Martina laittanut sitten lapsensa
alastonkuvan nettiin omaan blogiinsa (Victoria saunomassa). Mulle nousi pala kurkkuun pelosta, kun näin sen. Koko ajan sen tytön kuvaaminen on natissut hyvän maun rajoilla, mutta nyt meni pahasti yli.
Paha vielä, kun kaikki tietävät televisio-ohjelman ansiosta missä ne asuu ja ne on tainnut kertokin, mihin päiväkotiin tyttö menee. Pitäisköhän tuosta ottaa yhteys lehden toimitukseen, että poistaisi sen. Ihan oikeasti lapsia on suojeltava tällaiselta.
Kommentit (81)
kyllä se kuva netissä on vaarattomampaa kuin se pedofiili kyttäämässä tuolla ulkona. Ja ne kyttää ihan ilman kimmokkeita netistäkin....herätkää naiset! Ja mitä tulee Martinan lapseen niin varmasti pedofiili kyttää hänen lastaan vaikka ikinä ei olis kuvia netissä ollutkaan. En itse laittais hänenä kuvia nettiin mutta jotain suhteellisuuden tajua hei...ikään kuin hän nyt olisi tarjonnut sitä lastaan kultatarjottimella pedorunkkarille!
aikooko enski kesään viedä lapsiaan rannalle pikku uikkareissa heilumaan ja pyllistelemään? Siellä ne pedofiilit kyttää!
Mesotaan jostain nettikuvista kun itse ollaan valmiita viemään se oma muksu sinne rannalle runkkareiden eteen. Martinakaan kai ei saisi sitten viedä lastaan ihmisten ilmoille kun sattuu olemaan kuuluisamman ihmisen lapsi?
Victoria taitaa kuitenkin nauttia niin rannalla kuin leikkipuistossa oleilusta, kuten muutkin ikäisensä. Ei julkkiskaan voi lastaan pullossa kasvattaa.
Mutta miten ajaa kenenkään etua se, että lapsesta laitetaan kuvia nettiin? Tuskin Victoria nauttii siitä kuten perheen kesäisistä uimareissuista.
Ainoa etu tästä kuvasta on Martinan julkkisarvon ylläpito. Eli rumasti sanottuna tämä on puhtaasti "lapsella huoraamista". Mielestäni, mikäli voidaan ajatella, että tästä aiheutuu lapselle pieninkin riski, tulee lapsen esiintymistä julkisuudessa rajoittaa. Eiköhän se raja mene viimeistään nakukuvissa netissä.
Lapsen koulutielle osuva pedofili on paljon vaarallisempi lapselle kuin se, joka katselee lapsen alastonkuvaa netissä.
Miksi tätä ilmiötä pitää enenpää ruokkia tekemällä lapsista yhteiskunnassamme yhä seksuaalisempia olentoja näiden pedofilien silmissä.
Itse en tätä kehitystä ainakaan aio ruokkia. Niimpä lapseni kulkevat ikätasoaan vastaavissa vaatteissa. He eivät myöskään meikkaa ennen teini-ikää. Ja nakukuvakin pysyvät kotialbumeissa.
todellakin pedofiiliprofiili hyvin tiedossa. Sillä kaikki pedofiilithän ovat tietenkin niitä yksinäisiä ressukoita, jotka pelkällä puskarunkulla selviävät. Vanhempien tulee opettaa lapsiaan vastuulliseen nettikäyttäytymiseen, mutta jos heiltäkään ei luonnistu niin turha kaunistella näitä teini-ikäisiä, jotka surutta kuvaavat itseään nettiin puolialastomina.
Ja onhan se niin, että monilta aikuisiltakin hämärtyvät yksityisyyden rajat netissä. Ja hyvä pointti joltakin, että mitä kukaan hyötyy alastoman lapsen kuvan laittamisesta nettiin.
oikeudet, myös yksityisyyteen. Siksi en laita lapsestani kuvia nettiin, en kerro hänen yksityisyytensä piiriin kuuluvia asioita esim tuttavaperhetapaamisissa sekä pyrin kasvattamaan lapseni myös niin, että hän arvostaa terveellä tavalla omaa yksityisyyttään.
Mutta täytyy sanoa, että onpa Victoria tosi söötti tyttö ja hyvin hoidetun näkönen. Niin ja asiasta viidenteen, mulla on samanlainen laudeliina :)
siitä laittaisiko oman lapsensa alastonkuvan nettiin? Taitaa olla vaan monella niin vaikeaa myöntää, ettei laittaisi avoimelle sivustolle kuvaa lapsesta alastomana, kun täytyy kaikki mahdolliset uimarantajauhannat tänne pistää.
Pulloon sulkeminen ja terve järki kaksi eri asiaa.
Lastensuojelun ammattilaisena sanon, etten laittaisi kenenkään lapsen kuvaa nettiin. Lapset eivät tarvitse julkisuutta. Kaikkein vähiten heitä palevelee se, että heistä leviteltäisiin alastonkuvia maailman ääriin asti.
Vanhempien tulee opettaa lapsiaan vastuulliseen nettikäyttäytymiseen, mutta jos heiltäkään ei luonnistu niin turha kaunistella näitä teini-ikäisiä, jotka surutta kuvaavat itseään nettiin puolialastomina.
minusta tuossa lasten alastonkuvien nettiin laittamisessa on outoa se, että jos vanhempi ajattelee että tässäpä kiva kuva, hän voi sen myös halutessaan laittaa nettiin. Missä iässä sitten menee raja? Selitäpä teini-ikäiselle että hänen ei kannattaisi laittaa niitä herutuskuviaan irc-galleriaan, mutta on ihan ok laittaa perheen nuorimman kylpykuvat kaikkien nähtäville. Nuo teinien kuvat ne vasta mahtavaa materiaalia ovatkin ja tuntuu että ihmiset on ihan hukassa sen suhteen että mitä julkaistaan ja mitä ei.
Koskaan en ole ollut huolissani uimarannalla, joten en usko olevani mitenkään erityisen "rantameuhkaaja". Perheemme alastonkuvia en ole koskaan ajatellut laittaa nettiin.
Kaikessa nähdään aina seksuaalisuutta. Yksi oire on tämä täysin hysteeriseksi mennyt pedofiilien pelko.
Lasten hyväksikäyttö on, tottakai, kauhea asia. Mutta ei sitäkään ole tervettä pelätä niin paljon, että lapsiakin aletaan ajatella seksuaalisina olentoina.
Sitähän tää pohjimmiltaan on; kun on tajuttu että jotkut sairaat yksilöt näkee pikkulapset "sillä tavalla", niin se on tavallaan mennyt meidän pään sisään niin, itsekin olemme alkaneet nähdä asiat "pedofiilin silmin".
Merkkinä tästä on tässäkin ketjussa se, että joidenkin mielestä taapero ei saa olla alasti rannalla. Tai että pikkulapsen alastonkuvien laittaminen nettiin olisi loukkaus lapsen koskemattomuutta kohtaan, ja että aikuisena tämä lapsi sitten kokisi yksityisyyttään loukatun. Itse ajattelen, että se lapsi toivottavasti kasvaessaan oppii näkemään lapset lapsina, eikä siis omia alastomia vauvakuviaan katsellessaan ajattele että tässä olen minä, seksuaalinen olento, vaan että tässä olen minä viattomana pikkuvauvana.
Kyllä maailma on aivan kallellaan, kun pikkulasten alastomuus on tällainen tabu.
tätä et laitetaan näitä lasten nakukuvia nettiin esim vauva makaa jonkun taljan päällä pylly pystyssä.. jos olette nähneet tämän: http://www.stara.fi/2011/02/24/tasta-facebook-kuvasta-oprah-maksoi-laps…
niin minusta tämä on vielä ok ja tosi kaunis kuva ja kaikki lapset on kuvattu sivuprofiilista kauniisti, mutta niistä suomalaisten taljalla makaavista en voi sanoa samaa.. esim juuri yhden valokuvausliikkeen ikkunassa oli sellainen, jotenkin irvokkaan näköistä ja tytöllä oli päässään vain rusettipanta ja oli siis muuten melko hiukseton pieni vauva niin näytti jotenkin niin oudolta.
makuasioita mutta itse jos olisi pakko ottaa ja laittaa lapsesta nakukuvia nettiin niin edes jotenkin niin että "poseeraus" olisi hieman säädyllisempi kuin mitä usein näkee. ja se on tosiaan ihan suositeltu ettei niitä kuvia laitettaisi nettiin!
Sitähän tää pohjimmiltaan on; kun on tajuttu että jotkut sairaat yksilöt näkee pikkulapset "sillä tavalla", niin se on tavallaan mennyt meidän pään sisään niin, itsekin olemme alkaneet nähdä asiat "pedofiilin silmin".
Että ihmiset ymmärtää että tuollainen sairas ilmiö on olemassa, ja että sitä ei omalla toiminnallaan ruokita yhtään enempää.
Mä tykkäsin olla pienenä lapsena alasti, ja musta on paljon valokuvia, joissa kirmailen alasti kesälaitumilla. Ihania ovat, ja muistuttavat ajasta kun lapsetkin sai olla vielä lapsia.
Mä tykkäsin olla pienenä lapsena alasti, ja musta on paljon valokuvia, joissa kirmailen alasti kesälaitumilla. Ihania ovat, ja muistuttavat ajasta kun lapsetkin sai olla vielä lapsia.
Silloin asiasta ei vaan puhuttu julkisesti, eikä ollut samanlaisia kanavia jakaa kuvamateriaalia
vaan ihan söpö, mutta en tajua, miten sen äiti voi olla noin kirjoitustaidoton...? Järkkyä........ei oo paljon aikaa tuhlailtu koulunpenkillä.
olen ihan samaa mieltä tän ketjun aloittajan kans. Minustaki pelottava veto laittaa Victoriasta sellainen kuva. Minä kammoksun jo facebookissa ku kaverit laittaa omista muksuistaan alastonkuvia. Ite en IKINÄ laittaisi. Sen voi kuka tahansa kopsata koneelleen, ja levittää vaikka sinne pedofiilien keskuuteen sen. Ihan järkyttävä ajatus. Muistakaa että teidän kaikkkien kuvat mitä ootte nettiin laittanu, ni joku voi kopioida ne itselleen. Sillon on ite turha yrittää poistaa enää kuvaa, se on jo vaikka missä.
sanoa, että voisi laittaa itsestäänkin kuvan nettiin ilman paitaa kuin sanoa, että laittaa sinne lapsensa alastonkuvan. Lapsi ei voi antaa suostumustaan kuvansa laittamiseksi nettiin. Itse voin sen sijaan päättää, laitanko kuvani sinne vai en.
Laittaisitko lupaa kysymättä nettiin myös naapurisi tai kaverisi alastonkuvan?
Seksuaalisesti aktiivinen pedofiili (eiköhän näitä Martinan sivuille eksy) näkee kuvan, innostuu, tietää missä lapsi liikkuu jne...
kun näinkin suositulla, aiheeseen liittyvän lehden keskustelupalstalla sitä mainostetaan. Itse en olisi ko. kuvaa varmasti eläessäni nähnyt ilman tätä ketjua.
kun näinkin suositulla, aiheeseen liittyvän lehden keskustelupalstalla sitä mainostetaan. Itse en olisi ko. kuvaa varmasti eläessäni nähnyt ilman tätä ketjua.
aiheeseen liittyvällä, että voisin kuvitella hakusanan olevan lapsi tai vauva ennemmin kuin Martina. Varmaa tietoa ei ole.
se ranta kun oikein järjellä halutaan ajatella!