G: Lapsuutesi herkkuja, joita ei enää saa?
Kommentit (154)
70-luvulla oli muutenkin hauskempaa:)
Nykymaailma on niin tylsä ja markkinahenkinen, televisiostakin tulee roskaa. Voi kun olisi aikakone.
Minä pidin niistä kovista metsämansikkakarkeista, jotka olivat jauhoisia sisältä, mikä niiden nimi olikaan...
Viiden pennin hiiret, halvin irtokarkki:) Sitten se jauhe mistä tehtiin mansikkakiisseliä.
on pojan ja minun herkkua kun tullaan suomeen lomille.
Rex keksien valmistus loppui eikä korvaavia ole markkinoilla.
Olivat ennen paljon parempia ja isompikokoisiakin. Tympeän makuisia nykyään.
sellaisen kun söi sitruunapommin kanssa, ihanaa!
---vaaleenpunasta jaruskeaa tai mustaa ja liilaa, läpinäkyvässä kääreessä, irtsareita
Inkkari-pallopurkka
Pinna- appelsiinimehujää
Midi- jätskipuikko jossa oli suklaajädeä ja kirsikanpaloja
Fazerin suklaanapit, niillä myös koristeltiin synttärikakkuja
Tanskan kuninkaan rintapastllit
Pax
Pectus
70-luvun lopussa Rocky-suklaapatukka, jolla oli ihana tv-mainos jossa pari rokkasi 50-luvun tyyliin
Rymd-mehujauhe, jota nuoltiinkämmeneltä
joissa päällä oli valkosta suklaata ja alla tummaa suklaata. Nami!
kaipailen minäkin. Nimenomaan sitä päärynän makuista. Muistanko väärin, että oliko jengaa myös oranssina (appelsiini?). Sit muistan Mikki Hiiri-tikkarin, se maistui salmiakilta.
Sit tykkäsin sellaisista vihreistä pastilleista, jotka maistui ompulta. Pastirol?
"se päärynän makuinen kierre mehujätski, sit sellanen kädennäköinen punainen mehujätski.... "
ensimmäinen oli Jenga.
toinen Handu. :)
- Elegia-jogurtti
- Balkan-jogurtti
- Neljä vuodenaikaa -jogurtti
- toffee-Piparnakkeli
- Jambo
- Black Pete
3-toffee
Joo, en ole kovinkaan vanha vielä, mutta tuo on jäänyt mieleen. :)
Mustafa-jäde
Pinkkis
Purkkapuikko
Super Ted -jätski
sianlihaa valurautapannulla, lapsuuden jälkeen en sellaista ole saanut. Itse kun yrittää paistaa ei tule lähellekään saman makuista. Se vielä sitten, että lihan paiston jälkeen pannulle jäi rasvaa, jossa pyöriteltiin ohuita ruisleivän viipaleita. Ihanaa!
Mustafa-jäde
Pinkkis
Mustafa oli tosi hyvää, Pinkkis oli ällömakea:)
Rommileivos keksejä, minttusuklaa jacky makupala.. :P
Jätski-tikku, jossa puolet päärynäjäätelöä ja puolet sitä oranssia (appelsiinia tms.?). Puolet tikusta oli myös suklaakuorella. Nami, kun oli hyvää!
on tullut kaupunkiin. Se tietysti heti huomattiin, ii-iik Black Pete! Muistan mainoksenkin. Voi minua!
ja oikea pehmis, ei sellainen mauton mitä nykyään saa.