Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aborttia vastaan olevat,

Vierailija
24.02.2011 |

onko teidän mielestänne siis lapsen parempi syntyä perheeseen, johon häntä ei ole haluttu?

Jossa kukaan ei halua helliä ja rakastaa, tyydyttää lapsen perustarpeet ja siihen se jää...jossa lapsi hieman isompana toivoo ettei ikinä olisi syntynytkään??

Itse tälläisenä lapsena elänyt (tietäen myös hyvin monta muuta) olen todellakin abortin kannalla!! Lapsen kannalta parempi olla syntymättä ja kärsimättä kuin elää vain syntymisen vuoksi.

Itselläni oli "kunnollinen" perhe, johon minua ei koskaan toivottu, mutta johon jouduin. Yhtään halausta ja rakastan sinua- en ole kuullut vieläkään vanhemmiltani.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on antaa hänet hyvään perheeseen. Ja ehdottomasti piuhat poikki abortissa olleilta.

Vierailija
22/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lahja. Ei ole toisella oikeutta päättää kuka saa elää ja kuka ei.

(enkä tarkoita nyt mitään materiaalisia asioita). Helppo silloin on sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee olemaan. Siksi kenelläkään ei ole oikeutta päättää TOISEN puolesta että hän ei saa syntyä ja elää. On myös ihmisiä jotka ovat syntyneet toivottuina ja jotka ovat sitä mieltä että jos olisivat voineet valita, olisivat jättäneet syntymättä. Ja on ihmisiä jotka ovat sntyneet ei-toivottuina ja eläneet ihan hyvän elämän. ELi etukäteen ei voi tietää. Kukaan.

Totta kai voi tietää! Esimerkiksi jos meille syntyisi nyt vauva. Se EI muuttaisi minun uupumusta ja mt-ongelmia, se ei muuttaisi sitä että jos oksentelisin niin kuin kolmesti aiemmin joutuisin syömään jatkuvasti rauhoittavia, olemaan psykiatrisella osastolla jne. Se ei muuttaisi taloudellista tilannetta, ei toisi lisävoimia eikä parempaa tukiverkostoa jne.

Vierailija
24/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee olemaan. Siksi kenelläkään ei ole oikeutta päättää TOISEN puolesta että hän ei saa syntyä ja elää. On myös ihmisiä jotka ovat syntyneet toivottuina ja jotka ovat sitä mieltä että jos olisivat voineet valita, olisivat jättäneet syntymättä. Ja on ihmisiä jotka ovat sntyneet ei-toivottuina ja eläneet ihan hyvän elämän. ELi etukäteen ei voi tietää. Kukaan.

Totta kai voi tietää! Esimerkiksi jos meille syntyisi nyt vauva. Se EI muuttaisi minun uupumusta ja mt-ongelmia, se ei muuttaisi sitä että jos oksentelisin niin kuin kolmesti aiemmin joutuisin syömään jatkuvasti rauhoittavia, olemaan psykiatrisella osastolla jne. Se ei muuttaisi taloudellista tilannetta, ei toisi lisävoimia eikä parempaa tukiverkostoa jne.

Vaihtoehtoja ainakin on.

Vierailija
25/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluaisitko itse luopua omasta elämästäs? vai oletko iloinen että saat elää? sun vanhemmissa vika jos eivät tajua helliä pientä lasta, tunnevammainen ihminen sellainen on joka ei pienestä ihmistä osaa välittää. minä itse en missään nimessä aborttia tekisi, ehkä siinä tilanteessa et lapsella ei olisi ollenkaa raajoja ja joutuisi elämään koko elämänsä vaan paikallaan nii siinä ehkä oikeasti tekisi palveluksen toiselle. mut jos pienikin mahdollisuus sillä ihmisen alulla saada onnellinen elämä nii en missään tapauksessa tekisi aborttia. sillä kumminkin sydänkin alkaa jo muistaakseni 6 raskausviikolla lyömään nii se on jo todellakin elävä pieni otus :) Ja jos on sellaiset vanhemmat jotka eivät välitä lapsistaa kun ne ovat pieniä nii ihan turha niiden vanhempien on sit odottaa hoitoa kun itse sitä vanhoina päivinään tarvitsevät. ja oikeasti musta sairaita sellaiset ihmiset jotka ei lasta halua hoitaa jos vaan terveydeltään kykenee!

Totta, vanhemmissani oli vikaa!! Ja kyllä, jos saisin valita, vaikka elämäni nyt onkin ok, en olisi halunnut syntyä ja elää lapsena kotonani. aikuinen pärjää aina, mutta lapsi ei pärjää yksin!

Jossain ylhäällä joku kirjoitti ettei voi tietää millaista elämä on. Olen erimieltä tuosta, kyllä vanhemmat tietävät suuntaa sille millaista lapsen elämä tulee olemaan!!!! Jos äitini ei olisi ollut aborttia vastustava, en olisi syntynyt, mikä taas olisi ollut paljon reilumpaa minua kohtaan, kuin mitä se oli ensimmäiset 16 v. kunnes muutin kotoa pois...ja nuo vuodet seuraavat mukanani aina ja lähes joka asiassa!!!

t.ap

Vierailija
26/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt lapsen ilman vuosien terapiaani sillä lapsella olisi ollut todella surkea lapsuus joka olisi vainonnut sitä loppuelämänsä. Ja tämä on fakta. Lapsi EI olisi poistanut mun vääristyneitä tapoja katsoa maailmaa ja olisin tehnyt sille ihan saman manipulointi-marttyyrius-syyllistämis-aivopesun kuin oma äitini teki mulle. Nyt kun olen käynyt terapiat ja mulla on lapsi, näen lapsessani kaikuja oman lapsuuteni ongelmista _silti_, vaikka olen tietoinen asioita ja yritän parhaani ja olen 100% parempi äiti kuin olisin ollut ennen terapiaani.

Yhden jälkiehkäisyn kävin hakemassa apteekista ja onneksi en tullut raskaaksi. Jos olisin tullut, olisin vaistomaisesti tehnyt abortin ja se olisi ollut ihan oikea päätös. Tiesin ettei minusta olisi ollut vanhemmaksi ja pelkoni verhoutuivat siihen että inhosin lapsia muutenkin.

Vierailija
27/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni olisi todellakin ollut erilaista, jos minut olisi annettu pienenä pois, mutta tuo kynnys on aborttia suurempi monelle naiselle.

Eikä vain sen vuoksi, että ajattelisi lapsen parasta, vaan se että esim. äitini, ns. kunnon ihminen, olisi saanut päällensä varmasti koko suvun, työpaikan ja kylän juorut, huhut ja haukkumiset olisi varmasti piinanneet häntä ratkaisustaan. Eihän kunnon ihmiset toimi niin!

Ja suomessa vauva elää lastenkotielämää muutaman kk ennen kuin perhe varmistuu.

Vierailija
28/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsen on parempi syntyä ja antaa sen jälkeen lapsi adoptioon!

Jos itse saisin lapsen joka ei olisi toivottu yms. niin antaisin lapsen mieluummin pois hyvään kotiin mitä tekisin abortin.

Vierailija
29/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja ainakin on.

ehkäisyä? Ehkä sinulle tulee yllätyksenä mutta mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja JOS raskaaksi tulisin, tekisin abortin

Vierailija
30/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näe eikä tiedä perheen ongelmista!

Alkoholismi ja huumeet monesti näkyy, mutta esim. mt-ongelmat tai muuten vain "kylmä ja tunteeton" perhe-elämä ei tule välttämättä esiin.

