Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita jatkuvasta päänsärystä kärsiviä?

Vierailija
23.02.2011 |

mulla on kovia päänsärkyjä, joihin ei tunnu apua löytyvän. Ilmeisesti on sekä migreeni että jännityspäänsärky.

Olen juossut lääkäreilläkin asiasta. Yksi sanoi "mene punttisalille", toinen antoi nipun särkylääkereseptejä (tämä oli neurologi) ja kolmas sanoi että "ne nyt on sellaisia jokaisen päänsisäisiä tuntemuksia" (=tarkoitti että mulla on päässä vikaa.

Säryt saattavat olla niin kovia, ettei juuri mikään lääke auta. Hädin tuskin jaksan raahautua töihin ja hoitaa kaikki elämäni velvollisuudet.

On toki hyviäkin päiviä, mutta sitten saattaa särkeä vaikka viikon putkeen.

Onko kohtalotovereita?

juu, ja niskat on jumissa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerro joku hyvä neurologi joka tutkii kunnolla ja miettii myös muitakin vaihtoehtoja kuin lääkkeet!

Sellainen joka pyrkii pysymään kehityksessä mukana! Minä vaikka matkustan Vaasasta Helsinkiin jos siellä on joku hyvä!

Vierailija
62/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (kun viimein menin kunnnon neurologille) selvisi, että migreenin ja tension neckin lisäksi minulla on vielä hemicrania continua (jatkuva päänsärky), johon ei auta kuin tietty lääke. Lisäksi migreenin estolääkitys, niin johan muuttui elämä. Ja sen päänsärkypäiväkirjan pohjan saat tulostetuua netistä, googletapa se :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica vei päänsäryt 99,9 %:sti itselläni.
Aiemmin kun Lyrica oli tullut markkinoille ja oma selkäni oli sökönä (työkyvyttömyyseläkkeellä näiden vaivojen vuoksi) ja mikää ei auttanut, minulle määrättiin Lyricaa. Kun lääkettä aloin ottaa sovitusti nostaen päiväannoksiksikin sain uuden oireen josta en tiennyt: en saanut lauseita loppuun, huomasin ja ihmettelin mikä minua vaivaa kun sönkötän samaa asiaa aina vain uudelleen. Lopetin kun luin lääkkeen haittavaikutuksista tämän haitan. Ajoin 25 mg:lla alas.

Nyt n. vuoden olen kärsinyt olkapääkivusta ja tulehduskipulääkkeet saivat aikaan verisiä ulosteita (kokeeseen en mennyt peläten letkuja), mutta minulta otettiin kaikki tulehduskipulääkkeet pois ja Lyricaa suositeltiin iltaisin. Olen nyt yli puoli vuotta syönyt Lyricaa 75 mg:aa joka ilta. Kunnolla en kivuilta olkapäässä nuku, mutta kas kummaa, elämäni olen kärsinyt jatkuvista päänsäryistä jotka usein alkavat yöaikaan. Ne ovat kadonneet. Niska on kuvattu tänä kesänä ja jokaisessa nivelessä prolapseja ja yhden välissä hermopinne. En voi kuin suositella teille kenellä on paljon päänsärkyjä, ottakaa VAIN tämä ilta-annos jos lääkäri sen teille kirjoittaa. Kokeilkaa, minä en tule vaihtamaan takaisin jatkuviin pahoinvointi+vahvoihin kipulääkkeisiin. Mitään muuta lisävaivaa en Lyricasta 75 mg illalla otettuna huomaa kuin ehkä painonnousua jonkun verran. Hyvä lääke minulle josta en tule luopumaan!

Vierailija
64/65 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa vaivaa; keväällä tilanne oli se, että viikosta 3-4 päivänä oli hirvittävä pääkipu, välillä jopa oksetti jne. Pahimpina kipukohtauspäivinä töissä olo oli yhtä tuskaa, särkylääkkeillä ei ollut mitään vaikutusta. Ajattelin, että vaiva johtuu niskojen jumittamisesta (päätetyö), salilla olen käynyt usean vuoden ajan ja välillä treenasin ehkä vähän liian isoilla painoilla (liian vähän venytteyä jne.). Stressin vuoksi puren myös hampaita yhteen yöllä. Mutta, kun lopetin e-pillerit, päänsäryt loppuivat kuin seinään! Nykyään saattaa joskus vähän päätä jomotella, jos tulee nautittua lasillinen punaviiniä liikaa, mutta nuo päiväkausia kestävät kauhukivut on poissa. Eli jos syöt e-pillereitä, niin tuollainenkin voi olla mahdollista..

Vierailija
65/65 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä jo mainittu, että yleinen päänsärkyjen aiheuttaja on appelsiinit ja appelsiinimehu?

Appelsiineissa on verisuonia supistavaa ainetta, joka nostaa verenpainetta, ja joka voi jumittaa täysin lihaksia.

En muista sen aineen nimeä, mutta sitä käytetään lääkkenäkin adrenaliinin tilalla joskus, googlella löytyy lisää tietoa.

Ja yleisin päänsäryn syy on muuten kaliumin puutos, eli kaliumlisällä lähtee monilla päänsärky, varsinkin, jos siihen liittyy esim. ummetusta yms. muita hypokalemian oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän