskittymään. Ikää rakin perkeleellä on kohta 2 vuotta. Äsken se laittoi yhden ruokapöydän jalan piloille syömällä siitä puupaloja irti ja levittämällä sitä puusilppua pitkin keittötä.. päässä naksahti ja löin sitä kylkeen. Olen tosi pahoillani kun suutuin niin, mutta kertokaa mitä sen kanssa voi tehdä?? mä vien ton piskin kohta piikille kun alkaa hermo menemään!!!!!
Kommentit (80)
Koira pelkää kaikkea vierasta.Murisi niille vauvalta tuoksuville vaatteille ja vauvaan tottuminenkin kesti kuukauden. Murisi vauvallekin tuon ajan vaikka kuinka yritettiin totuttaa.
Koira oli ennen se meistä seuraava, nyt koiran paikan ottikin joku oudolta haiseva pikkuihminen.
Koira nyt on vaan unohtanut. Tai ei ehkä unohtanut, mutta ei enää vaan tottele. Mitä lie kiukuttelua sitten onkaan. En tiuski, mutta jos kysyn apua ja täällä pyynnöstäni huolimatta haukutaan niin miten luulette mun reagoivan??
mutta jos kysyn apua ja täällä pyynnöstäni huolimatta haukutaan niin miten luulette mun reagoivan??
viestin: Mä tapan ton rakin vielä!!
Ikää rakin perkeleellä on kohta 2 vuotta! päässä naksahti ja löin sitä kylkeen.!vien ton piskin kohta piikille kun alkaa hermo menemään!!!!!
agressiivinen reagoi agressiivisesti.
Minäkin annoin neuvoja vaikkakin tuomitsin lyömisesi. Minusta tuntuu vain aina yhtä pahalta kun ajattelen että koiraa tai lasta lyödään siksi että aikuisen maltti pettää.
Lue ketju uudelleen ja poimi neuvot esille.
mutta jos kysyn apua ja täällä pyynnöstäni huolimatta haukutaan niin miten luulette mun reagoivan??
viestin: Mä tapan ton rakin vielä!! Ikää rakin perkeleellä on kohta 2 vuotta! päässä naksahti ja löin sitä kylkeen.!vien ton piskin kohta piikille kun alkaa hermo menemään!!!!!
Esimerkiksi sillä että mä olen turhautunut just sillä hetkellä. Kuinka moni uhkaa appavansa ukkonsa muttei sitä silti tee ;)
Ja ennen oli ennen. Sillon oli liuta kakaroita ja elukoita, mutta myös vähemmän aikaa niille kakaroille. Sillon jätettiin pienet lapsetkin joskus keskenään kun lähettiin peltohommiin tai lypsylle.
Kuulostaa nuorelta aralta koiralta, joka on stressaantunut elämänmuutoksista. Ehkä koiraa on koulutettu ja kohdeltu jotenkin väärin (luonne on jätetty huomioimatta) tai nuorelta koiralta on vaadittu sen kehitysasteeseen nähden liikaa.
Rotu olisi kiva tietää, ja sinuna ottaisin myös pikaisesti yhteyttä kasvattajaan.
SMä tapan ton rakin vielä!!
Tyhjänpäiväisiä lemmikkejä ei maailmassa tarvi, ellei niille ole hyötykäyttöä
Ymmärrän, että sua harmittaa. Ainakin alitajuisesti on kauheen syyllinen olo, kun kaikki ei mennytkään koiran kans niin hyvin kuin ajatteli. Täällä voi kuitenkin olla aika paljonkin asiantuntevia koiranomistajia linjoilla. Olisi kiva, jos kertoisit koiran rodun ja täsmällisemmin sen päivärutiineista (kuinka pitkiä lenkkejä, montako kertaa, mitä muuta aktivointia). Olisi helpompi meidän yhdessä löytää vaikka jotain pieniäkin juttuja, jotka auttais sua arkisin :)
Esimerkiksi sillä että mä olen turhautunut just sillä hetkellä. Kuinka moni uhkaa appavansa ukkonsa muttei sitä silti tee ;)
Esimerkiksi minä, mutta en ole kyllä ikinä lyönyt ukkoani. Enkä lasta. Enkä lemmikkiä. Lautasia on joskus lentänyt seinään, mut ne ei tietääkseni tunne mitään.
Ymmärrän, että sua harmittaa. Ainakin alitajuisesti on kauheen syyllinen olo, kun kaikki ei mennytkään koiran kans niin hyvin kuin ajatteli. Täällä voi kuitenkin olla aika paljonkin asiantuntevia koiranomistajia linjoilla. Olisi kiva, jos kertoisit koiran rodun ja täsmällisemmin sen päivärutiineista (kuinka pitkiä lenkkejä, montako kertaa, mitä muuta aktivointia). Olisi helpompi meidän yhdessä löytää vaikka jotain pieniäkin juttuja, jotka auttais sua arkisin :)
Mikä siis EI toiminut?
Yhtälö ei nyt tosiaan toimi. Nuori, arka, epävarma ja turhautunut koira, joka murraa jo nyt vauvalle ja epävarma emäntä, jolla on varmasti luottamus koiraan mennyt... Huh.
Tietty asia on sitä vakavampi, jos koira sattuu olemaan vaikka rotikka kuin, jos se onkin chihu... Ja lyöminen vakavampi asia, jos meet huitaisemaan pikkupiskiä kuin jos meet läpsäisemään tanskandoggia kylkeen.
Aktivoinnin tarkemmalla määrälläkin on merkitystä. Näkeyseroja kun on. Meilläkin mies kehuu tyytyväisenä käyneensä pitkällä lenkillä koiran kanssa ja viipyi lenkillä ehkä hikiseen puoli tuntia. Mä taas lasken pitkäksi lenkiksi reippaasti yli tunnin lenkit... Et joo.. Lisäksi pikkukoiralle voikin riittää se tunnin lenkki päivässä tai sitten ei. Isolle yleensä ei.
Esimerkiksi minä, mutta en ole kyllä ikinä lyönyt ukkoani. Enkä lasta. Enkä lemmikkiä. Lautasia on joskus lentänyt seinään, mut ne ei tietääkseni tunne mitään.
Just niin. on eri asia olla vihanen, turhautunu, kiukkunen ja sanoo jotain mitä ei pitäs
kun että oikeesti pahoinpitelee tai lyö.
Oon mäkin joskus sanoanu että prkeleen koira mutta en mä sitä lyö tai potki tai muutenkaan pahoinpitele.
Koira yrittää hakea huomiota sinulta kaikilla osaamillaan tavoilla :( Auttakaa koiraa, tai jos ette auta, niin auttakaa perhettänne luopumalla koirasta... Koiran aktivointivinkkejä on netti pullollaan ihan namien piilottelusta temppujen opetteluun. Vaikka koira ja lapsi ovatkin eri asia niin yhtä paljon ne ymmärtävät... Yhteen läimäisyyn tuskin kenenkään elämä kaatuu, mutta se kertoo jotain ihmisen turhautumisesta. Ja kenellä on hyvä olla itsellään jos on turhautunut? Tehkää miehenne kanssa selkeä lista mitä koiran kanssa tehdään nyt päivittäin. Miettikää riittääkö se, tehkää ratkaisu onko teillä mahdollisuus monipuolistaa/ hakea apua tms, vai pitäisikö rakkaasta riiviöstä kuitenkin luopua. Pääasiahan on että sinulla, miehelläsi, lapsellanne ja myös koirallanne olisi hyvä olla. Tsemppiä :) !
Koira yrittää hakea huomiota sinulta kaikilla osaamillaan tavoilla :( Auttakaa koiraa, tai jos ette auta, niin auttakaa perhettänne luopumalla koirasta... Koiran aktivointivinkkejä on netti pullollaan ihan namien piilottelusta temppujen opetteluun. Vaikka koira ja lapsi ovatkin eri asia niin yhtä paljon ne ymmärtävät... Yhteen läimäisyyn tuskin kenenkään elämä kaatuu, mutta se kertoo jotain ihmisen turhautumisesta. Ja kenellä on hyvä olla itsellään jos on turhautunut? Tehkää miehenne kanssa selkeä lista mitä koiran kanssa tehdään nyt päivittäin. Miettikää riittääkö se, tehkää ratkaisu onko teillä mahdollisuus monipuolistaa/ hakea apua tms, vai pitäisikö rakkaasta riiviöstä kuitenkin luopua. Pääasiahan on että sinulla, miehelläsi, lapsellanne ja myös koirallanne olisi hyvä olla. Tsemppiä :) !
