ÖÖ, Mites täs muka laihtuu, aamiainen 750 kcal?!!! Aloitin KARPPAAMISEN.
Enhän mä voi loppupäivänä syödä enää mitään!
Aamiaiseksi söin siis: 2 paistettua munaa, pekonia, homejuustolla täytettyjä herkkusieniä ja pari palaa tummaa (80%)suklaata ja kahvia mustana.
Mitä mä voin syödä lounaalla? Entäs päivälliseksi?. Välipalat saa varmaan unohtaa...
Kommentit (29)
Lounaaksi vaikka kupillinen salaattia, hieman oliiviöljyä+mustapippuria sekaan.
Päivälliseksi vaikka kalaa, esim.sei uunissa tomaattimurskalla+reilusti sitruunapippuria.
Illalla sit taas salaatti?
pitäisi ottaa asiasta selvää tarkemmin ja sitten suunnitella, ennakoida jne...
Aloita maanantaia :D
Homejuustoa aamupalaksi? Oisko kannattanu jättää osa myöhemmäksi? Esim. toi suklaa. Sehän on jälkiruokaa, jota on ihan turha aamulla syödä.
No joo. Pointti lienee se, että kun aamulla syö kunnolla, niin ei päivällä enää tarvitse niin paljon ruokaa. Ja kuten joku jo tossa maintsikin, niin päivällä sitten salaattia.
tekis nytkin mieli vielä jotain. Mulla on pohjaton vatsa :((
ap
Karpin ei myöskään kuulu mussuttaa kokoajan ruokaa. Sopivasti kun suunnittelee sapuskansa niin nälänhallinnan kannalta ihan riittävä ruokailurytmi (vuorokausirytmistä riippuen) on noin kolme ruokailukertaa päivässä. Eli siis se jatkuva välipalojen puputtaminen pitäisi jättää välistä. Jos menee aamulla aikaisin töihin, niin aamulla tuhti aamupala, lounas vähän "myöhemmin" ja sitten kotona päivällinen/illallinen.
Hyvä karppisafka kyllä pitää kylläisyyden helposti 5-6 tuntia, ehkä enemmänkin ainakin kevyehköä työtä tekevällä ihmisellä. Eri asia jos raataa jossain rakennuksella/muuten tekee tosi fyysistä työtä. Silloin tosin se päivittäinen kalorimäärä saa olla muutenkin paljon korkeampi.
Kannattaa myös opetella tunnistamaan nälkä ja se, että vain tekee mieli syödä. Se on oikeasti kyllä tosi vaikeaa, jos keho on ihan sekaisin. Mutta kannattaa siis panostaa siihen, että tunnistaa oikeasti sen näläntunteen ja hetken, jolloin keho tarvitsee ruokaa eikä syö siksi, että on tylsää/vähän tekee mieli jotain/leuat haluaa narskuttaa jne.
Ainakin monien karppien mukaan he syövät enemmän kaloreita kuin ennen ja silti laihtuvat.
ihmettelen. Ja jostain luin että karpatessa kannattaa unohtaa kaloreiden laskun? Mihin toi laihtuminen perustuu, jos ei siihen että syö vähemmän kuin kuluttaa??
Osaako joku karppi kertoo? siis sellainen hoikka karppi joka on oikeesti laihtunut syömällä rasvaa ja protskujamhiilareiden sijasta.
ap
vatsalaukku on sen verran venynyt ettei se nälkä ole alussa hyvä mittari.
Eli meidän jättivatsalaukkuisten pitäisi kärsiä hiukan nälkääkin alussa kun alamme laihduttaa, koska kylläisyyden tunnehan tulee siitä kun vatsa on täysi, ja jos se vatsa on pohjaton niin liikaahan sitä tulee syötyä jos vain sitä nälän tunnetta kuuntelee.
Se tulee kuvioihin sitten kun vatsalaukku on kutistunut normaaliksi.
sivuille karppaus.info.
sieltä löytyy kaikki mitä sun tarvii tietää:)
tsemppiä. kyllä se siitä. älä kaloreita laske. vaan hiilareita. ja niitä on perunoissa ja kaikessa valkoisissa..:P kreikkalainen jukurtti on sika hyvää ja siihen persikka vadelma keittoa.. nam . koitappa:)
vuosi sitten keväällä. Painan nykyisin 53 kiloa, joten tarvetta kutistumiselle ei enää ole.
