Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä sikiää...

Vierailija
24.02.2011 |

Ystäväni kaveri oli kuullut, että ottaisin hoitoon pienen lapsen. No, hän halusi omansa pois päiväkodista koska koki, että suuri ryhmä on liikaa ja hoito on ollut huonoa hänen alle 1-vuotiaalle. Hän soitti minulle. Sanoin ,että haluan yksityisen kotihoidontuen + 200€. Hän ei millään voi käsittää miksi minun pitää pyytää kotihoidontuen lisäksi vielä rahaa. Otti nokkiinsa, että onko hänen lapsi jotenkin normaalia vaikeampi :/. Yritin selittää, että hoidan omani ilomielin tuolla kelan rahalla, mutta ihan hyväntekevisyyttä en tee. Pidän lapsista ja tykkään heitä hoitaa, mutta kyllä tässä nyt rahakin painaa vaakakupissa kun hoitovapaalla töitä haeskelen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap aikoo tehdä?

En ole ap, mutta voisin kuviella, että hänelle lapsi/lapsia riittää hoitoon sellaisilta vanhemmilta, jotka ovat valmiita maksamaan työstä.

Vierailija
42/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti suostuisi tekemään töitä 200€/ kk?

10€ päiväpalkalla? Tai oikeastaan, tuostahan pitäisi maksaa vielä hoitolapsen ruuatkin varmaan, eli mitä siitä nyt sitten jäisi?

Ihan oikeasti? Sitoudut hoitamaan toisen lasta, keksimään virikkeitä, ulkoilemaan sateella tai paisteella, leikkimään ja askartelemaan? Sitoudut siihen, että et voi pitää kenties lomaa silloin kun haluat, jos väsyttää niin lapsi on hoidossa aamulla ehkä klo 7 ja päivä pitää taas jaksaa tehdä töitä.

Ja kuinka pitkä päivä olisikaan? Jopa 10 tuntia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellet ole valmis sitoutumaan lailliseksi yksityiseski perhepäivähoitajaksi

muista tapaturmalait ym- onko vakuutukset kunnossa jne????

Vierailija
44/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo noin vaikeaa, niin ei kannata edes harkita.

Sopikaa kaikki ainakin tarkasti paperille, ettei tule mitään säätöä puoleen ja toiseen, esim. hoitajan sairastumstapauksessa.

Vierailija
45/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ap:n tarjous on pikemminkin liian halpa eli kyllä on joillakin otsaa luulla, että lasta hoidetaan lähes ilmaiseksi. On ihmeellistä touhua.

Vierailija
46/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lapseni ei ollut kunnallisessa päivähoidossa, joten olin oikeutettu kotihoidontukeen+kuntalisään. Kävin lyhyen aikaa töissä ennen toista lasta ja maksoin lapseni hoidosta nuo tuet ja sen verran kuin päiväkoti olisi maksanut. Olin todella tyytyväinen järjestelyyn. Niin ja ennen kun joku moralisti ehtii: kaverini hoiti lastani epävirallisesti omalla hoitovapaallaan, mutta yhtään en pode huonoa omaa tuntoa. Olisi hoitanut hätätapuksessa kaveripalveluksena ihan ilmaiseksikin. Vieläkin hoidamme toistemme lapsia tarpeen tullen (tosin ilman maksua)

Vierailija
47/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse tähän keskusteluun nyt yhtään sisälle... Siis kotihoidontukea saa sen vajaa 300 egeä (saa korjata, jos summa muuttunut) kun lasta ei laiteta kunnalliseen hoitoon mutta mikä tuo ap:n mainitsema yksityinen kotihoidontuki on..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi