Martina laittanut sitten lapsensa
alastonkuvan nettiin omaan blogiinsa (Victoria saunomassa). Mulle nousi pala kurkkuun pelosta, kun näin sen. Koko ajan sen tytön kuvaaminen on natissut hyvän maun rajoilla, mutta nyt meni pahasti yli.
Paha vielä, kun kaikki tietävät televisio-ohjelman ansiosta missä ne asuu ja ne on tainnut kertokin, mihin päiväkotiin tyttö menee. Pitäisköhän tuosta ottaa yhteys lehden toimitukseen, että poistaisi sen. Ihan oikeasti lapsia on suojeltava tällaiselta.
Kommentit (81)
puolesta pelkääminen. Kohta ette kai uskalla enää kesäisin päästää lapsianne julkiseen puistoon leikkimään mekossa kun siellä voi vaania vaikka pedofiili...
Mutta en ole kyllä laittanut alastonkuvia nettiin, en omia enkä lastenkaan.
Voisi vähän ajatella sitäkin, että ehkä lapsikaan ei tulevaisuudessa ole kauhean iloinen, jos hänestä on ollut alastonkuvia netissä. Tavallaan puolustuskyvyttömän lapsen oikeuksien polkemista. Lapsi on ehkäpä julkisuushalkuisen vanhemman väline saada lisää julkisuutta?
sellaista ei ole sattunut mukaan ja päätetään käväistä uimassa. Hassua muuten että joku luulee sen uikkarin estävän jotain...mä en aio alkaa kyttäämään mahdollisia pedofiileja valvon vaan lapsiani. Runkatkoot sit puskissa minkäs mä sille mahdan...
Oon kyllä tosi yllättyny siitä et jonku mielest on ok jos pedofiili runkkaa hänen lapsensa kuvaa katsoen. Hyi vittu.
Tavallaan on kyllä sööttiä et toiset elää siinä kuplassa missä ei muka mitään pahaa voi tapahtua. Kertoo siitä et ovat koko elämänsä eläneet pumpulissa.
En mie lastani kotiin telkeä, mutten pedofiileille tyrkytäkkään. Tiedän meidän kyläl olevan pedon, jonka myös muut vanhemmat tietää. Tää äijä kyyläilee uimarannalla ja silti vanhemmat antaa lasten käydä yksin uimassa. Jälleen: Hyi vittu. Sama äijä ois kaupas halunnu lääppii mun pojan kasvoi rattaissa, vedin ihan töykeesti vaan rattaat pois. Ihan samal tapaa kun pyysin rannalle menee pois meiän luonta, kun tuli siihen jotain palattaa...
Mutta onhan se tosiaan jokasen vanhemman oma asia mihin niitä kuvia laittaa...
sille lapselle on varmaan isompana yks hailee jos sen kuva taaperona ollut netissä nakuna! Ja pedofiilit runkkaa vaikka katsellen tota vauvalehden etusivun kuvaa katsoen ja sille ei kukaan voi mitään. pääasia ettei ne pääse lasta lähelle livenä! Opettakaa niille lapsille miten toimitaan sitten kun liikkuvat tuolla yksinään älkääkä mesotko jonkun taaperon nakukuvista netissä!
Missään ei ole aanottu sen olevan ok vaan sanottu ettei noille voi mitään eikä sen takia tarvi alkaa ihan kaikesta maan ja taivaan välillä hysterisoimaan! Vissi ero ystäväiseni :D mut hei muista sit ensi kesänä olla viemättä muksuas rannalle siellä ne pedot kyttää!
mesotaan nettikuvista mutta rannalle vienti uikkareissa on muka pienempi paha??!! Miettikää nyt miten paljon siellä ne kyttää lapsia! Ja ihan livenä!
mutta eikö teitä yökötä ajatus siitä, että joku pedofiili runkkaa teidän lapsen kuvaa katsellen? Mua se ajatus ETOO.
Sitä paitsi mun sydäntäni kirvelisi, jos joku haukkuisi mun lastani vajaaälyiseksi vammaiseksi vesipääksi, niin kuin hullut haukkuvat tätä Victoriaa. Ajattelisin, etten ole kyennyt suojelemaan lastani pahalta maailmalta. Suojelu tässä tapauksessa olisi niin äärettömän helppoa: eikuvia, ei juttuja vauvaparasta julkisuuteen.
sille lapselle on varmaan isompana yks hailee jos sen kuva taaperona ollut netissä nakuna!
En minäkään haluaisi että joku laittaisi minun kuvia nettiin ajatelleen että ihan samahan se nyt sille on.
jos tuo on toimintatapa teidän perheessä niin sittenhän se on ihan kiva juttu! Älkää ihmetelkö jos ne laittaa teini-iässä teistä julkaisuun kuvia jotta ette itse sinne halua ;)
kuvia, kun ei saa enää pois, vaikka kuinka haluaisi. En ole todellakaan missään vaiheessa ehdottanut, että lapsia ei tulisi viedä rannalle, vaan haluaisin vaan vanhemmille vastuuntuntoa.
Nyt lyhyt ytimekäs vastaus kyllä tai ei: laittaisitko OMAN lapsesi alastonkuvan nettiin.
Missään ei ole aanottu sen olevan ok vaan sanottu ettei noille voi mitään
en ole 26.
kuvia netissä kun ajattelen miten paljon lapsille riittää riskejä tuolla oikeassa elämässä eikä siltikään niitä voi sulkea pulloon ja estää tekemästä asioita. Esim ekaluokkalaiseni koulumatkalla on ollut namusetä kytiksessä ja pyytänyt autoon. En silti voi viedä tai tuoda lasta vaan voin vaan opettaa kulkemaan ihmisten ilmoilla ja ettei kenenkään mukaan mennä. Tähän nähden kyllä jokin kuva omassa blogissa on kyllä aika pikku juttu. Mullakin on kuvia lapsistani facebookissa enkä aio niitä poistaakaan.
t. 3n lapsen äiti
enää viekö niitä lapsia julkisille rannoille
Jo vielä, kun en edes odottanut esikoistani, puistatti minua facebook ystäväni kuvat neljävuotiaasta tytöstään ilman paitaa. Siis MIKSI sinne on pakko laittaa lapsestaan kuvia ilman vaatteita? Ethän laita itsestäsikään!
oli kylläkin pkn salasanan takana olevalla sivustolla mutta äkkiäkös se pedofiilihakkeri sinne pääsee...eikä vaivannut mua yhtään. Olivat kuvassa kaverin kanssa saunassa kevätretkellä!
Seksuaalisesti aktiivinen pedofiili (eiköhän näitä Martinan sivuille eksy) näkee kuvan, innostuu, tietää missä lapsi liikkuu jne...
Eikai vaan voisi olla riskiä että se kuvaa aikansa katseltuaan päättää etsiä lapsen käsiinsä?
Samaa tapahtuu aikuistenkin vihjailevien nettikuvien osalta, joten miksei pedofiileilla olis sama juttu?
Rannalla vanhemmat on yleensä paikalla ja on muutenkin sellainen ympäristö missä joku aina näkee mitä tapahtuu (jos nyt lapsi ei lähde haahuilemaan nakuna rannalta viereiseen metsään tms). Jos pedofiili ei heti pääse tekemään pahojaan, niin lapsen sijaintipaikka tai etsimismahdollisuus katoaa tiedosta siinä vaiheessa kun huoltaja vie lapsensa pois rannalta.
Jos kuva on netissä, niin siellä se pysyy, ja pedofiililla on paljon aikaa selvittää mistä lapsi löytyy jne (Martinan tapauksessa ei ilmeisesti edes vaikeaa).
voi jeesus sitähän näkee kesällä rannalla alvariinsa. ai että ihan nettikuva HUIIIII
ei pääse runkkarit enää kyttäämään netissä eikä livenä!
Mitään lasten kuvia ei pitäisi laittaa nettiin. Lapsiblogithan on täynnä pienten lapsien kuvia, vaatteissa ja ilman.