miten aikuiset naiset antavat itsensä lihoa??
Oli lihominen syömisen tai kierukan syytä, mutta hei haloo...jos painoa alkaa nousta, tottakai liikuntaa pitää lisätä ja lopettaa se mässyttely. Siirtyä terveellisempiin ruokiin, ja pienempiin annoksiin.
tuskin kukaan on tyytyväinen tulleisiin kiloihin, eikä ehkäisyn syyttäminen niitä kiloja pois vie!!! Onko mitään kauheampaa näkyä kuin ylipainoiset naiset, joilla maha roikkuu!!!
Kommentit (98)
Ei onnistu. av-mammat sen tietää. minut teilattiin kun yritin ruokavaliomuutosta. Kevyttä, ei rasvaa, salaattia. Sain kuulla, että proteiinia vaan ja rasvasta jugurttia, ja liikkeelle siitä, ota lapset mukaan ja lähde hölkkäämään.
Et kai tuon palautteen takia lopettanut? itse olen laihduttanut monta kiloa pelkästään ruokavaliolla. Tule mukaan vaikka kiloklubiin, siellä on asiallista keskustelua. Ei tältä palstalta voi odottaa kovempaa tasoa kun on kyse ravitsemuksesta.
elämässä toisten kilojen vahtaus voi olla noin tärkeää. Tähän sopii niin nämä perinteiset sloganit: "olenko mä pyytänyt sua kantamaan mun kiloja? Ellen, niin tuki suusi." ja "Laihtua voi, muttei muuttua älykkäämmäksi"
Mutta selittelyt ja tekosyyt on säälittäviä. Sanoisivat suoraan että ei kiinnosta, en jaksa, en halua.
Jos teillä ei tosiaan ole miestä joka lapsianne vahtii, eikä sukulaisia tms. on nykyään lähes jokaisella kuntosalilla lastenhoitopalvelu, yleensä jopa ilmainen!!!
Lenkillehän voi lapset ottaa mukaan, mikäs sen parempaa kuin työntää vaunuja ja vetää pulkkaa kävelyn lisäksi.
Kuten sanoin, ei se 5 kg (ja nyt enemmän) syömisellä tipu. Yritn täällä ihan anonyyminä julkisesti, ja minut haukuttiin joka kerta, koko ajan.
Pitäisi liikkua. Ei se syömisellä lähde tuon vertainen, hölkkäämään tai olohuonejumppaa ja kiinteytystä, uimahallille vaan. Niin sanoivat av-mammat täällä. Niin hekin laihtui.
Lisäksi sain ruokavalio-ohjeita: syö salaattia. Älä syö salaattia, karppaa. Rasvaa ja sokeria. Anna mennä vaan, se jos mikä laihduttaa. harvoin ja paljon.
Ja minä noudatin ohjeita ja sitten lopetin laihduttamisen elikkä syönnin tarkkailun. Ja lihoin lisää.
Banaanit oli väärin.
Ja minä kun vaan yritin saada sen puputtamisen loppumaan, ja makean himon. Siihen muuten rasvaton vaniljajugurtti ja banaani ovat hyviä, kun ovat rasvattomia mutta makeita. Mutta täällä sanottiin että ei rasvattomia, vaan rasvaista... jaa-aa.
aloita ruuasta. Silläkin saa ihmeitä aikaan.. Liikuntaa sitten kun sille on tilaisuus.
kiva kuulla että olette huolissaanne minun lihomisestani. osa on hormonaalista, osa liiallista syömistä ja liian vähäistä liikuntaa. te kokoatte nyt siellä lastenvahtiringin, ja tulette meille lastenvahdiksi, jotta minä pääsen kuntosalille ja hikilaihdutusjumppaan, 3 x vkossa riittää, kiitos. Näin talvella myös mielellään hiihtäisin. En ole laihtunut sillä, että kävelen leikkipuistoon tai pulkkamäkeen ja takaisin. Tehty on sitäkin vaikka kuinka paljon. Nyt siis saan lastenhoitoapua, ja pääsen liikkumaan kunnolla, ja laihtumaan. KIITOS mammat!!
Jos teillä ei tosiaan ole miestä joka lapsianne vahtii, eikä sukulaisia tms. on nykyään lähes jokaisella kuntosalilla lastenhoitopalvelu, yleensä jopa ilmainen!!!
Lenkillehän voi lapset ottaa mukaan, mikäs sen parempaa kuin työntää vaunuja ja vetää pulkkaa kävelyn lisäksi.
ei sillä saa itseään laihtumaankaan, siihen tarvitaan ruokavalionmuutos!
Jos teillä ei tosiaan ole miestä joka lapsianne vahtii, eikä sukulaisia tms. on nykyään lähes jokaisella kuntosalilla lastenhoitopalvelu, yleensä jopa ilmainen!!! Lenkillehän voi lapset ottaa mukaan, mikäs sen parempaa kuin työntää vaunuja ja vetää pulkkaa kävelyn lisäksi.
Kas niin. kyllähän siinä kuntoilua tulee kun hiekoitetulla tiellä vetelen perässäni kahta lasta, joista toinen painaa noin 18 kg ja toinen noin 25 kg. Tai sitten istutan rattaisiin molemmat. Ja matkaan.
Sitten lähden hölkkäämään kolmena iltana viikossa. Lapsilla on helvatin kivaa !!! Käsken heitä hölkkäämään mukana.
Ai mutta hei! Mehän mennäänkin hiihtämään! Kun höylään edes takaisin latua (menen edeltä vauhdilla, jätän lapset taakseni, palaan takaisin katsomaan että ovat vielä ladulla, äiti tässä hei , ja porhallan taas eteenpäin... lasten 1 km onkin minun 10 km !! JEEE kaikilla on kivaa !
kaikilla muuten ei ole alle 2 vuotiaita lapsia kärryissä työnneltäväksi, mutta kuitenkin niin pieniä, ettei voi yksin kotiin jättää. Lisäksi minun lapseni haluavat koulu- ja päiväkotipäivän päätteeksi kotona myös leikkiä. Siis ihan vaan leikkiä, eikä lähteä minnekään.
Meidän paikkakunnalla ei ole sellaista kuntosalia, jossa olisi lastenhoitoapu. Paikkakunnallamme ei myöskään ole MLL.n lastenhoitoapua. Eikä väestöliitonkaan. Eikä mummo-toimintaa.
Mutta kuten sanoin, ihanaa että te av-mammat nyt tulette lapsenlikaisi, ei ole enää mitään tekosyytä minullakaan jäädä kotiin karkkia mussuttamaan, vaan voin lähteä kuntosalille ja laidun ap:n silmää miellyttämään.
Tule kertomaan näitä ohjeita sitten, kun itse olet oikeasti yh, ja vailla tukiverkostoa.
Harmi ettei sinulla ole ketään ystävää tai tuttua joka lapsiasi vahtisi, jos seudullanne ei ole edes kuntosalia jossa lapsenhoitopalvelu eikä mitään vastaavaakaan.
Kotona jumppaaminen ja kaikki pois suljettu, koska ei ole telkkaria ja olohuonekin niin pieni. teillä ei myöskään ole pyöriä kesäksi, joilla lapset pyöräilisivät sinun juostessa vierellä. Ja kun ei ole hiekkatiellä edes niitä katuvaloja.
todella, parempi vain olla sohvalla koko ilta ja popsia herkkuja :)
mutta lopettakaa tuo selitysten keksiminen sille että vain vihaatte liikuntaa. Ymmärränkin se, että jos painoa on 100 kg tai vastaavasti kovin heikko olo, ei jaksa raahata itseään lenkille, jumppaan tms!!! Myöntäkää rehellisesti itsellenne että ette halua edes liikkua.