En minä osaa selittää mihin se laihtuminen perustuu isommillakin kaloreilla, niin vain kävi. Ehkä aineenvaihduta tehostuu ja kun kroppa oppii polttamaan rasvaa, se polttelee sitten sittä ylimääräistä kropastakin. Tiedä häntä.
Mitä tulee aamiaiseesi, niin eivät olleet harvinaisia minullakaan tuollaiset 700 kalorin ateriat. Aamiaista en ole koskaan oikein osannut syödä, mutta siinä klo 11 maissa pistelin reilusti ruokaa menemään. Sillä jaksoi sitten hyvin sinne klo 17 asti.
syö liikaa.
EI munkaan kaveri laihdu vaikka on karpannut jo 2 kk, mutta muuten vaikuttaa hyvinvoivalta ja energiseltä.
vuorokaudessa?
Joten todellakin unohda välipalat jos päivän aloitat noin tuhdilla aamiaisella.
Tuolla pitäisi pärjätä tosi pitkään...
itse pistelen aamuisin kolme munaa ja paljon juustoa ja kalkkunaleikettä ja tomaattia ja paprikaa.
illalla pekonia munakokkelia yms niin paljon että nälkä lähtee.
paino putoaa joka päivä=)
kalorit pitää unohtaa tässä kohtaa ja syödä itsensä kylläiseksi.
kun paino on kunnolla lähtenyt laskuun niin sitten voi enemmän tarkastella määriä.
20 kg mennyt todella kunnon syömisellä.
mutta huomaa kyllä esim hengityksen hajusta että on ketoosissa, muita haittoja ei ole ollut ja juuri on mitattu veriarvot ja hyviä oli=)
vähillä hiilihydraateilla, kaloreita laskematta. Mitä minun tulisi nyt tietää, ettei tarvitse huudella: otappa selevää asioista!
Aaamupala:
3 paistettua munaa
kourallinen siitakesieniä
kourallinen salaattiherneenpalkoja
purjosipulia
3 viipaletta juustoa
Lounassalaatti:
tuorekurkkua
tomaatti
kevätsipulia
juustokuutioita
pistaaseja
sitruunaöljyä
viinietikkaa
T: 110,2kg
on niitä muitakin vaihtoehtoja, ne pekonit on joku sellanen hittijuttu... :S
niitä "sallittuja" ruokia, lihaa, kalaa, munaa, rasvaisia maitotuotteita, marjoja, pähkinöitä, siemeniä ja ennen kaikkea vihanneksia niin paljon kuin tuntuu tarpeelliselta etkä vaivaa päätäsi millään muulla. Sitten vain nautit kyydistä ja katsot kun kilot karisee. Liikkuakin tietysti kannattaa, mutta se ei ole mikään elinehto painonpudotuksen kannalta.
Mulla on lähtenyt tohon tyyliin jo 10 kiloa ja lisää tippuu, kun jätän taas hiilarit vähemmälle joululoman jälkeen. Yhtäkään kaloria en ole miettinyt enkä hetkeäkään kärvistellyt.
niitä "sallittuja" ruokia, lihaa, kalaa, munaa, rasvaisia maitotuotteita, marjoja, pähkinöitä, siemeniä ja ennen kaikkea vihanneksia niin paljon kuin tuntuu tarpeelliselta etkä vaivaa päätäsi millään muulla. Sitten vain nautit kyydistä ja katsot kun kilot karisee. Liikkuakin tietysti kannattaa, mutta se ei ole mikään elinehto painonpudotuksen kannalta.
Mulla on lähtenyt tohon tyyliin jo 10 kiloa ja lisää tippuu, kun jätän taas hiilarit vähemmälle joululoman jälkeen. Yhtäkään kaloria en ole miettinyt enkä hetkeäkään kärvistellyt.
siis miksi pitää syödä rasvasia maitotuotteita? Laihtuuko niillä paremmin kun vähemmän rasvasilla?
syöväsi päivässä, siis kalorimäärä?