Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä sikiää...

Vierailija
24.02.2011 |

Ystäväni kaveri oli kuullut, että ottaisin hoitoon pienen lapsen. No, hän halusi omansa pois päiväkodista koska koki, että suuri ryhmä on liikaa ja hoito on ollut huonoa hänen alle 1-vuotiaalle. Hän soitti minulle. Sanoin ,että haluan yksityisen kotihoidontuen + 200€. Hän ei millään voi käsittää miksi minun pitää pyytää kotihoidontuen lisäksi vielä rahaa. Otti nokkiinsa, että onko hänen lapsi jotenkin normaalia vaikeampi :/. Yritin selittää, että hoidan omani ilomielin tuolla kelan rahalla, mutta ihan hyväntekevisyyttä en tee. Pidän lapsista ja tykkään heitä hoitaa, mutta kyllä tässä nyt rahakin painaa vaakakupissa kun hoitovapaalla töitä haeskelen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei hoida 200eurolla,vaan lisäksi vaatii sen kotihoidontuenkin !

Vierailija
22/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt 360 euroa (yksityisen hoidon tuki + 200 euroa)? Jos perhe saa myös hoitolisää, niin summa olisi vielä korkeampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että pidän tuota 360 euroa ihan kohtuullisena.

Vierailija
24/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin eli mikä mättää? 200e/kk on kyllä aika paljon.

päiväkodille 290 €/kk per lapsi. Alle 3-vuotiaista maksu olisi 330 €/kk.

200 € ei ole liian paljon, etenkään laadukkaasta hoidosta (jota tämä henkilö nimenomaan oli vailla).

että lisäksi päiväkoti saa yksityisen hoidon tukea (jonka tarkkaa virallista termiä en muista), joka on selvästi suurempi kuin oma osuutemme päivähoitomaksusta.

Vierailija
25/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuka nyt niin pienellä palkalla tekee.

On kai sen työnteon kannatettavakin.

Vierailija
26/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksityiselle hoitajalle pitäisi riittää 200 euroa lapsesta, neljästä lapsesta siis 800 -verot.

Ja ne jotka vievät yksityiseen hoitoon saisivat pitää kotihoidontuen eli yli 300, heille jäisi siis vielä rahaa yli tuosta kotihoidontuesta ts. heille maksettaisiin siitä että laittavat lapsensa hoitoon.

Ja mihin tarkoitukseen se yksityisen hoidon tuki näiden älykköjen mielestä on?

PLIIS, kertokaa mulle, ettei näin tyhmiä ihmisiä ole olemassakaan

Vierailija
27/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim. 6€/h. Kuun lopussa laskette summan ja vanhemmat maksavat summan joka jää jäljelle kun yksityisrn hoidon tuen vähentää. Näin saat palkan tehdyistä tunneista. Könttäsumma on hankala kun joka kuussa on kumminkin eri määrä työtunteja.

Vierailija
28/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan loppuun saakkaa. 200 euroa + kotihoidontuki kuulosti ensin niin korkealta, mutta kyllä minä ymmärrän sen nyt kun selitit.

Eli yksityiselle hoitajalle pitäisi riittää 200 euroa lapsesta, neljästä lapsesta siis 800 -verot.

Ja ne jotka vievät yksityiseen hoitoon saisivat pitää kotihoidontuen eli yli 300, heille jäisi siis vielä rahaa yli tuosta kotihoidontuesta ts. heille maksettaisiin siitä että laittavat lapsensa hoitoon.

Ja mihin tarkoitukseen se yksityisen hoidon tuki näiden älykköjen mielestä on?

PLIIS, kertokaa mulle, ettei näin tyhmiä ihmisiä ole olemassakaan

Vierailija
29/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iJa ne jotka vievät yksityiseen hoitoon saisivat pitää kotihoidontuen eli yli 300, heille jäisi siis vielä rahaa yli tuosta kotihoidontuesta ts. heille maksettaisiin siitä että laittavat lapsensa hoitoon.

[/quote]

Voiko samasta lapsesta muka saada yksityisen hoidon ja kotihoidon tuen?

Vierailija
30/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi.

Tuossa kai tarkoitettiin sitä, että vanhemmat nostavat kotihoidontukea, mutta maksavat hoitajalle vain yksityisen hoidon tuen suuruisen summan, eli 160 euroa + mahdollinen hoitolisä.

tyhmä kysyy Voiko samasta lapsesta muka saada yksityisen hoidon ja kotihoidon tuen?

Vierailija
31/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iJa ne jotka vievät yksityiseen hoitoon saisivat pitää kotihoidontuen eli yli 300, heille jäisi siis vielä rahaa yli tuosta kotihoidontuesta ts. heille maksettaisiin siitä että laittavat lapsensa hoitoon.

Voiko samasta lapsesta muka saada yksityisen hoidon ja kotihoidon tuen?

Vierailija
32/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti suostuisi tekemään töitä 200€/ kk?

10€ päiväpalkalla? Tai oikeastaan, tuostahan pitäisi maksaa vielä hoitolapsen ruuatkin varmaan, eli mitä siitä nyt sitten jäisi?

Ihan oikeasti? Sitoudut hoitamaan toisen lasta, keksimään virikkeitä, ulkoilemaan sateella tai paisteella, leikkimään ja askartelemaan? Sitoudut siihen, että et voi pitää kenties lomaa silloin kun haluat, jos väsyttää niin lapsi on hoidossa aamulla ehkä klo 7 ja päivä pitää taas jaksaa tehdä töitä.

Ja kuinka pitkä päivä olisikaan? Jopa 10 tuntia?

Vierailija
33/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia pitää hoitaa "pimeästi" ilman, että lapsen vanhemmat osallistuvat myös riskien kustannuksiin kunnolla? Entä, jos hoitaja sairastuu - kuka silloin hoitaa lapsen, kun tämä ei ole missään virallisessa hoitopaikassa? Tai ap:n lapsi on sairas, sinnekö menee hoitolapsi kuitenkin hoitoon?

Työ työnä ja harrastukset erikseen! Lasten hoitaminen on työtä, eli olisin ilmoittanut hinnakseni 10e/h + sivukulut. Ja lisäksi erikseen maksu ruuasta.

Vierailija
34/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yksityinen pph ottaa 300-350 euroa.Myytkö liian halvalla ap tuntisi?

yksityisen hoidon tuen lisäksi. Ja se oli Espoossa joku 400 ainakin viisi vuotta sitten.

Vierailija
35/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla maksaa 600e/kk. Kela maksaa yksityisenhoidontuen ja vanhemmat sitten erotuksen.

Vierailija
36/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä pph:lla ja mielestäni hoitomaksu on täysin kohtuullinen jopa halpa. Täytyyhän sen hoitajan tienata kuukausipalkkansa, josta menee verot, yrittäjämaksut ja kaiken maailman kulut.

Meidän lapsen hoitomaksu on 670 e/kk, josta kela maksaa suoraan hoitajalle yksityisen hoidon tuen perusosan ja siihen päälle tulee vielä kuntalisä, jotka ovat yhteensä 410e. Itse maksamme hoitomaksuna 260e.

Vierailija
37/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin ottaa ystävän lapsi hoitoon yksityisenhoidon tuella eikä kotihoidontuella? Sehän on niinpäin kannattavampaa.

Minulla on hoitolapsi, josta saan yksityisenhoidontukea 650e/kk ja lisäksi vielä vanhemmat maksavat 350e/kk. Eli saan YHDESTÄ lapsesta 1000e/kk -verot tietenkin. Ja omasta lapsestani kotihoidotuen. En lähtisi noin pienellä summalla tuohon hommaan. Herranjestas, ei tämä mitään hyväntekeväisyyttä ole. Hoidan hoitolastani "työkseni" eli saan siitä palkan.

Minulle myös eräs "ystävä" yritti, etät ottaisin hänenkin lapsensa hoitoon "en minä kyllä koko kotihoidontukea pystyisi maksaan." Joopa, en minäkään pystynyt hänen lastaan sitten hoitamaan. Miksi te ihmiset luulette, että kukaan haluaa hoitaa teidän lapsianne puoli-ilmaiseksi ja TE hyödytte siitä, tehän siinä voittoa teette.

Hyvin sanottu ap: Mistä näitä sikiää??

Vierailija
38/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kaveri oli kuullut, että ottaisin hoitoon pienen lapsen. No, hän halusi omansa pois päiväkodista koska koki, että suuri ryhmä on liikaa ja hoito on ollut huonoa hänen alle 1-vuotiaalle. Hän soitti minulle. Sanoin ,että haluan yksityisen kotihoidontuen + 200€. Hän ei millään voi käsittää miksi minun pitää pyytää kotihoidontuen lisäksi vielä rahaa. Otti nokkiinsa, että onko hänen lapsi jotenkin normaalia vaikeampi :/. Yritin selittää, että hoidan omani ilomielin tuolla kelan rahalla, mutta ihan hyväntekevisyyttä en tee. Pidän lapsista ja tykkään heitä hoitaa, mutta kyllä tässä nyt rahakin painaa vaakakupissa kun hoitovapaalla töitä haeskelen.

Kun ottaa lapsen pois päiväkodista ja laittaa sinulle hoitoon ei tarvitse maksaa päiväkotimaksua, kun kuvittelee että sinulle riittää pelkkä kelan maksama palkka. Jotkut on niin härskejä että yrittävät hyötyä noin.

Vierailija
39/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap aikoo tehdä?

Vierailija
40/47 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni hoiti aikanaan yksityisenä perhepäivähoitajana esikoistamme; muita hoitolapsia hänellä ei ollutkaan (omia lapsia oli 3). Maksoimme kitisemättä yksityisen hoidon tuen kuntalisineen ja siihen vielä pari sataa euroa päälle.

Lastenhoito on työtä, josta pitää asiallisesti maksaa. Itse asiassa maksamamme korvaus oli mielestäni pieni, mutta sopi siskolleni, ja lapsemmekin oli vain osan päivää hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi