Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hyvä tapa reagoida jos joku juoppo tulee urputtamaan kun odotat kaikessa rauhassa bussia

Vierailija
25.02.2011 |

iltakymmeneltä?

Eilen sattui tällainen tilanne ja voi luoja kun ei siitä pysäkiltä pakoonkaan päässyt. Näytti varmaan hullunkuriselta ulkopuolisesta kun pidin huolen ettei tuo paasaava juoppo päässyt selän taakse enkä toisaalta ottanut katsekontaktiakaan ollenkaan.

Mikä olisi ollut ylireagointia, vrt. oman suun soittaminen / poliisin kutsuminen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yritän olla ottamatta mitään kontaktia.

Vierailija
2/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jotain tavallista. Yleensä juoppojen kanssa on helppo jutella, mutta jos kyseessä on joku aineissa oleva, jonka pupillit pelaa pingistä, yrittäisin vaan luikerrella pakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jotain tavallista. Yleensä juoppojen kanssa on helppo jutella, mutta jos kyseessä on joku aineissa oleva, jonka pupillit pelaa pingistä, yrittäisin vaan luikerrella pakoon.

Vierailija
4/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä ota minkäänlaista katsekontaktia sössöttäjään! Paras on siirtä pari askelta sivummalle ja antaa örveltäjän olla kuin ilmaa.

Jos sanot sanankin tai nyökytät päätäsi, se on kuin vettä myllyyn juopolle, koska hän kokee saaneensa tällöin itselleen keskustelukumppanin!

Vierailija
5/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoppo on vaan humalassa, minua ei haittaa kuunnella hänen höpötystään joten saatan hyvin vastatakin jotain lyhyesti ja antaa ystävällisen vaikutelman. Sillä lähestymistavalla pääsee paljon helpommalla kuin jos suututat juopon. Sama tietenkin pätee aineissakin oleviin, mutta heidän mielenliikkeitään on paljon vaikeampi ennakoida, joten voi olla turvallisempaa katsoa pakoreitti valmiiksi...

Vierailija
6/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan monesti juopot alkavat rähisemään, jos heitä vaan välttelee eikä vastaa - suuttuvat, "kun ollaan niin ylpeitä ettei voi edes vastata". Joskus saatan jutella vähän jotain ihan niitä näitä, jos juoppo on sen verran järjissään. Joskus taas sanoin ihan suoraan ja ystävällisesti, että anteeksi mutta nyt olen vaan niin väsynyt etten jaksa yhtään jutella.

Kyllä juoppojakin voi kohdella niin kuin ihmisiä. Harvemmin siitä parista ystävällisestä sanasta mitään haittaa on, vai pelkäättekö te että spurgusta ei enää pääse eroon jos tämän kanssa on jutellut muutaman lauseen? Toki ihan eri asia aineissa olevat, arvaamattomat narkkarit. Alkoholistit ovat yleensä pohjimmiltaan harmittomia.

Vierailija
7/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin siitä parista ystävällisestä sanasta mitään haittaa on, vai pelkäättekö te että spurgusta ei enää pääse eroon jos tämän kanssa on jutellut muutaman lauseen?

Vierailija
8/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan ystävällisestä juoposta kysymys, niin olen muutaman sanan ystävällisesti hymyillen jutellut. Ihmisiä hekin vaan ovat. En mitään pitkällisesti ole jäänyt höpisemään, mutta jos nyt jotain on vaikka kysynyt, niin olen jotain vastannutkin.

Kiukkuisten juoppojen ja selvästi pilvessä olevien tyyppien lähestyessä lähden lipettiin ja kävelen seuraavalla pysäkille. Olen joskus suunnannut taksitolpallekin, jos on alkanut pelottaa.

Vierailija
9/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa täysin samaa mieltä

Vierailija
10/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekijän kanssa samaa mieltä..

Vierailija
11/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samat tyhmät jutut junnaa, niin vastailen ihan yksittäisillä sanoilla. Yritän olla ihan neutraalisti, eikä tuo nyt oikeasti hirveästi häiritsekään.

Vierailija
12/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos juoppu kysyy sulta jotain asiallista niin vastaa lyhyesti ja kohteliaasti. Yritä siirtyä hieman sivumpaan.

Vierailija
13/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla asuessani toteutin tuota ystävällisen parin sanan taktiikkaa, sillä seurauksella, että seuraavalla kohtaamiskerralla ko. henkilön koko porukka huutaa kaukaa mulle "HEEEEIIIIIII" ja joka kerta, kun jossain näkee, niin yrittää tulla juttelemaan. Ymmärrän, että heidän elämänsä on yksinäistä jne, mutta olen myös sen verran itsekäs, että jos pitkän päivän jälkeen yritän itku kurkussa käydä kaupassa ja päästä kotiin peiton alle, niin en vain jaksaisi mitään epämääräistä juttelua. Varsinkin tietoisena siitä, että sama tulee toistumaan. Pari kertaa sille vielä naureskelee jälkenpäin, mutta kyllä se alkaa jatkuvana tympiä.

Ja pitäiskö tässä lisätä, että en halua yleisillä paikoilla jutella kenenkään tuntemattoman kanssa ilman mitään selkeää syytä (siis ei mua haittaa, jos juoppokin tulee vaikka kysymään onko tietty bussi mennyt ja sanoo pari sanaa jostain myöhästymisistä jne.).

Vierailija
14/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se juoppojen kanssa jutteleminen. En minäkään sydänystäväksi tahtoisi, mutta olen sen verran paljon saanut juoppojen kanssa höpöttää, ettei se satunnaisesti juurikaan ärsytä. Lisäksi sitä porukkaa on usein potkittu päähän niin paljon, että osaavat suhtautua filosofisesti selväsanaiseen mutta ystävällisesti esitettyyn kieltäytymiseenkin. Ei minua ole kukaan juoppo alkanut ahdistella muutaman sanan vaihtamisen jälkeen kun olen sanonut, että nyt on kiire muualle.

Vierailija
15/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ olen sanonut juttusille pyrkivälle juopolle ystävällisesti, että jatkappa vaan matkaa! Ja sehän jatkoi.