Osaatteko ilmaista tunnetiloja kirjoittamalla, ilman hymiöitä?
Haastoin siskoni hymiöttömyyteen vuosi sitten. Aluksi piti välillä pysähdellä miettimään miten saada itsensä oikein ymmärretyksi, mutta väittäisin haasteen parantaneen kummankin ilmaisua!
Kommentit (10)
ja oppia kirjoittamaan hyvää tekstiä.
Minusta ne köyhdyttävät kieltä, vaikkakin sopivat kännykkään ja muuhun pikaviestintään "lyhenteinä".
Mutta esim. av:n kaltaisessa paikassa en vaan viitsi, etenkin kun olen huomannut että monet ymmärtävät hirveän heikosti lukemaansa ja ottavat kaiken ihan kirjaimellisesti ja tosissaan.
Vierailija - 23.2.2011 20:57 (3/3)
hieno homma:)
mekin pidetään kahdenkeskisiä iltoja kun lapset nukkuu:) Nytkin ajattelin just tässä sohvalla läppärini kanssa että just nyt kaikki on niiin hyvin. Omat pikkuiset on nukkumassa ja voivat hyvin,ja miehen kans puuhataan omiamme. Ihania iltoja jokainen kun asiat on hyvin ja mallillaan:) Ehkä viikonloppuna mekin mennään lasten nukahdettua kaksin saunaan ja otetaan jopa ne saunaoluet:D Viini kuulostaa myös herkulliselta,saatetaanpa ottaa lasit sitäkin:) Ap:lle kivaa iltaa. Ymmärrän niin mitä tarkotat.
ja oppia kirjoittamaan hyvää tekstiä.
Minusta ne köyhdyttävät kieltä, vaikkakin sopivat kännykkään ja muuhun pikaviestintään "lyhenteinä".
Jos siis puhutaan informaalista tekstistä. Ei niiden tarvitse olla toistensa vastakohtia. Tasapaino kaikessa ja kultainen keskitie...
että ihmiset käsittää alituiseen väärin tekstini ilman hymiöitä ja olen sen takia jo silmätikkuna töissä. En näköjään vaan osaa kirjoittaa puhtaan informatiivista tekstiä.
Vapaa-ajan viesteissä uskoisin, että kieleni olisi tarpeeksi värikästä ilman hymiöitäkin, ainakin ystävät on monesti toisaalta sanoneet, että huumori on kohdallaan.
Pitää vaan opetella jakamaan sitä oikeille ihmisille, kaikki kun ei ole huumorintajuisia.
Siinä varmaan onkin hymiöitä.
Mutta noin yleensä informaalilla ei tarkoiteta romaanitekstiä, vaan - niin kuin sanakin sanoo - epämuodollista vapaa-ajan viestintää. Jos kirjailija sattuu olemaan mestari eri tekstilajeissa, hän saattaa kyllä sisällyttää romaaniin pätkiä sähköposteista tai vaikka tekstiviestejä, joissa hymiöitä sitten saattaa esiintyä. Sehän kertoo lähinnä niiden merkityksestä kulttuurissa. Semiotiikan kannalta muuten todella kiinnostava aihe.
Pitää vaan opetella jakamaan sitä oikeille ihmisille, kaikki kun ei ole huumorintajuisia.
Tarkoitus oli sanoa, että pitää opetella jakamaan sitä (eli mun huumoria) oikeille ihmisille, kaikki kun ei ole SAMALLA AALTOPITUUDELLA.. Ts. heillä on ERILAINEN huumorintaju. Kai ny jokainen jonkinlaista huumoria ymmärtää..
t:8
Astuit varmoin ja vakain askelin paljastaen ohimennen mitä todella ajattelet.
Kuuluu mulla tavallaan työhönkin.
Mua kuitenkin kiinnostaa, mitä pahaa näet hymiöissä, jos kerran halusit päästä niistä eroon? Mun mielestä ne ovat ihan hauska lisä kommunikointiin ja silläkin tavalla poikkeuksellinen keino, että ne ovat levinneet kansainvälisesti tehokkaammin kuin mikään keinotekoinen kieli. Toki, aikansa ja paikkansa kaikella, mutta itse viestinnän ammattilaisena en näe hymiöissä mitään vikaa.