Kuinka monta kertaa kaveria täytyy muistuttaa velasta?
Mulla on tunne, etten enää jaksa muistuttaa.
Kaveri on kohta vuoden ollut velkaa.
Olen sanonut kasvotusten useasti ja antanut tekstiviestissä tilinumeron.
Näemme säännöllisesti. Asia hiertää minua.
Sanonko vielä kerran ja jos kaveri ei maksa niin en ole enää tekemisissä hänen kanssaan?
Kommentit (5)
on kyse?
Ikinä ei kannattaisi lainailla rahaa oikeastaan kenellekään :( Itsellä samanlaisia kokemuksia, että lainasti 150 euroa kämppikselle aikanaan, ja vaikka oltiin tunnettu melkein lapsesta saakka, ennemmin rikkoi ystävyyden ja jätti maksamatta tuollaisen pikkusumman kuin maksoi.
Itse tekisin niin että en muistuttaisi enää txtiviestitse asiasta vaan seuraavan kerran kun tapaatte, kysyisit ihan suoraan että miksei ystäväsi maksa. Kysy aikooko maksaa, ja vaadi ekrtomaan päivämäärä jolloin maksaa velkansa sulle. Muistuta asiasta sitten ennen eräpäivää vielä.
....kaverille rahaa.
Siitä ei synny kuin riitaa ja mielipahaa.
Ikävä tilanne. Periaatteessa ei tarvitse muistuttaa kertaakaan vaan velka hoidetaan silloin kun on sovittu.
Minkälainen sopimamme laina-aika oli?
Kuinka suuri summa on kyseessä?
En itkisi jonkun kakskymppisen perään mutta 50 ja sitä enemmän alkaisi hiertää jo kovastikin.
suuresti näitä jotka eivät itse huolehdi velkojaan pois. Mielestäni on noloa, että velan perään täytyy kysellä.
Eräs ystäväni lainasi noin puoli vuotta sitten pienen summan rahaa minulta ja lupasikin maksaa rahan jo seuraavalla viikolla. Eipä ole vielä rahoja kuulunut ja niin pientä summaa en kehtaa kyselläkään. Ajatteleekohan "ystäväni" oikeasti että olen unohtanut koko asian?
Samoihin aikoihin myös toinen ystäväni lainasi rahaa. Tilanne oli hyvin selkeä, mutta kun myöhemmin kyselin rahan perään (hieman isompi summa) niin tämä toinen "ystävä" väitti ettei ollut edes lainannut mitään!
Ärsyttää suunnattomasti. Noiden jälkeen pätin lopettaa lainaamisen kokonaan.
Anna olla koko rahan. Ilmoita tyypille, että pidä kuule hyvänäsi ja bye bye.