Ja vaikka lapsi otettaisiin huostaan esim. 5-7 v. on arvet ehtineet pieneen sydämmeen jo tulla, jotka eivät häviä helposti, jos koskaan. Ja se tunne, kun lapsi ei kuulu perheeseen jossa asuu.... Ne jotka eivät ole näitä itse kokeneet, löytävät aina oikean ja helpon ratkaisun lapselle. Mutta kun olet kokenut paljon negatiivista lapsena, abortti ei ole kielteinen vaihtoehto :/

Vierailija
31/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni olisi todellakin ollut erilaista, jos minut olisi annettu pienenä pois, mutta tuo kynnys on aborttia suurempi monelle naiselle.

Eikä vain sen vuoksi, että ajattelisi lapsen parasta, vaan se että esim. äitini, ns. kunnon ihminen, olisi saanut päällensä varmasti koko suvun, työpaikan ja kylän juorut, huhut ja haukkumiset olisi varmasti piinanneet häntä ratkaisustaan. Eihän kunnon ihmiset toimi niin!

Nämä puheet adoptiosta on vaan yksinertaisesti epärealistisia ja naiveja eikä siitä kerta kaikkiaan ole ratkaisuksi todellisessa elämässä.

Vierailija
32/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisit lapsen pois, hyvään kotiin? Mistä tiedät että koti on hyvä? Mistä tiedät että lapsi kokisi ei-biologiset vanhemmat oikeiksi vanhemmiksi?

Miksi on parempi sikiön syntyä kuin olla syntymättä? Sikiö ei osaa sanoa omaa mielipidettään, sillä ei ole sellaista!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
33/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin joka kykenee hänestä huolehtimaan.

Etkä voi tietää vaikka pitäisitkin lapsen. VOithan vaikka kuolla ja lapsi saa aivan eri kasvuympäristön kuin mitä saisi sinun kanssasi.

Tai mitä jos elämäsi kohenisi ja parin vuoden kuluttua tilanne olisi aivan eri. Kaikenlaista voi elämässä tapahtua, eikä mikään ole varmaa tämän auringon alla. SE jos mikä on naivia kuvitelmaa.

Vierailija
34/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja ainakin on.

ehkäisyä? Ehkä sinulle tulee yllätyksenä mutta mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja JOS raskaaksi tulisin, tekisin abortin

Vierailija
35/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä, että tulee hyvä elämä, eikä sitä että tulee huono elämä.

antaisit lapsen pois, hyvään kotiin? Mistä tiedät että koti on hyvä? Mistä tiedät että lapsi kokisi ei-biologiset vanhemmat oikeiksi vanhemmiksi? Miksi on parempi sikiön syntyä kuin olla syntymättä? Sikiö ei osaa sanoa omaa mielipidettään, sillä ei ole sellaista!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
36/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein ole selvää mielipidettä aborttiin, mutta puolestapuhujilta kysyisin:

Mitä vastaisit 15 v. teinille, joka katsoo sinua syvälle silmiin, kyyneleet silmissä ja sanoo "voi kun en olisi koskaan edes syntynyt"???

Vastaisitko: Elämä on lahja! Jokaiset lapsen kuuluu syntyä.

Te tai me, joilla on hyvä elämä, normaali perhee jne. ette voi tietää millaista on elää lapsena tai teininäkin perheessä missä moni asia on pielessä. Odottaa illalla pimeässä peiton alla että päivä vaihtuisi ja vuodet kuluisi.

Abortti on varmasti monelle kova paikka, ja on sen tekijät varmasti tekevät oikean ratkaisun juuri heidän kohdallaan. Toki jokaiselle lapselle, jolle tulee hyvä elämä ja perhe, pitäisi antaa elämä, mutta kun aina näin ei mene...

Vierailija
37/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin joka kykenee hänestä huolehtimaan. Etkä voi tietää vaikka pitäisitkin lapsen. VOithan vaikka kuolla ja lapsi saa aivan eri kasvuympäristön kuin mitä saisi sinun kanssasi. Tai mitä jos elämäsi kohenisi ja parin vuoden kuluttua tilanne olisi aivan eri. Kaikenlaista voi elämässä tapahtua, eikä mikään ole varmaa tämän auringon alla. SE jos mikä on naivia kuvitelmaa.

kuten jo sanoin, pelkkä raskaus olisi vaarallinen. Tuskin syntyisi tervettä lasta jos joutuisin koko ajan syömään rauhoittavia. Kuten sanoin, kolme raskautta, kaikissa rajua oksentelua ja tällä hetkellä joudun AINA psykiatriseen hoitoon kun oksennan ja kaikki fyysiset oireet saa minut henkisesti sekaisin. Psyyke on hajonnut jo lapsena, ei se yhtäkkiä kuntoon tule ja olisi todella, todella väärin synnyttää lapsi tähän tilanteeseen. Se olisi väärin myös jo olemassa olevia lapsia kohtaan. Lapsi ansaitsee syntyä toivottuna hyviin olosuhteisiin. Mutta eipä tätä voi ymmärtää kuin kokeneet.

Ehkä naurettavin perustelu tuo, että lapsi saa paremman elinympäristön jos vaikka kuolen :D:D Niin että tällaisella lähtökohdalla pitäisi lapsi pitää. Abortti on Suomen laissa sallittua ja oikeutettua, sinun mielipiteellä ei ole mitään väliä =)

Vierailija
38/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyse on suomalaisesta nuoresta hänellä on sentään mahdollisuus muokata elämästään siedettävä. Täällä voi opiskella, ei pakoteta vastentahtoiseen avioliittoon jne.

En mäkään tästä elämästä nyt aina niin kauheasti pidä mutta elämän mahdollisuutta ei toiselta silti saa riistää. 15 vuotiaana maailma näyttää usein synkemmältä kuin onkaan. Muutaman vuoden päästä mieli voi olal jo toinen.

Minulla ei oikein ole selvää mielipidettä aborttiin, mutta puolestapuhujilta kysyisin:

Mitä vastaisit 15 v. teinille, joka katsoo sinua syvälle silmiin, kyyneleet silmissä ja sanoo "voi kun en olisi koskaan edes syntynyt"???

Vastaisitko: Elämä on lahja! Jokaiset lapsen kuuluu syntyä.

Te tai me, joilla on hyvä elämä, normaali perhee jne. ette voi tietää millaista on elää lapsena tai teininäkin perheessä missä moni asia on pielessä. Odottaa illalla pimeässä peiton alla että päivä vaihtuisi ja vuodet kuluisi.

Abortti on varmasti monelle kova paikka, ja on sen tekijät varmasti tekevät oikean ratkaisun juuri heidän kohdallaan. Toki jokaiselle lapselle, jolle tulee hyvä elämä ja perhe, pitäisi antaa elämä, mutta kun aina näin ei mene...

Vierailija
39/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joista ei ole vanhemmiksi. Nainen saattaa tulla raiskauksen takia raskaaksi yms. Sairasta olisi pakottaa nainen kantamaan lasta jota ei halua. Ehkäpä joo, 9kk on lyhyt aika elämästä. Mutta esim. raiskauksen uhrille se voi olla pitkä aika. Tai muutenkin nuorelle ihmiselle joka ei lasta ole halunnut. Naisella pitää olla oikeus päättää vartalostaan.

Etkö käsitä että sen vartalon sisällä on kohtu jossa voi kasvaa uusi elämä, lapsi?

Se ei ole naisen vartaloa, vaan lapsi, joka tarvitsee kohtua 9 kuukauden ajan!!

Vierailija
40/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä mieli voi olal jo toinen.

Minulla on ikää 45 vuotta, elämäni on nyt siedettävää, mutta edelleenkin olen sitä mieltä ettei se ole ollut sen arvoista. En usko, että kukaan vaikkapa keskitysleirin kauhut tai kidutuksen kokenut tulisi ikinä sanomaan että juu olihan se ikävää ja kamalaa, mutta sen arvoista. Toki voin sanoa että olen oppinut tästä paljon, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä sure yhtäkään tällaista elämää, joka on jäänyt elämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme