Apua takkaongelmaan!
Eli meillä on takan uusiminen ajankohtainen ennen ensitalvea. Olemme nyt katselleet netistä eri vaihtoehtoja ja koska takka on semmoinen, jota ei muiden remppojen ohessa uusita, tulisi sen kestää katseita melko pitkään!
Olemmekin löytäneet jo netistä useita erilaisia vaihtoehtoja eri valmistajilta, mutta moniin onkin valittavana värien lisäksi pinnoite ja juurikin tämä PINTA on nyt se ongelma!
Kertokaapas siis viisammat:
Minkä näköinen on antiikkislammattu pinta? Onko se aina jonkin tietyn värinen? Miten saa puhdistettua, eli onko kovin huokoinen?
Itse en hirveästi pidä kaakelipintaisista takoista...
Ja onko kaakelipintainen ja laattapintainen takka eriasia (tyhmä kysymys joo, mutta olen näissä ihan pölö). Olen vain saanut semmoisen käsityksen, että ne kaakelipintaiset takat ovat hieman perinteisempään makuun ja kaakelipintaisista löytyy hieman modernimpaakin, voin olla taas ihan hakoteillä=)
Kertokaapas nyt mikä olisi paras pintavaihtoehto ja mitä muuta tulee ottaa huomioon.
Onko esim 1- vai 2-luukkuinen parempi? Mielestäni ainakin 1-luukkuinen on paremman näköinen, mutta onko se jotenkin käytössä huonompi/hankalampi.
Ensimmäistä ja kukaties viimeitä takaamme olemme hankkimassa!
Kommentit (7)
Eli sen voisi maalata, jos sotkeentuu?
Onko semmoinen lippa siinä luukussa vai onko takkaan muurattuna jokin lippa?
meillä siis koko takkaa kiertää ns hylly (heti luukkujen yläpuolella) mikä suojaa takkaa nokeentumiselta ja samalla siinä voi pitää esim tuikkuja tms kivaa :) Takan voi myös slammata uudelleen sillä pelkkä maalaus jonkin verran muuttaa sitä slammattua pintaa.
Anopilla oli kaakelipintainen takka, hänen valitusta muistelisin... sillä meni joku kaakeli halki ja oli tosi vaikea vaihtaa, myös saumojen puhdistus työlästä.
Menkää johonkin takkaliikkeen kyselemään. Kyselkää vaikka "tyhmiä" jotta tiedätte mitä haluatte.
takassa antiikkislammaus. Värinä valkoinen, en tiedä saako muun värisenä. Takka on ollut käytössä nyt tämän talven, eikä ainakaan vielä ole tarvinnut putsailla. Meillä on yksiosainen lasiluukku ja toimii hyvin ja on kaunis katsella!
Luulenpa, että olen saattanut tehdä jopa päätöksen!
Haluan mahdollisesti antiikkislammatun, jossa keskellä pystysuorassa harmaat vuolukivimäiset laatat (hieman väriä, mutta yleisilme silti vaalea). Ja yhden luukun ja ehkä sen hyllyn/lipan=)
Nyt vaan miehen kanssa liikkeisiin (minä kun päätän ulkonäön ja mies taas tietää nuo hormiasiat yms=D
Teistä oli paljon apua!
sellainen rapatun näköinen tai miten sen nyt kuvailis...vaikeaa on kyllä puhdistaa että esim jos nokea leviää menee kyllä maalaukseen! Meillä nokikolari sotki takkaa ja oli hemmetin vaikeaa saada putsatuksi ja nokea levis vain vähän onneksi. Suosittelen luukkujen yläpuolelle ns lippaa tms joka suojaa takan kylkeä nokeentumiselta kun luukkuja auotaan. Meillä on se eikä yhtään ole tummunut pinta luukkujen yläpuolelta. Kaunis on kyllä!