Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä tapan ton rakin vielä!!

Vierailija
25.02.2011 |

Se tuhoaa kaiken. Se syö puisia huonekaluja, varastelee lapsen leluja, kantaa ruokaansa pois kipoltaan pitkin kämppää jemmoihinsa (en ehdi vahtimaan sen ruokailuja) jne jne. Ei tottele minua ja lapsen takia en ehdi koiraan niin paljon keskittymään. Ikää rakin perkeleellä on kohta 2 vuotta. Äsken se laittoi yhden ruokapöydän jalan piloille syömällä siitä puupaloja irti ja levittämällä sitä puusilppua pitkin keittötä.. päässä naksahti ja löin sitä kylkeen. Olen tosi pahoillani kun suutuin niin, mutta kertokaa mitä sen kanssa voi tehdä?? mä vien ton piskin kohta piikille kun alkaa hermo menemään!!!!!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain selittelyä. Tiedän monia perheitä joissa koira on ollut paljon ennen lasta ja ihan yhteenlaisiin saa aikaa. Ja suurinosa näistä on sellaisia harrastuskoiria joiden kanssa käydään agilityssä yms.

Vierailija
22/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä pidä itse koiraa. Kun perheessä on pieniä lapsia, niin silloin ei kannata ottaa lemmikkiä. Pienet lapset vie monesti kaikki voimat ja koira tarvitsee aktiviteettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tulee uus lapsi ja ensimmäinen alkaa protestoimaan sitä, niin lyöminenhän se siinäkin tilanteessa varmasti auttaa? "lastaen löisi ikinä", mutta koiralle se on ihan sama??! Aivan yhtä puolustuskyvyttömiä ovat! Ongelmakoirakouluttajay eivät kouluta koiraa, vaan pyrkivät auttamaan omistajaa kouluttamaan koiran, jossei itse ole valmis tekemään töitä, ei niitä tee kukaan sinun puolesta. Nyt puhut miehesi kanssa ja joko järjestätte koiralle hyvät oltavat, tuplaatte lenkit ja aktivoiinnit jossei tuo määrä kerran riitä tai piikitätte koiran. Siitä tosin voi tulla huono omatunto ja sitä on ihottava selittää kavereille, joten pistä edes kiertoon!!!! Mieti perheesi hyvinvointia!

Vierailija
24/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että siinä taannoisessa koiralle koti- tv sarjassakin oli ainakin yksi avuton mamma, jolle tuli kiire päästä koirasta eroon, kun lapsi syntyi.

Vierailija
25/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä rodulla? Ei yhtään mitään. Täytyy sitten siirtää piski miehen hoidettavaksi. Tosiaan oma hermo sen verran piukalla että en jaksaisi nyt koo tuholaista katsella.

Vierailija
26/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku selviää useamman koira ja lapsen kanssa hyvin, ei tarkoita että kaikilla olisi asiat samalla tavalla. Elämään mahtuu katsos niin monta muuttujaa.

Vierailija
27/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eri roduilla on erilaisia luonteenpiirteitä. Voisimme paremmin ehkä auttaa jos kertoisit rodun. Mutta pakkohan ei toki ole.

Vierailija
28/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei rodulla, niin minkäkokoinen koira? Sano miehellesi että jossei hän järjestä niin sitten täytyy tehdä muita ratkaisuja. Et varmasti halua että sinun ja lapsesi suhde kärsii kun on kokoajan hermo kireällä koiraan. Lapsi ei voi erottaa ketä vihaat...

Vierailija
29/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen? Paljonko aktivointia päivittäin? Paljonko liikuntaa päivittäin? Kuka sen on kouluttanut? Onko sitä koulutettu? Jos sattuu olemaan vaikka bordercollie, joka viedään kolmesti päivässä pissalle ja koulutettu just hikiseen sen verran, että osaa antaa tassua ja istua peffalleen, niin en yhtään ihmettele, että pistelee kämpän poskeensa...

Jota viedään kerran pakkasilla lenkille ja tosi usein pissalle ja koulutuskin kesken muttei se kämppää silti tuhoa. Sisällä todella rauhallinen, muutaman kengän pistänyt poskeensa kun jäänyt asiattomaan paikkaan lojumaan

Vierailija
30/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen kyllä mitä tämän luonteeseen kuuluu. Tuhoaa ja tappaa keittiön pöytää voi tapahtua mille rodulle vaan. Helposti oppiva tapaus. Niin kuin joku kiltti ihminen aminitsi, niin turhaan tuomita kun elämään mahtuu monta muuttujaa. Teiltakaa huonoksi ihmiseksi jos haluatte, ei kiinnosta. Kysyinkin apua.

JA KOIRA JA LAPSI EI OLE SAMA ASIA! Koira ón eläin ja lapsi ihminen. Ihminen menee eläimen yli mennen tullen.

Vierailija
31/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ikinä en ottaisi meille sellaista. Vanhempieni koira oli meillä hoidossa pari viikkoa ja meinasin tulla hulluksi siinä ajassa vaikka muuten olen todella rauhallinen.

Ap:n teksti kuulosti tutulta, onneksi tiesin päivän jolloin koira lähti takaisin, muuten en olisi jaksanut.

Tsemppiä ap! Kannattaa varmaan antaa koira johonkin kokeneeseen koiraperheeseen.

Vierailija
32/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmanloppu, jatkuva pahoinpitely on. Tulee noita kissojakin välillä tönittyä pois edestä, tosin ei siis lyömällä tietenkään. Älkää nyt tuomitko ap:ta noin kovaa. Mä kyllä haluaisin tietää koiran rodun ja koon. Ja siis jos vauva vie aikaa ja koira protestoi, ei se ole mikään ihme. Mä antaisin koiran ihan suosiolla pois.

Vierailija
33/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä rodulla? Ei yhtään mitään. Täytyy sitten siirtää piski miehen hoidettavaksi. Tosiaan oma hermo sen verran piukalla että en jaksaisi nyt koo tuholaista katsella.

Väitteesi todistaa, ettet taida tietää koirista paljoakaan... Oliskohan koiranne kenties kotoisin Viron pentutehtaista tai muuta yhtä riemukasta ja eläinystävällistä?

Rodun ominaisuudet on osattava ottaa huomioon esim. koiran koulutuksessa, joten on sillä väliä.

Vierailija
34/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kerroin että koiralle on annettu aikaa, aktivointia ja riittävästi lenkkiä! Mutta jos ei halua lukea kaikkea kirjotettua niin ei voi mitään.

Kuinka paljon lenkkiä? Ja mitä aktivointia, paitsi lelut? Ja ennen kaikkea, minkä rotuinen koira? Uros vai narttu? Yrittäisin auttaa mutta en voi kun et kerro edes perusasioita.

Vierailija
35/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteesi todistaa, ettet taida tietää koirista paljoakaan... Oliskohan koiranne kenties kotoisin Viron pentutehtaista tai muuta yhtä riemukasta ja eläinystävällistä? Rodun ominaisuudet on osattava ottaa huomioon esim. koiran koulutuksessa, joten on sillä väliä.

Ominaisuudet on kyllä otettu huomioon koulutuksessa. Koko paletti meni sekasin sinä päivänä kun vauva tuli kotiin. Ei todellakaan ole ryssälästä koira.

Vierailija
36/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koulutettu, mutta lapsen tulon myötä se on unohtanut kaiken. Tottahan kaikki tietää ettei koiran kanssa ehdi enää yhtä paljon olemaan kun lapsia tulee taloon. Piskillä on aktivointileluja,aivotyötä päivällä apljonkin, päivällä riittävästi lenkitystä. Kyllä vaivaa on nähty mutta alkaa omistajalla olemaan hermo kireellä kun ei mikään mene perille.

Koira otettiin harkinnan jälkeen kyllä miehen alotteesta tosin, mutta koira protestoi nyt sitä kun vauva viekin aikaa.

1. Koira ei unohda käskyjä! Mulla on siitä vuosien varrelta sen verran kokemusta, että josset nyt kirjottas ihan pskaa.

2. ei ne aktivointi lelut ittekseen paljo lattialla kiinnosta. Ei koiraa sen enempää kuin lastakaan. Ehkä hetken muttei kauempaa.

3. Onko koira saanut aitoja luita? Siis tuoreita naudan luita?? Tokkopa.

4. Ole niin ihminen ja anna koira pois ennenkö teet vielä jotain pahempaa ressukalle.

Vierailija
37/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen kyllä mitä tämän luonteeseen kuuluu. Tuhoaa ja tappaa keittiön pöytää voi tapahtua mille rodulle vaan. Helposti oppiva tapaus. Niin kuin joku kiltti ihminen aminitsi, niin turhaan tuomita kun elämään mahtuu monta muuttujaa. Teiltakaa huonoksi ihmiseksi jos haluatte, ei kiinnosta. Kysyinkin apua.

Sähän oot saanut täällä vaikka minkälaisia ehdotuksia ja kyselyjä koiran rodusta, jotta asiantuntevat palstalaiset voisivat paremmin auttaa. Et kuitenkaan suostu vastaamaan kysymyksiin vaan tiuskit takaisin.

Kannattaiskohan jättää koira ja lapsi hetkeksi hoitajien huomaan ja lähteä itse pikku happihypylle?

Vierailija
38/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakuiskaajaa ja ime vaikutteita!

Hanki juoksumatto ja pistä koirasi siihen energiaansa purkamaan.

Koiraa on kohdeltava yhtä pitkäjännitteisesti ja loogisesti kuin lastakin. Ap sun käytös kuulostaa todella alhaiselta ja välinpitämättömältä. Koira oppii vaan ahdistumaan ja pelkäämään sinua sen sijaan, että olisit sen silmissä luotettava ja vakaa laumanjohtaja.

Koira ei ole karvalelu vaan tarvitsee ohjausta kuten lapsikin.

Ja heikompiosaistahan on aina helppo kohdella kaltoin, oli se sitten lapsi, eläin, koulukiusattu tai muu uhri.

Ryhdistäydy tai luovu viattomasta kaverista ÄLÄKÄ IKINÄ OTA ITSELLESI ELÄINTÄ, niistä on AINA vaivaa.

Vierailija
39/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko paletti meni sekasin sinä päivänä kun vauva tuli kotiin. Ei todellakaan ole ryssälästä koira.

Valmistelitteko koiraa etukäteen lapsen tuloon esimerkiksi tuomalla vauvalta tuoksuvan vaatteen tms. synnäriltä kotiin?

Vierailija
40/80 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko koira vinttikoira, seurakoira, metsästyskoira, paimenkoira, palveluskoira, laumanvartija vai jotain muuta! Voihan se olla, että saat bortsun, joka ei lennä pitkin seiniä, jos se ei saa riittävästi aktivointia. Todennäköisemmin saat kuitenkin sohvaperunan lapinkoirasta. Ja molemmat voi olla varsinaisia adhd tapauksiakin.

Metsästyskoiran kouluttaminen on ihan eri asia, kuin paimenkoiran tai palveluskoiran. Ja paimenkoirankin koulutus on ihan eri asia kuin palveluskoiran... Rodulla ON väliä.