Lasten kanssa voi tehdä mitä vain. Minä olen yksinhuoltaja jolla tod. vähän tukiverkostoa ja lasten iät välillä 2-10 v. Kotona jumppaamme ja tanssimme LASTEN KANSSA lähes joka ilta hien pintaan - lapset lopettaa kun haluaa, minä jatkan. Pulkkamäessä monesti vedän lapset ylös ja juoksen alas jne. sitä liikuntaa saa kun vain viitsii!
jotka ei jaksa välittää,on vaan laiskoja.
en tunne yhtäkään läskiä joka olisi puoleensavetävä. kun huomaa jonkun joka ois kasvoista kaunis ni tulee vaan mieleen et toi VOIS olla kaunis.
harva läski sairaudesta johtuu. ja urpo se on joka menee lihomaan kun aineenvaihdunta rupee hidastumaan,ja laiska ottamaan selvää miten kalorit pidetään kurissa.
harva terveellisellä ruualla lihoo,kyllä ne suklaalevyt ja juustot sinne naamaan menee häpeilemättä ja sit laitetaan jonkun piikkiin :D säälittävää!
ja ei siihen töiden lopettamista ja lasten huostaanottoa tartteta että osaa ostaa kaupasta oikeet ruoka-aineet.onpa taas läskit tyhmällä päällä täällä!
eikä laihat ole pahalla tuulella ja nälissään,ne vaan jaksoivat ottaa selvää terveellisistä elämäntavoista sillä aikaa kun sinä ihrapallero mussutit suklaata sohvalla ja katsoit saippuaoopperaa telkkarista.
Jos teillä ei tosiaan ole miestä joka lapsianne vahtii, eikä sukulaisia tms. on nykyään lähes jokaisella kuntosalilla lastenhoitopalvelu, yleensä jopa ilmainen!!! Lenkillehän voi lapset ottaa mukaan, mikäs sen parempaa kuin työntää vaunuja ja vetää pulkkaa kävelyn lisäksi.
Kas niin. kyllähän siinä kuntoilua tulee kun hiekoitetulla tiellä vetelen perässäni kahta lasta, joista toinen painaa noin 18 kg ja toinen noin 25 kg. Tai sitten istutan rattaisiin molemmat. Ja matkaan.
Sitten lähden hölkkäämään kolmena iltana viikossa. Lapsilla on helvatin kivaa !!! Käsken heitä hölkkäämään mukana.
Ai mutta hei! Mehän mennäänkin hiihtämään! Kun höylään edes takaisin latua (menen edeltä vauhdilla, jätän lapset taakseni, palaan takaisin katsomaan että ovat vielä ladulla, äiti tässä hei , ja porhallan taas eteenpäin... lasten 1 km onkin minun 10 km !! JEEE kaikilla on kivaa !kaikilla muuten ei ole alle 2 vuotiaita lapsia kärryissä työnneltäväksi, mutta kuitenkin niin pieniä, ettei voi yksin kotiin jättää. Lisäksi minun lapseni haluavat koulu- ja päiväkotipäivän päätteeksi kotona myös leikkiä. Siis ihan vaan leikkiä, eikä lähteä minnekään.
Meidän paikkakunnalla ei ole sellaista kuntosalia, jossa olisi lastenhoitoapu. Paikkakunnallamme ei myöskään ole MLL.n lastenhoitoapua. Eikä väestöliitonkaan. Eikä mummo-toimintaa.
Mutta kuten sanoin, ihanaa että te av-mammat nyt tulette lapsenlikaisi, ei ole enää mitään tekosyytä minullakaan jäädä kotiin karkkia mussuttamaan, vaan voin lähteä kuntosalille ja laidun ap:n silmää miellyttämään.
Tule kertomaan näitä ohjeita sitten, kun itse olet oikeasti yh, ja vailla tukiverkostoa.
olipas naurettava teksti.jos et kerkee ja pysty liikkumaan niin SYÖ VÄHEMMÄN!!!!! kuka käskee kaupasta ostaa lihottavaa tavaraa. kyllä silläkin laihtuu kun osaa syödä oikein.
Normaali päivittäinen hyötyliikunta, eli kävele hissin sijasta portaat ja näin edespäin + terveellinen ruokavalio saavat jo kiloja lähtemään!
Eikä se tarkoita että pitää popsia vain salaattia, eikä koskaan herkkuja. Jos syö vain salaattia, ei laihdu läheskään samaa vauhtia koska elimistö menee "säästöliekille". Herkkupäiviä saa ja pitääkin olla, mutta hieman itseään niskasta kiinni syömisen suhteen niin hyvä tulee :) Ja sen ylipainoinen huomaa varmasti olotilassaan!!!
t.entinen ylipainoinen, ei himoliikkuja!
