Umpikujassa oleva vaikea parisuhde, neuvoja kaivataan!
Olemme miehen kanssa seurustelleet 10 vuotta. Rakastan häntä, hän väittää rakastavansa minua - vaikkei käytös sitä osoita. Olemme totaalisessa umpikujassa.
Puoli vuotta suhteemme alettua luin miehen kännykän tekstiviestit, koska halusin nähdä, oliko hän säästänyt mitään lähtettämiäni hellittelyviestejä. En olisi osannut arvatakaan, mitä löysin: miehen puhelimessa oli kymmenittäin seksiä tihkuvia viestejä vierailta naisilta. Monet yksinhuoltajia (valittelivat esim. tapaamisen vaikeutta lastenhoito-ongelmien vuoksi, siitä tiedän). Joidenkin perusteella saattoi olettaa, että mies oli ihan lähiaikoina tavannut heitä.
No, olin ihan surun murtama ja varma, että olin miehelle vain väliaikainen leikkikalu. Kun kysyin, että tässäkö tämä nyt oli, mies alkoi vannoa rakkauttaan ja väitti, että kyseessä oli vaan jännityksen haku, tms.
No, tätä jännityksen hakua on sitten jatkunut. Mies on mm. useasti jäänyt kiinni siitä, että hänellä on ollut salainen kännykkä ja salainen numero. Aina, kun on jäänyt kiinni, on vannonut, ettei koskaan enää. Ja taas jonkun ajan kuluttua sama toistuu.
Lopulta pari vuotta sitten ystäväni näki miehen seuranhakuilmoituksen netissä. Oli tunnistettava kasvokuva ja kaikki - lisäksi muitakin kuvia mm. autosta, yms., mistä hänet tunnisti. Mies väitti ilmoituksessa olevansa sinkku ja etsivänsä naista pysyvään parisuhteeseen. Silloin minä muutin pois.
Mies itki perään, soitteli, vannoi, että muuttuu. Menin lankaan, aloin taas viettää öitä hänen luonaan. Puolen vuoden päästä, kun kerran tulin hänen luokseen, hän olikin taas salaisella puhelimella käymässä keskustelua jonkun netistä löytämänsä naisen kanssa, joka luuli miehen olevan sinkku...
Ja sen jälkeen on sama peli jatkunut. Viime viikolla jäi kiinni taas siitä, että on salainen prepaid-numero. Kaiken huipuksi ystäväni näki hänet kaupungilla kahvilla vieraan naisen kanssa - kävi esittäytymässä ja kertoi tälle naiselle suoraan, millainen mies on kyseessä. Treffeillä olivat. Ja nyt sitten kävi ilmi, että miehellä itsestään alastonkuvia netissä (kasvotkin näkyy), niiden yhteydessä seuranhakuilmoitus. Eli peli jatkuu.
Kun eilen ilmoitin, että tämä on tässä, niin taas alkoi mies vannoa rakkauttaan. Meidän piti oikeasti alle vuoden päästä mennä viimein naimisiinkin.
Olen ihan sekaisin. Vihaan ja rakastan miestä yhtä aikaa. En halua menettää häntä, mutten kestä noita ihme suhdepelejäkään. En kohta kehtaa hänen kanssaan enää liikkua julkisilla paikoilla, jos kerran koko ajan esittelee itseään netissä.
Kaiken kukkuraksi sattui miehen pöydältä käteeni muistitikku (jonka luulin olevani omani, kun oli ihan samanlainen), joka oli täynnä vieraiden naisten kuvia, nimiä, tietoja, osoitteita, kuvia heidän lapsistaan, jne. Niitä oli kymmenittäin, netin eri seuranhakupaltoilta poimittuja. Suurin osa taas yksinhuoltajia ja monet miestä vanhempia.
Miksi mies käyttäytyy näin? Ratkaisua en täältä tietenkään voi saada, mutta ehkä jotain neuvoa tai lohtua...?
Vielä kimurantimmaksi tilanteen tekee se, että mies on holtiton rahankäyttäjä. Nytkin hänellä kovat velat, asuu vuokralla, jne. Emme asu enää samassa osoitteessa, yhteiset yömme olemme kuitenkin viettäneet hänen luonaan. Mutta nyt, kun on tulossa se uusi avoliittolaki, pelkään, että voiko tällaisen tyypin kanssa enää jatkossa olla lainkaan yhdessä, jos joudunkin eron sattuessa makselemaan hänen velkojaan.
Olen ihan sekaisin, pettynyt, surullinen. Työnteostakaan ei tule mitään, kun mietin vain tätä.
Kommentit (25)
Voi surkeaa millaisessa tilanteessa olet. Ymmärrän sinua täysin mutta suositan että kokoat itsesi ja poistut pikaisesti kuvioista. Tuo mies ei tule muuttumaan. Voimia sinulle!
Minkä ikäinen olet ap? Minulla on myös vähän samaa, eli en pääse irti miehestä, joka kohtelee minua huonosti, vaikka ei välttämättä samoista asioista ole kyse. En tiedä, vaikka olisikin....nyt on suhde katkolla ja avoliitto täälläkin.
Jos haluaisit tavallaan kohtalotoveria, jolle purkaa sydäntäsi ja minä omaani, niin voitais vaihtaa meiliossuja? Jos sinulla nimetön, niin laita se, koska minulla ei ole - voin kyllä luoda tarpeen tullen. Itse olen ajatellut kanssa tarvitsevani terapiaa, mutta en rohkene mennä näistä ongelmista omalääkärille varsinkaan puhumaan....
nostitte sitten pari vuotta vanhan ketjun.
toivottavasti ap on älynnyt erota tuosta pillun jahtaajasta ja käynyt kaikissa mahdollisissa sukupuolitautitesteissä.
Lähtisin sinuna lätkimään. Omassa tilanteessani lähdinkin. Siitä toipuu kyllä. Älä anna sen miehen tuhota elämääsi enää yhtään sekuntia.
Voihan se hyvinkin sinua rakastaa, mutta haluatko sinä todella altistaa itsesi seksitaudeille ja kuten mikä tahansa muu addiktio vie perheeltä voimat niin myös tämä addiktio. Tottakai sinua hävettää! Ketä nyt ei hävettäisi, jos mies on niin halujensa vietävänä, että ei tajua edes itseään suojella, vaan jakelee alapääkuviaan netissä ja vieläpä kasvokuvien kera.
Sinä päätät. Haluatko elää alkoholistiksi verrattavissa olevaan mieheen, joka ei näytä paranemisen merkkejä. Voithan sinä jäädä tälle miehelle ystäväksi. Mutta älä hyvä ihme odota parisuhdetta tämän kanssa. Ei tuo ole kunnioittavaa käytöstä sinua kohtaan. Sairas, mikä sairas! Kuvauksesi perusteella voin vannoa, että mies ei tule paranemaan kovinkaan todennäköisesti, ei ainakaan ilman apua ja näyttää siltä, että tuskin vaikka saisi apuakin. Lapsia älä missään nimessä hanki hänen kanssaan. Isäksi tuollaisesta ei ole ja lapsesi joutuisivat vain häpeämään isänsä toilailuja.