Umpikujassa oleva vaikea parisuhde, neuvoja kaivataan!
Olemme miehen kanssa seurustelleet 10 vuotta. Rakastan häntä, hän väittää rakastavansa minua - vaikkei käytös sitä osoita. Olemme totaalisessa umpikujassa.
Puoli vuotta suhteemme alettua luin miehen kännykän tekstiviestit, koska halusin nähdä, oliko hän säästänyt mitään lähtettämiäni hellittelyviestejä. En olisi osannut arvatakaan, mitä löysin: miehen puhelimessa oli kymmenittäin seksiä tihkuvia viestejä vierailta naisilta. Monet yksinhuoltajia (valittelivat esim. tapaamisen vaikeutta lastenhoito-ongelmien vuoksi, siitä tiedän). Joidenkin perusteella saattoi olettaa, että mies oli ihan lähiaikoina tavannut heitä.
No, olin ihan surun murtama ja varma, että olin miehelle vain väliaikainen leikkikalu. Kun kysyin, että tässäkö tämä nyt oli, mies alkoi vannoa rakkauttaan ja väitti, että kyseessä oli vaan jännityksen haku, tms.
No, tätä jännityksen hakua on sitten jatkunut. Mies on mm. useasti jäänyt kiinni siitä, että hänellä on ollut salainen kännykkä ja salainen numero. Aina, kun on jäänyt kiinni, on vannonut, ettei koskaan enää. Ja taas jonkun ajan kuluttua sama toistuu.
Lopulta pari vuotta sitten ystäväni näki miehen seuranhakuilmoituksen netissä. Oli tunnistettava kasvokuva ja kaikki - lisäksi muitakin kuvia mm. autosta, yms., mistä hänet tunnisti. Mies väitti ilmoituksessa olevansa sinkku ja etsivänsä naista pysyvään parisuhteeseen. Silloin minä muutin pois.
Mies itki perään, soitteli, vannoi, että muuttuu. Menin lankaan, aloin taas viettää öitä hänen luonaan. Puolen vuoden päästä, kun kerran tulin hänen luokseen, hän olikin taas salaisella puhelimella käymässä keskustelua jonkun netistä löytämänsä naisen kanssa, joka luuli miehen olevan sinkku...
Ja sen jälkeen on sama peli jatkunut. Viime viikolla jäi kiinni taas siitä, että on salainen prepaid-numero. Kaiken huipuksi ystäväni näki hänet kaupungilla kahvilla vieraan naisen kanssa - kävi esittäytymässä ja kertoi tälle naiselle suoraan, millainen mies on kyseessä. Treffeillä olivat. Ja nyt sitten kävi ilmi, että miehellä itsestään alastonkuvia netissä (kasvotkin näkyy), niiden yhteydessä seuranhakuilmoitus. Eli peli jatkuu.
Kun eilen ilmoitin, että tämä on tässä, niin taas alkoi mies vannoa rakkauttaan. Meidän piti oikeasti alle vuoden päästä mennä viimein naimisiinkin.
Olen ihan sekaisin. Vihaan ja rakastan miestä yhtä aikaa. En halua menettää häntä, mutten kestä noita ihme suhdepelejäkään. En kohta kehtaa hänen kanssaan enää liikkua julkisilla paikoilla, jos kerran koko ajan esittelee itseään netissä.
Kaiken kukkuraksi sattui miehen pöydältä käteeni muistitikku (jonka luulin olevani omani, kun oli ihan samanlainen), joka oli täynnä vieraiden naisten kuvia, nimiä, tietoja, osoitteita, kuvia heidän lapsistaan, jne. Niitä oli kymmenittäin, netin eri seuranhakupaltoilta poimittuja. Suurin osa taas yksinhuoltajia ja monet miestä vanhempia.
Miksi mies käyttäytyy näin? Ratkaisua en täältä tietenkään voi saada, mutta ehkä jotain neuvoa tai lohtua...?
Vielä kimurantimmaksi tilanteen tekee se, että mies on holtiton rahankäyttäjä. Nytkin hänellä kovat velat, asuu vuokralla, jne. Emme asu enää samassa osoitteessa, yhteiset yömme olemme kuitenkin viettäneet hänen luonaan. Mutta nyt, kun on tulossa se uusi avoliittolaki, pelkään, että voiko tällaisen tyypin kanssa enää jatkossa olla lainkaan yhdessä, jos joudunkin eron sattuessa makselemaan hänen velkojaan.
Olen ihan sekaisin, pettynyt, surullinen. Työnteostakaan ei tule mitään, kun mietin vain tätä.
Kommentit (25)
esim Perheasiain neuvottelukeskuksesta tai yksityiseltä pariterapeutilta.
Luottamus on parisuhteen selkäranka. Jos se katkeaa, jotain kuolee. Ja sen takaisin ehjäksi saaminen on ison työn takana.
Vaikka eroaisittekin, on silti todettu, että terapiasta on hyötyä. Se vähentää traumatisoitumista, ja koska asiat käsitellään, ne eivät siirry mahdollisiin uusiin suhteisiin "kummituksina"
terveisin Kirkkosisko
Meillä on ollut hyviäkin aikoja. Olen tutustunut miehen kautta ihmisiin, joista on tullut hyviä ystäviäni - yhdestä ihan sydänystävä. Olen päätynyt kahden ihanan lapsen kummiksi. Ja meillä on kaikesta huolimatta ollut hyvä seksisuhde. Lisäksi mies on kuntoiluinnollaan saanut minutkin kuntoilemaan ja muuttamaan elämäntapani terveellisemmiksi.
Helppohan se on ulkopuolisen sanoa, mutta... Jätä se äläkä enää ota takaisin! Se sattuu, koska rakastat, mutta huomaat että voit paremmin pidemmän päälle.
Sitten kun mies tulee vinkumaan oven taakse, lue vaikkapa tänne kirjoittamasi, että muistat miksi jätit.
Mies on tehnyt tyhjiä lupauksia kerta toisensa perään, ei se muutu. Oikeesti, ei se muutu.
seksiaddikti ja tarvitsee kipeästi apua, erositte tai ette. Sinulle sympatiat, kamala tilanne.
Mutta nyt, kun on tulossa se uusi avoliittolaki, pelkään, että voiko tällaisen tyypin kanssa enää jatkossa olla lainkaan yhdessä, jos joudunkin eron sattuessa makselemaan hänen velkojaan.
Siis... mä yritän tikistää sulle jotain empatiaa, mutta teet sen hyvin, hyvin vaikeaksi. Sinäkö oikeasti harkitset kuitenkin avioliittoa tuollaisen häntäheikin kanssa? Ja vieläpä ajtuksella, "eron sattuessa maksan velkoja". Eikö tämä sano sulle itsellesi mitään?
Ja mä en TODELLAKAAN kehtaisi liikkua yhtään missään tyypin kanssa, josta puolet kaupungin naisista on nähnyt alastonkuvia! Sen verran minulla on omanarvontuntoa, etten tuollaista kuljettelisi yhtään missään.
Sä siis TIEDÄT millainen äijä on, 10 vuoden kokemuksella tiedät ettei se muuksi ole muuttunut eikä tule muuttumaan, ja kuitenkin roikut kiinni siinä? Sisko, nyt kyllä... Tajuatko sinä, että tämä on sun ainutlaatuinen elämäsi??! Elämä, jonka voisit viettää onnellisena, voisit perustaa tasapainoisen, rehellisen parisuhteen ja perheen. Sulla on kaikki kortit käsissäsi, ja sä hassaat ne tuommoiseen, joka ei arvosta sua koiranpaskan vertaa.
Sullahan on nyt hyvä tilanne: asutte erillään, joten mitään konkreettista eron eteen ei tarvitse edes tehdä! Totta kai ero on vaikeaa, totta kai rakastat, totta kai ajatus siitä, ettet saa kuljetella käsiäsi enää tuota tuttua vartaloa pitkin, tekee kipeää... Tiedätkö, me kaikki ollaan koettu se. Ei ole mitään syytä, miksi juuri sinä et siinä onnistuisi, ei se NIIN vaikeaa ole. Tai vaikka onkin, niin joskus helpottaa.
Kasva aikuiseksi, revi itsesi irti ja UNOHDA vielä kun voit, ennen kuin sattuu hmm vahinko ja hupsis, oletkin raskaana ja ikuisesti jonkunlaisessa siteessä tuohon luuseriin.
Ryhdistäydy!
Voiko tuo olla oikeasti edes totta että olet 10 kokonaista vuotta katsellut tuollaista? Ota hyvä nainen itseäsi niskasta kiinni ja häivy. Ilmeisesti teillä ei ole lapsiakaan?
Heti! Ihan oikeasti. Sä toivut kyllä siitä surusta. Mieti mitä saat tilalle! Normaalin onnellisen elämän. Siis jätä se. HETI!
Ehkä rakastat miestä ja ehkä hän rakastaa sinua. Rakastaa niin hyvin kuin osaa. Mutta riittääkö se sinulle? Sinun pitäisi rakastaa itseäsi ja nähdä, mitä mies on sinulle tehnyt/tekemässä.
Parisuhteessa ei aina voi olla kivaa, mutta jonkinlainen luottamus pitäisi olla pohjavireenä.
kun olette naimisissa ja ehkä teillä on myös lapsia? Voitko kuvitella olevasi yksin kotona lasten kanssa ja huolehtia kaikesta kun miehesi ramppaa huorissa ja törsää kaikki rahat?
Olet jo opettanut miehelle, että sun kanssasi hän saa rauhassa pelata pelejään. Mies on seksiaddikti, ymmärrätkö mikä on addiktio? Yhtä hyvin hän voisi olla alkoholisti tai peliriippuvainen, ei niistä noin vain parannuta.
Miehesi on sairas. Oikeasti.
Voi olla että hän ei välitä siitä että on tuollainen, tai sitten välittää. Mutta ainakaan hän ei osaa korjata tilannetta. Terapia voi ehkä auttaa, mutta itse en siihen luottaisi.
Jos todellakin olet sitä mieltä että haluat miehelle antaa vielä mahdollisuuden, niin vaadi jotain tosi radikaalia.
Mä varmaan ehdottaisin miehelle, että voidaan mennä naimisiin jos se tatskaa kämmenselkäänsä näkyvällä tekstillä että "Olen naimisissa, ja minulla on uskollisuusongelmia. Älä luota mihinkään mitä sanon sinulle."
Olispahan ainakin jatkossa vaikea esittää niille toisille naisille viatonta.
Niin ja avioehto tietysti kehiin. Tosin ei sekään sitä riskittömäksi tee. Avioehtoja sovitellaan kaiken aikaa ja hyvin helposti joudut itsekin veloista vastuuseen siinä vaiheessa kun tulee ongelmia esim. yhteisen asunnon maksujen kanssa tms. Ihan täysin erillään ei kyllä omaisuuksia pysty pitämään, luulen.
mieti myös tarkkaan,onko hän arvoisesi.mielestäni tilanne aika heikko.seksiaddikti.en tekisi lapsia hänen kanssaan.käytä nyt järkeäsi,hänel taitaa olla sitä hyvää seksiä vähä muidenkin kanssa...ja siihen parin muijan kans mukulat...hoidatko niitä sitten??ja rahat loppu..Tee järkevä ratkaisu ja ota ero,itsesi takia!
Olet ilmeisesti rakastunut siihen kuvaan, mutta et ihmiseen. Koska ei tuollainen mies ole kenenkään rakkauden arvoinen. Ei minkäänlaista luottamusta ilman voi olla rakkauttakaan, aitoa sellaista.
Sun on löydettävä uusi mies. Etsi netistä vaikka.
Mies on pettänyt sinua useita kertoja. Luvannut että lopettaa ja taas kuitenkin pettänyt. Sitten taas uudet lupaukset, taas pettäminen jne. Ei tuollaista miestä kannattaisi katsella. Itsellesi vaan ongelmia keräät.
En tuosta tilanteestasi muuta tiedä, mutta teetä ihmeessä sukupuolitautien testit. Aika 'julkista' tavaraa miehelläsi ilmeisesti.
Voi rakastaa kuvaa rakkaudesta - sitä, millaista rakkauden kuvittelee ideaalitilanteessa olevan - ja silloin on vaikea myöntää itselleen olleensa väärässä. Vaikea pettää unelmansa rakkaudesta.
Mutta mä uskon, että ap voi todellakin rakastaa miestään, kaikesta huolimatta. Mieskin voi rakastaa ap:tä, ihan oikeasti, _niin hyvin kuin osaa ja kykenee_. Ap:n kannattaisi silti miettiä, riittääkö tuollainen rakkaus hänelle ja millainen riski on, että jäämällä suhteeseen satuttaa itseään vain enemmän. Parempaakin on saatavilla. Mitä kaikkea nainen suostuu nielemään? Eikö voisi pitää kiinni edes jonkinlaisista minimivaatimuksista?
Se OIKEA elämäsi mies ja OIKEA rakkaus ei tee tuollaista. Helvetti että voit nainen olla jumissa. Vaikka mies nyt ihan heti lopettaisi kaiken pakkomielteisen (kyllä, mies on sairas, eikä hyvällä tavalla) muiden naisten kanssa vehtaamisen, et voisi koskaan, koskaan luottaa häneen, noita juttuja ei voi korjata. Miksi haluat olla kynnysmattona miehelle, joka elää kuin sinkku? Lopeta se suhde, ihan kokonaan, elä joka päivä omaa elämääsi.
oikeesti kuullostaako tuo siltä että mies haluaisi sinuun sitoutua ? Kun tuota on jatkuvasti sattunut, ei hän tapojaan muuta varsinkin kun olet aina antanut anteeksi ,olet tavallaan antanut hänelle luvan tehdä näin jatkossakin... Jos on noin kova tarve etsiä toisia naisia ja jännitystä (muualta kuin sinun kanssa) pitäisi hänen olla sinkku kun niin käyttäytyy!
Mitä jos sinulla olisi jossain ilmotus alastonkuvan kanssa ja mainostaisit olevasi sinkku ? mitä hän siitä pitäisi ? Ovatko "säännöt" erit toisinpäin?
Ja ne velatkin... Löydät kyllä paremman miehen, fiksumman joka oikeasti rakastaa sinua ja kunnioittaa! Eihän tämä nykyinen rakasta jos tekee jatkuvasti noin loukkaavasti sinua kohtaan! Itsesi takia, älä ota häntä takaisin. Hetken se tietenkin sattuu mutta silloin muistele kaikkea tuota paskaa mitä hän sinulle teki!
Miehellä seksiaddiktio tai jotain ja SÄ olet läheisriippuvainen. Onko sulla NIIN huono itsetunto, että annat toisen kohdella sua noin 10 v.? Onko tunteesi todellakin rakkautta vai pelkoa yksinjäämisestä? Mene nyt ainakin itse terapiaan, äläkä missään nimessä naimisiin ennen kuin olet saanut itsetuntos ja yksinjäämisenpelon hoidettua.
Onnittelut.