Kuinka varmistamme, että vesirokko tarttuu ystäväperheen lapsilta meidän lapsille?
Olemme menossa kylään tarkoituksella, jotta saisimme vihdoin vesirokon meidän lapsille.
Mitä me siis siellä kylässä teemme, että varmasti tartunta saadaan?
Tarttuuko pisaratartuntana vai näppylöiden kautta?
Kommentit (55)
Kukaan vesirokon tarkoituksella hakevista ei varmaan itse ole sairastunut vyöruusuun.... Kun tämä ihana tauti tuli itselleni, päätin välittömästi rokotuttaa lapseni vesirokkoa vastaan.
ikävä kyllä se vyöruusuriski ei rokottamalla poistu
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_ka…
Kaikki taudit on luonnollisia,tulirokko, tuhkarokko, vihurirokko, ihan yhtä luonnollisia.
Ihan hullua tartuttaa lapsi luonnollisuuden perusteella :) Kyllä ihan joka tauti on luonnollinen, mistä näitä tyhmiä tulee??
Ja minä tiedän monia lapsia joille se vesirokko ei ole ollut mikään läpihuutojuttu.
tauteja vaikka mitä ;)
Kaikkihan ne kannattaisi sairastaa :p
vesirokon takia. Nyt odotan vauvaa ja meinaan ottaa rokotteen. Jokainen tehköön kuten haluaa mutta en halua itse toista kertaa elää sellaisia kauhunhetkiä =(
vesirokon takia. Nyt odotan vauvaa ja meinaan ottaa rokotteen. Jokainen tehköön kuten haluaa mutta en halua itse toista kertaa elää sellaisia kauhunhetkiä =(
Mitä tapahtui. Tuliko vakava jälkitauti vai miksi tyttösi kävi vesirokon takia lähellä kuolemaa. Kuinka vanha lapsi oli tuolloin?
ap.
Vesirokko on todella lievä pienillä lapsilla. Ja onhan se luojan lykky mitä aikaisemmin sen sairastaa. Siinä on riskinsä myös pienillä, mutta jos pitää nuoren rokotteen riskejä jotenkin pienempinä niin se on voi voi :(
Vesirokkorokote sen sijaan on todella nuori rokote, ja ainakaan itse en tiedä ko. rokotteen tautikannasta. Eli onko edes Suomessa yleisin vesirokkokanta, vai onko peräti jokin kokonaan toinen tauti, jolla on saatu rokotteeseen sama immuunivaste.
Täällä kun on noita rokotefaneja, niin kai te haitte sikuflunssaankin lapsillenne rokotteen pöllöpäät :)
Meillä lapset saa normaaliin rokoteohjelmaan kuuluvat vanhat ja tutkitus rokotteet, eli tauteja vastaan johon meille ei kehity luontaista immuniteettia kovinkaan helposti ja sitten juurikin joku kolmannen mailman tautikanta saakin tappavan taudin päälle. Esim. polio.
Kausiflunssaa vastaankaan meillä ei rokoteta, mutta ei meillä flunssassa yleensä ole kuin perheen äiti (oma valintansa, kun omaa heikon vastustuskyvyn)
meillä lapset 02 ja 04 enkä ole koskaan kuullutkaan kyseisestä rokotteesta, eikä sitä ole koskaan tarjottu edes. Meillä rokko sairastettiin jo aika pienenä. Saivat sen serkultaan.
Meille kyllä lääkäri sanoi, että varsinkin poikien tulisi rokko sairastaa mahdollisimman nuorena, koska kuulemma muutoin vaikuttaa hyvällä(paskalla) säkällä hedelmällisyyteen? en tiedä oliko vain lohdutuksen sana vai totta.
en kyllä ymmärrä kaikenmaailman roktteiden tökkimistä lapsiin sitä muka kun niitä kehitellään kaikenmaailman pikku nuhiin jne.
Toivon sydämestäni, ettei lapsesi joudu tekemisiin esim. jostain kolmannesta maailmasta Suomeen tulleen lapsen kanssa, jota ei ole rokotettu esim. poliota vastaan. Ja ettehän reissaa Pohjoismaiden ulkopuolella, tuhkarokkoon on tänäkin vuonna kuollut runsaasti lapsi mm. UK:ssa ja Keski-Euroopassa. Ja hinkuyskää löytyy heti itärajan takaa.
Ehkä sekoitat nyt jotain eri tapauksia... Vesirokko ei aiheuta hedelmättömyyttä vaan sikotauti (ja vain pojilla). Naisilla vesirokko raskauden aikana voi vahingoittaa sikiötä.
sairasti vesirokon 3-vuotiaana ja joutui aivotulehduksen takia sairaalaan. Naurettavaa väittää, että rokotteesta aiheutuisi mitään tuohon verrattavaa saati että vesirokko on aina lievä tauti pienillä lapsilla.
lastaan taudille, joka voi olla todella ikävä ja aiheuttaa pahojakin jälkitauteja. Toivottavasti tämä on provo. Miksette ota vesirokkorokotetta??
lapseni ei tule saamaan yhtään rokotetta, jos se on minusta kiinni
haluat siis mahdollisesti tappavia tauteja lapsellesi? Pöyristyttävää. Vesirokonkin tahallaan tartuttaminen sairasta. Onko lapset sanoneet haluavansa sairastaa?
n. 5-6 vuotiaana, muistan sen hyvinkin. Oltiin mummilassa perheen kanssa && taudista sen verran että ei ollut edes mitenkään paha, vähän vain kutisi ja näin, eikä ollu kuumetta tai mitään. Että ei olisi ollut mtn järkeä ottaa jotain rokotetta sitä varten :DD
Vesirokko on varsin luonnollinen tauti, eikä se yleensä tule lapseen vakavana.
Parhaan ystäväni poika sairasti vesirokon kolmivuotiaana ja joutui sairaalan itse rokon vuoksi. Hänellä turposi koko iho kauttaaltaan punaiseksi ja tuli jonkinlaista hengenahdistusta. Tarkemmin en tiedä kun ei kaveri siitä muuta juuri halunnut sanoa kuin että kahdelle seuraavalle lapselle ehdottomasti otetaan rokotukset hyvissä ajoin.
Vesirokko on varsin luonnollinen tauti, eikä se yleensä tule lapseen vakavana. Ihan hyvä idea sairastuttaa lapsi tahallaan, koska jos tautia ei saa lapsuudessa, sen saa melko suurella todennäköisyydellä myöhemmin, jolloin voi olla jo henkikin vaarassa. Tietenkin on olemassa riski, että vesirokon sairastaa jo lapsena vakavana muotona, mutta itse ottaisin mieluummin tuon riskin kuin rokotuksen mukanaan tuomat riskit, joita emme vielä edes tunne. En ole ap.
kun saavat vyoruusun (shingles). Se vasta on hauska ja luonnollinen tauti.
Vesirokosta jaa hermosoluihin varicella-zoster virus joka sitten vanhempana puhkeaaa kivuliaaksi vaivaksi.
Se tarttuu, jos on tarttuakseen.
Esim. itse vältin sen kokonaan 35-vuotiaaksi asti, vaikka en pyrkinyt sitä mitenkään välttämään. Sitten kun olin äitiyslomalla enkä käynyt juuri missään, vaan olin enimmäkseen kotona, sain sen tartunnan. Saman tien sen sai äitinikin, joka oli siis välttänyt sen kuusikymppiseksi asti.
lievänä niin kaikki muutkin ja varsinkin omat lapsesi sairastaa sen myös?
Suomessa noin 100 lasta joutuu vuosittain vesirokon vuoksi sairaalahoitoon. Kyllä minä ainakin äitinä ruoskisin itseäni jos taudin hakemalla hakisinn lapselleni ja sitten olisimme sairaalassa kun ei käynytkään niinkuin naapurin Maijalle jolle tauti tuli lievänä...
Typeriä ja tyhmiä ihmisiä on maailman sivu, ei sille mitään voi...