Tosi paha olo mulla onkin koiran puolesta. Namien piilottelua yms aktivointia harrastetaan vähintään puoli tuntia päivässä kouluttajan ohjeiden mukaan. lenkitetään n 3h päivässä vähintään (pieni koira)Temppuja en osaa koiralle opettaa vaikka niitä yritinkin opettaa, se ei vaan tajua tai mä en ymmärrä kuinka opettaa (telkkarista napattuja opetusvinkkejä kokeiltu)
Paha olo täällä onkin kaikilla. Mies ei kuule multa nykyään mitään muuta kuin sitä kuinka väsynyt mä olen tohon piskinkuvatukseen. Rakas koira vaikka onkin.
Jos koira on sen kokoinen/ käytöstavat ulkona osaava että lapsi voi sitä ulkoiluttaa niin 4H kerhoilla on usein innokkaita ulkoiluttajia ja leikittäjiä, tai ihan kaupan ilmoitustaululla voi kysellä löytyisikö lähiseudulla koiraintoilijaa pientä korvausta vastaan ulkoiluttamaan koiraanne, jolloin saisitte itse aikaa lapsen kanssa rauhassa ja koira yden ylimääräisen lenkin päivässä. Ei ole häpeä hakea apua jos ei itse jaksa, mutta väsyneenä ei kannata itseään koittaa venyttää jos ei onnistu...
Jos sinusta tuntuu että aktivointipuoli on kunnossa (niinkun 3h lenkkeilyä + aivojumpat kuulostaisi) niin oletteko miettineet onko koiralla tarpeeksi selkeät säännöt kotona (rajat ja rakkaus you know ;)) saako sohvalle/ sängylle tulla aina vai joskus vai ei ollenkaan, saako ovesta rynniä aina/ joskus/ ei saa, saako haukkua, hyppiä jne? ? Mahdollisiman selkeästi koiralle kerrotut säännöt auttavat myös sitä pitämään hermonsa kasassa vaikka perhetilanteenne onkin muuttunut. Muistetaanko koiraa kiittää kun se tekee oikein (syö ruuat kupistaan ja miettii syöväsä pöydänjalkaa mutta jättääkin sen rauhaan?). Pyrkikää auttamaan koiraa tekemään oikein, tai ainakin mahdollisimman vähän väärin, minä turvautuisin tässä kohtaa etikoimaan/ sitrunoimaan/ tabascoimaan yleisimpiä syöntikohteita ja kävisin hakemassa kaupasta vähän rustoja tai oikeita luita jotta saisi ihan oikeasti mielekästä ja sallittua nakerrettavaa..
nykyää on noussu hirvee buumi tosta koiran suojelusta, mua ainaki lähinnä huvittaa tää nykytilanne. Koirathan on laumaeläimiä ja jos ois esim. 10 koiranlauma ja lauman johtaja antais kunnon koulutuksen yhdelle koiralle esim puremalla kunnon vekin kaulaan, niin siitä ei oltais moksiskaan koska se on luontoo ja luonnollista kaikkee muuta paskaa. miettikääpä sitä jos ihminen lyö kerran kuonoon koiraansa ni mitä sille ihmisperseelle tehtäs, tapettas varmaa 100 kertaa.
Jos koira tulee muiden koirien kanssa toimeen, olisiko mahdollista löytää sille seuraa muista lajitovereista (koirapuistoon voi mennä vaunujenkin kanssa :)), joihin se saisi purkaa "lajinomaisesti" käytöstään? Se on ainakin meillä nuoremmilla koirilla kaikista tehokkain väsytyskeino tuo muiden koirien kanssa riekkuminen :)
Ja joskus kun on aikaa niin youtubesta löytyy jonkin verran koiran temppukoulutusvideoita :)
älä vie piikille ! laita mielummin myyntiin mitä pikemmin sen parempi , mulal oli sama tapaus 1 vuotta sitten ku hauva söi kaiken puusta tehdyn ja naksut vei aina petiinsä mutta ei syönyt niitä, lapseni oli silloin 4v ja piti hoitaa hänen asioitaan enemmän, laitoin koiran myyntiin kun se oli 3 v ja nyt se on saanut hyvän kodin missä ei ole lapsia että perhe voi keskittyä koiraan. !
jos on monta alsta tai sitten lapsi/lapsia + eläimiä.
Mistä se johtuu? onko ihmiset nykyään jostain syystä hermoheikompia vai mitä?
Mennään V A I N alle 100 vuotta taaksepäin niin monessa monessa perheessä lapsia oli rutkasti ja elukoita iso liuta. Miettikää minkä verran oli kodinkoneita sillon apuna!
Ihmiset ei hermostuneet saman lailla hoidettaviin.
Mikä on muuttunut?