ÖÖ, Mites täs muka laihtuu, aamiainen 750 kcal?!!! Aloitin KARPPAAMISEN.
Enhän mä voi loppupäivänä syödä enää mitään!
Aamiaiseksi söin siis: 2 paistettua munaa, pekonia, homejuustolla täytettyjä herkkusieniä ja pari palaa tummaa (80%)suklaata ja kahvia mustana.
Mitä mä voin syödä lounaalla? Entäs päivälliseksi?. Välipalat saa varmaan unohtaa...
Kommentit (29)
Itse paistan aamiaiseksi YHDEN kananmunan ja siihen päälle 2 siivua juustoa ja 1 kinkku siivu. Joskus tuohon lisäksi viipaloin ja paistan tomaatin, mutta yleensä tuolla mennään. Aamiaisen syön klo 8 maissa ja sillä pärjää oikein loistavasti lounaaseen joka on n. klo 13
ILuepa vähän karppauksesta niin tiedät miksi
En jaksais perehtyä aiheeseen. Itse olen kuvitellut että kyse on hiilarien vähentämisestä. Toki oliiviöljyä olen käyttänyt surutta kun tiedän että on terveellistä. Mutta miksi pitää erityisesti rasvasia maitoja ja pekoneja harrastaa, sitä en ymmärrä
jotta elimistö ei mene säästöliekille.
Tietty jos jaksaa läträtä oikein kunnolla oliiviöljyn kanssa, niin mikäs siinä. Itse olen lähtenyt Heikkilän junaan siinä asiassa, että maitorasva ei ole haitallista ja nautin sitä hyvällä omallatunnolla.
Jos tietäisin jaksavani tätä ruokavaliota ilman kermaa ja voita pelkän oliiviöljyn voimalla, tekisin varmuuden vuoksi niin, mutta ruokavaliosta ei tulisi kovin pitkäikäinen ja palaisin pian hiilareiden mättöön.
Joku osaa varmasti eritellä tieteellisemmin.
ILuepa vähän karppauksesta niin tiedät miksi
En jaksais perehtyä aiheeseen. Itse olen kuvitellut että kyse on hiilarien vähentämisestä. Toki oliiviöljyä olen käyttänyt surutta kun tiedän että on terveellistä. Mutta miksi pitää erityisesti rasvasia maitoja ja pekoneja harrastaa, sitä en ymmärrä
Elimistön säästöliekki on huuhaata. Asia on tieteellisissä julkaisuissa todettu.
Elimistön säästöliekki on huuhaata. Asia on tieteellisissä julkaisuissa todettu.
Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä, mistä tällaiset tieteelliset todisteet löytyy? On varmaan olemassa myös tieteellisiä todisteita siitä, että elimistö tosiaan voi mennä säästöliekille?
Itse kuitenkin tiedän, että kun syö huonosti, ruoansulatus ei toimi ja elimistö todellakin menee ns. säästöliekille jos se ei saa ravintoa. Itse tarkoitan sillä sitä, että jos elimistö ei saa tarpeeksi rasvaa tms. ei sillä myöskään ole varaa polttaa rasvaa, vaan se varastoi energiaa.. Liian vähästä syömisestä johtuen on myös koo ajan väsynyt eli säästää vähäistä energiaa..
ainakin esim monticnagin mukaan laihtuminen perustuu siihen että kun ei syö hiilareita, ei myöskään insuliinitasot nouse eli veri ei kuljeta sitä sokeria sinne soluille. eli siis tämän mukaan ne rasvan kalorit poistuu elimistöstä ja vain hiilarit ovat elimistön polttoainetta. mutta jos haiman toiminta on häiriintynyt liian hiilarimussuttamisen seurauksena niin insuliinia tulee liikaa ja silloin myös osa rasvasta menee polttoaineeksi vaikka niin ei kuuluisi käydä. Eli siis tämän perusteella mikään muu ei lihota kun hiilarit, rasvoilla on ihan eri tehtävä ja niitä voi syödä miten paljon huvittaa samoin kuin proteiineja. näin ollen sama laihtuminen tapahtuu kuin niillä jotka laihduttavat vähentämällä rasvaa ja hiilaria mutta tässä vain pelkän hiilarien rajoittamisella ja rasva huolehtii siitä että elimistö saa tarvittavat rakennusaineensa vaikka laihduttaisikin eikä käy niin että naiselta katoaa kaikki muodot ja menkat lähtee niinkuin vähäkalorisessa dieetissä voi joskus tapahtua kun elimistö ei saa rakennusainetta=rasvaa.
toivottavasti ymmärsit mitä yritin selittää, pointti on kuitenkin siinä ettei ihmisen elimistö ole niin yksinkertainen kuin ennen on luultu että laihtuminen olisi pelkkää matematiikkaa. siihen vaikuttaa selostamieni asioiden lisäksi myös hormonit yms..
Miksi pitää alkaa heti jotain pekonia vetää jos alkaa karppaa??
karppaus.info on täynnä ihmisiä, jotka eivät laihdu karppaamisesta huolimatta. Miksi? Siksi, että vetävät kaloreita mielin määrin. Karppaamisessakin laihtuminen perustu kalorivajeeseen. Atkinskin oletti, että ihmisen luontainen nälänsäätely aiheuttaa luonnollisen kalorivajeen, näin vaan nykyihmisellä harvoin käy.
Itse laihdutin karppaamalla pari vuotta sitten muutamassa kuukaudessa 15 kiloa normaalipainon sisällä. Päivittäinen kalorimäärä 1400-1800. Miehen pistin laihdutuskuurille, 25 kiloa lähtenyt tähän mennessä ja tämäkin karppaamalla.
Eikä karppaamiseen kuulu tiheät ruokailut saati välipalat. 2-3 ateriaa päivässä riittää mainiosti.