Sehän on helppoa! Avarrat hiukan näkemystäsi, tutustut erilaisiin ihmisiin ja heidän ajatuksiinsa, elät elämäsi muutenkin niin että ymmärryksesi ja viisautesi kasvaa!! Turha syyttää muita tai kiirettä, tai perhettä tai perintötekijöitä tai älykkyysosamäärää tai mitään muutakaan. Siitä vaan- on kauheaa kun aikuiset antavat itsensä jäädä niin tyhmiksi ja mustavalkoisiksi. Varsinkin kun mulle tämä kaikki on helppoa ja itsestäänselvää!!!
Normaali päivittäinen hyötyliikunta, eli kävele hissin sijasta portaat ja näin edespäin + terveellinen ruokavalio saavat jo kiloja lähtemään!
Eikä se tarkoita että pitää popsia vain salaattia, eikä koskaan herkkuja. Jos syö vain salaattia, ei laihdu läheskään samaa vauhtia koska elimistö menee "säästöliekille". Herkkupäiviä saa ja pitääkin olla, mutta hieman itseään niskasta kiinni syömisen suhteen niin hyvä tulee :) Ja sen ylipainoinen huomaa varmasti olotilassaan!!!
t.entinen ylipainoinen, ei himoliikkuja!
ne kilot saa pois silloin kun syynä oikeasti on kilpirauhasen vajaatoiminta? Kun ei voi enää enempää liikkua tai syödä vähempää? Kuka osaa sanoa, olisin pirun iloinen tiedosta?!
Kuten sanoin, ei se 5 kg (ja nyt enemmän) syömisellä tipu. Yritn täällä ihan anonyyminä julkisesti, ja minut haukuttiin joka kerta, koko ajan.
Pitäisi liikkua. Ei se syömisellä lähde tuon vertainen, hölkkäämään tai olohuonejumppaa ja kiinteytystä, uimahallille vaan. Niin sanoivat av-mammat täällä. Niin hekin laihtui.
Joku on sanonut pahasti, ja nyt et sitten voi tehdä mitään. Miksi painosi on noussut?
Syömisellä lähtee tuollainen, ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuo itku.
Lohdutan itseäni ruualla, tai ennemminkin makealla. Ennen ei painon kans ongelmia ollut, olin hoikka. Haluaisin olla hoikempi.
Tälle nyt ei mitään mahda, karkit olen yrittänyt nyt jättää pois, mutta luultavasti korvaan niitä muilla herkuilla.
Ei se hoikka vartalokaan aina kaunis ole, pyöreämmälläkin voi olla kaunis vartalo.
mutta lopettakaa tuo selitysten keksiminen sille että vain vihaatte liikuntaa. Ymmärränkin se, että jos painoa on 100 kg tai vastaavasti kovin heikko olo, ei jaksa raahata itseään lenkille, jumppaan tms!!! Myöntäkää rehellisesti itsellenne että ette halua edes liikkua.
Tunnen naisen joka painoi noin 130 kiloa ja oli todella huonossa kunnossa, välillä vuoteenomanakin kipujen takia.
Palkkasi personal trainerin, lähti läskeineen jumppaamaan ja kävelemään ja nykyään juoksemaan. Pisti elämänsä kuntoon ihan täydellisesti ja on nyt terve ja aktiivinen. Edelleen on ylipainoa, mutta jos intoa riittää niin ei kovin kauan. vaatii paljon, mutta antaa vielä enemmän.
Ja tähän nyt ei kannata vastata että ei ole rahaa. Netissä on paljon ilmaisia palveluita joista saa apua että pääsee alkuun.
ne kilot saa pois silloin kun syynä oikeasti on kilpirauhasen vajaatoiminta? Kun ei voi enää enempää liikkua tai syödä vähempää? Kuka osaa sanoa, olisin pirun iloinen tiedosta?!
Osaisiko lääkäri auttaa?
Kuin minun kynästäni. Paitsi että se 5 kg sai lisää ja nyt on 10 kg. :)