Mitä mieltä nimestä Elina?
Kommentit (21)
On niin kiva nimi, ettei mikään sukunimi voi pilata. :)
Jos itsellä olisi tytär, olisin antanut tämän nimen
Ristiäiset tulossa täälläkin :) Minä olisin halunnut tytöstä Ellan tai Ellenin, mutta mies ei. Elina oli kompromissi ja minusta nätti nimi myös.
harvoin herättää angstiakaan, kuten meidän muiden lastemme nimet :)
Joo, tosi nätti on nimi, mutta en tunne yhtäkään Elinaa, jota sanottais Elinaksi. Useimpia sanotaan Elluksi, joka ei minusta kuulosta yhtään nätiltä.
Voisin itsekin laittaa tytön nimeksi.
Joo, tosi nätti on nimi, mutta en tunne yhtäkään Elinaa, jota sanottais Elinaksi. Useimpia sanotaan Elluksi, joka ei minusta kuulosta yhtään nätiltä.
Sanotaan Elliksi, eli ojasta allikkoon :)
Oiskohan siinä joku, että Elina on kuiten jotenki vaikea ääntää tai jottain...Tai siis ei vaikea, muttei niin luonnollisesti suussa väänny, toisin ku just esim. Ellu
Elina on kaunis nimi, mutta tosiaan kaikkia tietämiäni elinoita kutsutaan Elluksi. Ja se taas on ruma nimi, ellun kanat..
Häntä on aina kutsuttu Elinaksi. Ei ole tullut Ellua eikä Elliä...
Eikä mua kutsuta elluksi kuin joskus harvoin joku, mutta yleensä aina olen siis Elina.
Itse olen nimeeni nykyään ihan tyytyväinen, monesti olen kuullut että "ompa nätti nimi".
Häntä on aina kutsuttu Elinaksi. Ei ole tullut Ellua eikä Elliä...
Sinä kummitätinä et ehkä kuitenkaan tiedä, miksi esim. koulukaverit tätä Elinaa kutsuvat. Vai onko vielä koulussa?
Omallakin mahdollisella nimilistalla, juuri sen takia että sopii myös uskomaille / ulkomaalaisen sukunimen yhteyteen.
Oli ykkös-suosikkina meidän lapsille, mutta tulikin pelkkiä poikia.
asun ulkomailla ja joskus se on hieman hankala ulkkareille lausua "suomalaisittain". Tosin, olihan Huippumallissakin Elina-niminen tyttö. Samoin Malesiassa Elina on aika yleinen nimi:)
Ja minua ei kutsu Elluksi kuin kummisetä ja isoveli joskus. Pikkulapset saavat kutsua Elliksi. Muille olen Elina.
Lapsena en tuntenut yhtään Elinaa, nyt olen törmännyt kaimoihin. Joskus olen ajatellut, että nimi olisi vielä kauniimpi kahdella ii:llä, Eliina. Kreetalla oli Elina niminen kauppa. :)
Lapsena en pitänyt nimestäni, mutta nyt menettelee. Elluksi mua kutsuvat läheisemmät ihmiset, ja onhan mulla paljon muitakin lempinimiä. Ei niin läheiset kutsuvat Elinaksi.
Kyllä se sitten niin on, että jos saamme tytön, hänestä tulee Elina. Onhan se myös vauvan isoisoäidin nimi :)
t. ap
Sopii varmaan aika moneen kieleen tai vieraskieliseen sukunimeen.