Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvoimme erilleen? Onko toivoa paremmasta ja miten muuttaa tilanne?

Vierailija
18.12.2022 |

Pitkässä avioliitossa viiskymppisenä tuntuu, että olemme kasvaneet erilleen. Lapset muuttaneet pois kotoa, ja uusi elämänvaihe alkanut.
Tuntuu, että miestä ei kiinnosta muut kuin omat jutut. Tekee aivan valtavasti töitä, jatkuvasti työmatkoilla ja vähän vapaa-ajat menee omiin harrastuksiin ja touhuihin. Minusta tuntuu ettei meillä ole enää mitään yhteistä.
Miten tätä kehitystä voisi pysäyttää? Mitä neuvoja tilanteeseen?
Itseltä menee halu esim seksiin kokonaan, kun ei olla yhdessä eikä ole läheisyyttä. Tunnen itseni lähinnä kotiapulaiseksi.

Ap

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Ap lisää: olen siis miettinyt, onko tässä enää mitään tehtävissä vai onko ero ainoa vaihtoehto. Asiasta on puhuttu paljonkin, mutta miehellä erityisesti ei tunnu olevan mitään tarvetta tai halua kehittää tilannetta, eikä hänellä kai ole mitään ongelmaakaan tuossa; saa mennä miten miten tykkää.

Vierailija
2/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teitte ennen yhdessä? Tartu sellaisiin asioihin ja ruoki niitä.

Esim. omassa liitossani kävimme ennen lapsia paljon vaeltamassa eri paikoissa, Suomessa ja ulkomailla, ja harrastimme kaikkea muutakin luontoliikuntaa. Olen pitänyt näistä vuosien varrella sen verran kiinni, ettei homma ole kokonaan loppunut, vaikka välillä on ollut haastavaa löytää aikaa eikä aina ole ollut niin motivaatiotakaan. Mutta nyt kun lapset ovat jo isoja, onkin ollut tosi ihanaa lähteä taas kahdestaan reissuihin.

Olen myös aloittanut aikuisena omia harrastuksia ja houkutellut sitten miestäkin kokeilemaan. Padel ja tennis ovat esim. tällaisia. Nyt kun lapsista ei tarvitse huolehtia, on ollut kiva varata viikonloppureissuja vain meille kahdelle ja suunnitella iltoihin yhteisiä pelivuoroja. Meitä ainakin tällaiset asiat lähettävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa vain itseäsi, omaa toimintaasi, omaa ajatteluasi. Omalla toiminnallasi saatat saada muutosta myös toisessa. Mutta, jos hän ei halua muutosta, silloin et voi mitään. Joko tyydyt tilanteeseen, täytät oman elämän omilla asioilla, tai eroat.

Aina on mahdollista löytää yhteys ja rakkaus uudelleen , jos tahtoa siihen löytyy.

Vierailija
4/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et halua erota, sitä seksiä olisi hyvä saada kuvioihin aika pian, tai viimeinenkin läheisyyden tunne takuulla katoaa. Seksiin pitkässä parisuhteessa voi joskus suhtautua kuin lenkille lähtöön: aloittaminen ei yhtään nappaa, mutta toisaalta tietää, että jälkikäteen tulee olemaan tosi tyytyväinen siitä että pakotti itsensä hommaan.

Toki monet eroavat tuossa vaiheessa, eikä siinä mitään, jos sitä haluaa. Itse olen sitä mieltä, että kannattaisi yrittää kaikkensa ennen eropäätöstä.

Vierailija
5/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto

Ap lisää: olen siis miettinyt, onko tässä enää mitään tehtävissä vai onko ero ainoa vaihtoehto. Asiasta on puhuttu paljonkin, mutta miehellä erityisesti ei tunnu olevan mitään tarvetta tai halua kehittää tilannetta, eikä hänellä kai ole mitään ongelmaakaan tuossa; saa mennä miten miten tykkää.

Mitä sinä haluaisit tehdä miehesi kanssa?

Millaisia ne miehen omat harrastukset ovat?

Mikä teitä ennen yhdisti, jos lapsia ei lasketa?

Vierailija
6/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Hänen harrastukset on hänen omia ja ollaan tosi erilaisia. Hän on sellainen oman polkunsa kulkija ja tottunut tekemään niinkuin tahtoo. Minä hoidin lapset ja kodin.

Kai se nyt vaan näkyy ettei muuta yhteistä oo koskaan ollutkaan.

Ap

Vierailija
7/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihonut ?

Vierailija
8/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh. Hänen harrastukset on hänen omia ja ollaan tosi erilaisia. Hän on sellainen oman polkunsa kulkija ja tottunut tekemään niinkuin tahtoo. Minä hoidin lapset ja kodin.

Ap

Mutta mitä yhteistä teillä oli siis ennen lapsia, miten päädyitte parisuhteeseen? Oletan että joku teidät kuitenkin sai kiinnostumaan toisistanne.

Vierailija
9/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole lihonut, olen itseasiassa laihtunut aika paljon. Olen hyvännäköinen nainen, että siinä ei ole vikaa.

En tiedä miksi menimme yhteen, kai me tykästyimme toisiimme ja halusimme perheen, olimme jo aikuisia siinä vaiheessa. Ehkemme ennättäneet kunnolla tutustua ennen lasten tuloa.

Ap

Vierailija
10/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä "työmatkoja" ja parisuhteessa ei seksiä. I rest my case.

Vierailija
11/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siamilaiset kaksoset aiemmin?

Vierailija
12/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole lihonut, olen itseasiassa laihtunut aika paljon. Olen hyvännäköinen nainen, että siinä ei ole vikaa.

En tiedä miksi menimme yhteen, kai me tykästyimme toisiimme ja halusimme perheen, olimme jo aikuisia siinä vaiheessa. Ehkemme ennättäneet kunnolla tutustua ennen lasten tuloa.

Ap

Ette siis tehneet mitään yhdessä ennen lapsia?

Vierailija
13/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sanoi ettei parisuhteessa ole seksiä?

Kyllä on ollut ihan säännöllisesti. Ja olen koittanut pitää asiasta huolta. Haasteena vain se, ettei ole läheisyyttä eikä tunnetta.

Tajuan itsekin tilanteen toivottomuuden. Ei kai mies muutu kun on aina on tuollainen ja minä olen sallinut hänen itsekkään elämäntapansa.

Ap

Vierailija
14/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka sanoi ettei parisuhteessa ole seksiä?

Kyllä on ollut ihan säännöllisesti. Ja olen koittanut pitää asiasta huolta. Haasteena vain se, ettei ole läheisyyttä eikä tunnetta.

Tajuan itsekin tilanteen toivottomuuden. Ei kai mies muutu kun on aina on tuollainen ja minä olen sallinut hänen itsekkään elämäntapansa.

Ap

Ihan kuin mun kertomaa! Tsemppiä 🙏

Vierailija
15/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinäkin elää omaa elämääsi, matkustele, harrasta ja käy kavereiden kanssa ulkona. Lakkaa odottamasta miestäsi ja olemasta saatavilla. Tämä voi herättää miehen tai sitten ei, mutta pidä sinä hauskaa ja nauti elämästä.

Vierailija
16/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin aivan. Menit ukon kanssa yhteen, puksautit lapset ja elit vain lapsille ja kodille. Sinä olit koko sen ajan uppoutunut vain niihin omiin juttuihisi. Nyt sinun sisältösi on poistunut elämästä ja yhtäkkiä ukon pitäisi tulla tekemään sitä sisältöä, vaikka se ei aikaisemmin mitenkään ollut osa elämääsi. Paitsi siittäjänä ja ehkä rahan tuojana.

Sellaista se on. Teillä ei tosiaan koskaan ollut mitään yhteistä.

Vierailija
17/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdottomasti alat menemään ja tekemään itsekin. Nauti olostasi ja rentoudu. Mies tosiaan havahtuu tähän tilanteen muutokseen ja jos ei havahdu niin sitten kunnon keskustelun paikka. Kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä

Vierailija
18/18 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulepas: minä olen erittäin hyvätuloinen nainen, jolla on oma ura, mutta vaativan työn vastapainoksi haluaisin relata ja olla kumppanin kanssa esim viikonloput. Olen sillä tavalla koti-ihminen, toinen ei ole ole.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän