Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahti, Kouvola, Kotka ,Lappeenranta, Mikä näistä?

Vierailija
23.02.2011 |

Mieluisin asuinpaikka lapsiperheelle. Harrastusmahdollisuudet, työtarjonta, päivähoito, luonto, tontti tarjonti, kaupungin muut palvelut...ystävälliset ihmiset? kertokaa omia mielipiteitä ja kokemuksia?:)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen itse toiminut kys hoitajana ja haluaisin jatkaa myös muutettuamme?onko riittävästi hoitolapsia, ovatko hoitajan näkyvillä vai ovatko hoitolpset pitkän etsinnän tulosta?

Vierailija
2/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kotka on hyvä asua. Löytyy merta ja luontoa jne. Sopivan iso ja täältä löytyy kauppoja joka lähtöön. Harrastuksia löytyy ties mitä jne.

Lappeenranta on kaunis kaupunki, muuta en osaa sanoa.

Lahti ok.

Kouvola, riippuu vähän mistä roikkuu. Ns. Kouvola-Kouvola on ok. Löytyy kauppoja jne.

Mutta sitten nämä uuden Kouvolan paikat (Akoski, Elimäki jne.) Juu EI. Esim. Anjalankoski on täysin kuollut paikka, kouluja lopetetaan tiheään tahtiin, samoin kauppoja. Tuolla ei ole lapsiperheille mitään. Ainut plussa on maaseutumaisuus.

Anjalankoskella varttunut ja EI ENÄÄ IKINÄ SINNE ASUMAAN! Nykyinen Kotkalainen, ollut jo 7 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellä. Iso miinus on päivähoitopaikkojen puute. Mulle ja usealle kaverille on mm.ilmoitettu kun kyselty hoitopaikan perään, että hoida itse kun lapses on alle 3v! No joo,ei oo taloudellisesti mahkua.... Vuosi hoitopaikkajonossa ihan normia, vuorohoitoa varsinkin vaikea saada. Itsekin joutunut 2 eri päiväkotiin viemään kun toisesta sai iltahoitoa ja viikonloppuhoitoon piti viedä toiseen päiväkotiin. Julkinen terveydenhuolto toimii tai sitten ei. Eri alueiden välillä on isot erot,jollakin alueilla et saa lääkärin aikoja koskaan.Päivystys aina tukossa.

Kunnan rahat palaa urheiluun ja kaiken maailman kisoihin, oikeasti tärkeät asiat (vanhustenhuolto,terveydenhuolto, sossu jne) on toissijaisia.

Vierailija
4/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt 6 vuotta ja viihdyn! Eikä todellakaan ole tyltjä ihmisiä...mistä moinen?? Lahdesta löytyy kaikki tarpeellinen, ihana luonnonläheinen kaupunki! Jos Lappeenraantaan haluaa, niin täytyy tykätä venäläisistä paljon.

tainnut asua kahdeksan vuotta lahessa,ja tää on paras paikka missä olen asunut!

Vierailija
5/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästösyistä lopetetaan koulut ja palvelut ja mennään muutenkin päätöksissä p***e eeltä puuhun.

Vierailija
6/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kauppoja, varmaan eniten myös muuta tarjontaan. Kotkassa tuulee aina.

Vierailija
7/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tunnettu tylyistä ihmisistä. Muutoin en osaa vertailla ko. kaupunkeja, paitsi että me asutaan (lapsettomina kylläkin) Kouvolassa, tonttitarjonta lienee ihan hyvä, mutta kouluja lakkauttavat minkä kerkiää ja lomautuksia satelee. Harrastusmahdollisuudet ihan ok. Rumahan tää kaupunki tietenkin on, se taitaakin olla kaikkien tiedossa.

Vierailija
8/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa todella tymeät ja tylyt ihmiset,suuri työttömyysaste.

Vierailija
9/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin luultavasti Lappeenrannan näillä tiedoilla. En siis tiedä Lappeenrannasta juuri mitään, mutta Kotka olis ehdoton ei, Lahestakaan en tykkää ja tää Kouvolan kaupungin meininki alkaa menee vähän yli lomautuksineen ja lakkautuksineen, mutta ikäni täällä asunu joten mihinkäs täältä lähtis.

-4

Vierailija
10/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt 6 vuotta ja viihdyn! Eikä todellakaan ole tyltjä ihmisiä...mistä moinen?? Lahdesta löytyy kaikki tarpeellinen, ihana luonnonläheinen kaupunki! Jos Lappeenraantaan haluaa, niin täytyy tykätä venäläisistä paljon.

Vierailija
11/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Lappeessa iloiset ihmiset! Kaikki muualtapäin muuttaneet usein samaa mieltä. Ne on sisäänpäin lämpiävää kansaa.

Kotkassa tuulee aina! Muuten ei valittamista! Mutta se tuuli... Jossain vaiheessa se alkaa risomaan!

Lahti ja Kouvola, nämä hyviä! Lahdesta tietysti löytyy isompana kaupunkina kaikki, Kouvola hyvä pienemmässä mittakaavassa.

Ja olen asunut niissä kaikissa!

Vierailija
12/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka on kehittynyt huimasti, ollen silti pieni ja kodikas palvelujen tarjoaja. Kaunis ja kesäinen merikaupunki!

Tässä linkki Kotkasta:

Vierailija
13/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa miinus on terveydenhuollon pitkät jonot ja muuitenkin terveydenhuolto. Neuvola toimii sen sijaan hyvin!

Kivoja asuinalueita löytyy monia ja järviä löytyy ympäri lahtea. Ulkoilumahdollisuudet ovat loistavat: hyvin hoidetut hiihtoladut pitkin lahtea, messilässä loistavat mahdollisuudet lasketteluun, Launeella perhepuisto (ilmainen). Satamassa mukava käydä kesällä + voit veneillä vaikka Jyväskylään. Urheilutarjonta on monipuolista niin lapsille kuin aikuisillekin.

Päivähoitoon on jonoa. Tontteja on kyllä tarjolla. Karistossa asuu paljon uusia lapsiperheitä.

Vierailija
14/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa tuulee aina! Muuten ei valittamista! Mutta se tuuli... Jossain vaiheessa se alkaa risomaan!

Hirssaaressa asuessa ei tuule! Kotkansaaren Katariinassakaan ei paljon tuuli tunnu.

Asuin Kouvolassa ja oli tylsä paikka, siellä ei ole mitään!

Vierailija
15/15 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ihmisiä ja upea luonto.