Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poika 8kk,kasvaa -3käyrällä,tänään röntgen ym, VOI MINUN PIENTÄ:'(

Vierailija
23.02.2011 |

Onko muita? Nyt kuvattiin pitkät luut ja otettiin verta eri kokeisiin. sitten myöhemmin otetaan vielä geneettisiä kokeita jos tarvii.

poika täysin normaalisti kehittynyt kaikin puolin paitsi pituus.

itkettää jos onkin jokin vakava sairaus luustossa tai kromosomipoikkeavuus. sekä myös se että miten pieni mieheni pärjää elämässä pitkien poikien rinnalla:(

onko kokemuksia?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti, tuli vielä pahempi olo

ap

Vierailija
102/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti, tuli vielä pahempi olo

ap

Tuskin on oma miehesi mikään lyhkänen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme poikaa ja yksi tyttö ovat kasvaneet -2 - -3 SD -käyrillä. Paria vanhempaa tutkittiin enemmän, mitään ei löytynyt. Vanhemmat ollaan keskimittaisia. Vanhin poika on 173cm 16v, tuskin tuosta enää kasvaa, mutta ihan ison miehen oloinen harteikas kaveri on. Nuorin 8 v on edelleen luokkansa pienin, pirteä kaveri, eikä pituudesta ole kiusattu.

Todennäköisesti ei kuitenkaan mistään vakavasta teilläkään ole kyse, jos poika muuten on ihan virkeä ja hyvin kehittynyt! Ymmärrän tuon, että maalailee kaikkia kauhukuvia, mutta varsin epätodennäköisiä ne ovat!

Vierailija
104/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti, tuli vielä pahempi olo ap

Vierailija
105/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoitella AP:ta oman lapseni mitoilla:

8kk: 65cm ja 7170g.

Nykyään pieni 3,5v (92cm 12kg) mutta ihan täysin normaali :D

Emme joutuneet neuvolasta lisätutkimuksiin, vaikka vauva syntyi nollakäyrällä ja laski sitten joidenkin kuukausien aikana -2-käyrälle. Kävimme kuitenkin kuukausittain mittauksissa.

Käsittääkseni nuo käyrät ovat vaihtuneet jossain vaiheessa, sillä viimeksi neuvolan täti näytti, että lapseni olisi vanhoilla käyrillä alle normien (siis -2 käyräm alapuolella) mutta uudella käyrällä -2 -käyrällä.

Tsemppiä AP ja hali sulle!

Vierailija
106/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti, tuli vielä pahempi olo ap

Eihän pojalla olisi mitään pärjäämisongelmia jatkossa, jos lyhyitä ei syrjittäisi. Oma 180cm miehesi todistaa, että itsekin halveksit lyhyitä.

Vierailija
107/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halit sinne! :)

nuo mitata kyllä ei pahemmin eroa mun pojasta:)

Vierailija
108/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta selviää. Ymmärrän, että koet tuskaa lapsesi vuoksi. Meillä on kroonisesti sairas lapsi, jolla epäiltiin kaikkea muutakin sairautta ja vammaisuutta. Nyt kuitenkin on yksi krooninen sairaus, muuta ei todettu.

Tärkeintä sairaan lapsen pärjäämisessä on muiden, erityisesti perheenjäsenten suhtautuminen. Jos perheenjäsenent kohtelevat normaalina ihmisenä ja vaativat lapsen kehitystason ja sairauden huomioonottaen, oikeita asioita ja koti on turvallinen ja rakastava niin lapsi voi pärjätä paremmin kuin moni terve ihminen.

Älä ruoki kauhukuvia vaan etsi tarinoita lapsista ja aikuisista jotka ovat selvinneet sairaudesta huolimatta tai jopa sen ansioista! Teidän lapsenne voi olla terve, mutta ei teidän lapsi siitä muutu, oli hän sairas tai terve, sama rakas lapsi hän edelleen on. Ja hänellä on mahdollisuus onnneen vaikkei osaisi tai pystyisi tekemään kaikkea sitä mitä muut! Suomessa on paljon sairaita, onnellisia lapsia, moni sairaus ei vain näy ulospäin.

Vierailija
109/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ajoissa kasvun seurannalla ja siksi olette nyt kokeissa. Voimia ja muista kaiken rumban keskellä että sinulla on ainutlaatuinen ja ihana poika

... että kuulostaa kyllä tosi vakavalta vaikka mitään ei olla huomattu tätä ennen!?....

ainoa mitä on huomattu on tuo hidas pituuskasvu,

jotenkin vain näin maallikkona luulisi että noin vakavat jutut näkee päälle päin ja huomataan lääkäreissä ja neuvoloissa... HUOH:'(

Vierailija
110/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes muista minkä pituisia mieheni ovat olleet. nyt omani pituus tuli selville kun sitä kysyttiin, muuten ei ois ollut hajuakaan. aina olen ihmetellyt miksi ikä, pituus ja koulutus merkkaavat joillekin.

siksipä huolehdinkin jos lapseni on esim 130cm aikuisena, että miten tämä sairas yhteiskunta häntä kohtelee:( mut enemmän huolettaa se taustasairaus, mikä voi vammauttaa tai muuten tehdä elämän vaikeaksi:(

en kyllä ymmärrä miten minulle merkkaisi mieheni pituus... en sitä tosiaan ees ois tiennyt. enkä muista yhtään minkä pituisia ovat poikaystäväni olleet.

ap

Vierailija
111/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin yläastetta koulussamme oli lyhytkasvuinen (kääpiö) ja hänellä oli paljon kavereita.

Opiskelukavereissani oli fyysesti vaikeasti vammaisia ihmisiä ainakin kolme, mukavia, iloisia, avoimia ihmisiä. Oli heillä varmsti kipukautensa ollut kasvamisen kanssa, mutta ainakin silloin oliva tyytväisiä ja onnellisen tuntuisia ihmisiä, joilla oli kavereita.

Vierailija
112/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes muista minkä pituisia mieheni ovat olleet. nyt omani pituus tuli selville kun sitä kysyttiin, muuten ei ois ollut hajuakaan. aina olen ihmetellyt miksi ikä, pituus ja koulutus merkkaavat joillekin.

siksipä huolehdinkin jos lapseni on esim 130cm aikuisena, että miten tämä sairas yhteiskunta häntä kohtelee:( mut enemmän huolettaa se taustasairaus, mikä voi vammauttaa tai muuten tehdä elämän vaikeaksi:(

en kyllä ymmärrä miten minulle merkkaisi mieheni pituus... en sitä tosiaan ees ois tiennyt. enkä muista yhtään minkä pituisia ovat poikaystäväni olleet.

ap

Josei merkkaisi olisit poiminut jonkun lyhyen kuljeksimasta. Et sinäkään voi niin umpityhmä olla, ettet tiedä heillä olevan vaikeaa löytää kumppania.

Minusta tässä on nyt käynyt niin, että jumala on rankaissut sinua antamalla sinulle lapsen, jota itsekin inhoat. Voiko kauhempaa rangaistusta äiti saada? Mielestäni ei voi, mutta mielestäni suhteessa tekoosi sopiva. Mitähän lapsi muuten ajattelee, jos saa tietää ajatuksesi hänestä? Eihän se hänen vikansa ole.

Vierailija
113/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin yläastetta koulussamme oli lyhytkasvuinen (kääpiö) ja hänellä oli paljon kavereita.

Opiskelukavereissani oli fyysesti vaikeasti vammaisia ihmisiä ainakin kolme, mukavia, iloisia, avoimia ihmisiä. Oli heillä varmsti kipukautensa ollut kasvamisen kanssa, mutta ainakin silloin oliva tyytväisiä ja onnellisen tuntuisia ihmisiä, joilla oli kavereita.

Montaako näistä panit?

Vierailija
114/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellakin olen huolissani juuri siitä että "kukaan ei huoli" kääpiötä tai lyhytkasvuista. oli poika sitten kuinka rakas ja elämämme tärkein asia hyvänsä.

mutta kiitti kovasti rakantavista kommenteistanne ja jatkankin tässä nyt panikoimista ihanan taitavan sosiaalisen poikani tilanteesta...

jos jollain on vielä jotain kokemusta tai tietoa selittämistäni jutuista, niin kiva ois kuulla:)

("inhota omaa lastaan" tsiisus ole sairas!)

Vierailija
115/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

("inhota omaa lastaan" tsiisus ole sairas!)

Ihanko sattumalta rakstuit 180 senttiseen?

Vierailija
116/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeesti osaa aatella?

ja sattumalta joo, pituutta ei oo ollut tapana katsoa:D

mulla on ollut muistaakseni oman pituiseni mies sekä sitten hiukan mua pidempiä, varma en tosiaan oo, kun en ole huomiota kiinnittänyt.

mut ei tästä sen enempää. kyselin täällä ihan eri asiaa:)

ap

Vierailija
117/119 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeesti osaa aatella?

ja sattumalta joo, pituutta ei oo ollut tapana katsoa:D

mulla on ollut muistaakseni oman pituiseni mies sekä sitten hiukan mua pidempiä, varma en tosiaan oo, kun en ole huomiota kiinnittänyt.

mut ei tästä sen enempää. kyselin täällä ihan eri asiaa:)

ap

Olet varmasti nähnyt lyhyitä miehiä, mikset ole mennyt juttelemaan? Syytät muita siitä mitä olet selvästi itse.

Vierailija
118/119 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

panikoivan äidin toinen ketju. siis tämä nenän muodon kyselijän

Vierailija
119/119 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhytkasvuinen poika ja hänen lyhytkasvuisuutensa huomattiin jo raskausaikana ultrassa.

Kuiva iho on varmasti joka toisella pikkuisella täällä Suomessa talvisaikaan.

Tsemppejä, ap, omasta lapsesta on aina kamala huoli, todennäköisesti pikkumiehellä kaikki ok!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme