Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka varmistamme, että vesirokko tarttuu ystäväperheen lapsilta meidän lapsille?

Vierailija
22.02.2011 |

Olemme menossa kylään tarkoituksella, jotta saisimme vihdoin vesirokon meidän lapsille.

Mitä me siis siellä kylässä teemme, että varmasti tartunta saadaan?

Tarttuuko pisaratartuntana vai näppylöiden kautta?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullua ehdoin tahdoin tartuttaa vesirokko ja altistaa lapsi vakaville jälkitaudeille, kuten aivokalvontulehdukselle. Oma lapseni sairasti rankan vesirokon ja harmitti etten ollut rokotusta hänelle ehtinyt ottaa.

Vierailija
22/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut tartunnan, kun kävin kylässä paikassa, jonka lapsi oli sairastanut vesirokon hiljattain ja jo toipunut siitä. Hän ei ollut edes kotona. Viikon päästä alkoi mulla oireet. Olin silloin 12v ja oli aika kamala tauti. Pari viikkoa makasin 40 asteen kuumeessa ja kauheita kutiavia paiseita oli joka puolella.

6v siskoni sai minulta tartunnan ja hänellä oli pari hassua näppyä ja kuume tuskin 37 astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sillä saisi täydellisen suojan, mutta sama juttu sairastetun vesirokon kanssa. On tapauksia, että onkin sairastanut vesirokon uudelleen. Harvinaista, mutta mahdollista.

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=9031352

Vierailija
24/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet maksanut 170 euroa, taidat olla ostanut jonkun ihan muun rokotteen. Se selittäisi senkin, että lapsi on sairastanut vesirokon rokotteesta huolimatta. :)

Ystäväperheessä siis rokotuksen saanut lapsi, joka vuoden päästä sairasti vesirokon. Minä taas itse laskeskelin noita hintoja meidän lapsille...ei hintatietoja ystävien ottamien vesirokkorokotteiden hinnoista!!!!!

ap

Vierailija
25/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen perushinta on apteelissa n.68e???

Vierailija
26/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa sen vajaat parisataa, ei 170 euroa/lapsi. Tietenkin jos haluat antaa lastesi kärsiä, että rahat säästyy, valinta on sinun. Toiset tekevät kaikkensa ettei lapsen tarvisi turhaan sairastaa.

Vierailija
27/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta ollaan odoteltu, milloin tauti meille tulisi, vähän jopa harkittu ap:n kaltaisia vierailuja vesirokkoa sairastaviin perheisiin. No, nyt vanhimmat lapseni alkavat olla jo sen verran isoja, että tauti voisi olla heille vakava (vanhin 17 v poika) ja päädyin siihen, että kaikki lapseni rokotetaan. Viidelle lapselle rokotteet, vanhimmalle tupla-annos ... kyllähän se lompakkoa kirpaisi, mutta lasten terveys tärkeintä (pojaltahan voi mennä vaikka hedelmällisyys jos aikuisena sairastaa vesirokon).

Vierailija
28/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jää väärää tietoa ihmisille. Sekoitin vesirokon sikotautiin; ei vesirokolla ole todettu yhteyttä poikien hedelmättömyyteen, anteeksi.

Raskaana ollessa vesirokko on vaarallinen sikiölle. Googlettakaa jos kaipaatte lisätietoa.

t: nro 32:n kirjoittaja

Vierailija
29/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokon tarkoituksella hakevista ei varmaan itse ole sairastunut vyöruusuun.... Kun tämä ihana tauti tuli itselleni, päätin välittömästi rokotuttaa lapseni vesirokkoa vastaan.

Vierailija
30/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vyöruusu tulee monesti vanhuksille tai stressin aiheuttamana nuoremmille. Miehelleni jäi kasvoihin arpia vyöruusun takia. Mummolleni vyöruusu turvotti koko naaman tunnistamattomaksi, ja molemmat heistä olivat tosi kipeitä!! Tämän takia rokotutin lapseni!

Vierailija
31/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti vesirokkorokotus tuntuu aika turhalta. Ymmärrän, että siitä voi tulla jälkitauteja, jos sen sairastaa vakavana, mutta itse sairastin vesirokon 7-vuotiaana, enkä kokenut sitä pahaksi. Esikoiseni sairasti sen 2-vuotiaana, kun tarhassa kiersi epidemia. Ei ollut paha. Ei tullut kuumetta ja näppylätkään eivät pahasti kutittaneet. Kuopus sairasti sitten vähän vaikeamman vesirokon. Oli kuumetta, näppyjä kaikkialla ja arpiakin jäi. Ikää oli vain 11 kk. Sai sukulaislapselta tartunnan.

Ystäväni hankki rokotuksen kolmlle lapselleen ja kaksi sairasti vesirokon vuotta myöhemmin. Näillä tiedoilla en tosiaan rokotusta hankkisi. Jos lapsi ei kouluikään mennessä ole sairastanut vesirokkoa, voisin harkita, mutta muuten en.

Vesirokkoa ja vatsatautia ei voi verrata. Vesirokostahan saa elämänikäisen suojan.

Vierailija
32/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettu tauti ei tuo elämänikäistä suojaa vaan tauti on mahdollista saada uudelleen.

Ihan niinkuin rokotettukkin lapsi.

Vierailija
33/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhin täytti 10v, niin otin puheeksi miehen kanssa sen rokotteen. viikon päästä 8v tuli kotiin vesirokkonäppylöissä =) molemmilla lapsilla meni tosi melko lievänä ohi, kuume maksimissaa 38, näppylöitä ihan inhimillinen määrä. ainoo, joka sen rokotteen haki, oli mies ja hän ja 140€:lla selvis siitä.

Vierailija
34/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän välttää lapsellani turhaa kärsimystä ja kipua. Jos jokin ikävä tauti niinkuin vesirokkokin on, on estettävissä rokotteella niin en ymmärrä miksi sitä ei käytä kaikki vanhemmat???!

Mietippä jos ITSELLESI olis vaarana saada jokin tauti jossa tulee kutiavia näppyjä ympäri kehoa, sukuelimet, kasvot yms. täyteen, korkeaa kuumetta ja kipua ja huonostinukuttuja öitä, niin kuka KÄSI SYDÄMELLÄ vastaa että parempi se tauti on sairastaa kuin estää se???

Ei kukaan. Siksi ihmettelen miten aikuinen voi päättää lapsen puolesta että sinun pitää kärsiä tämä koska MINUN mielestäni se on harmiton.Lapsi on varmasti toista mieltä.Taudin vahvuudesta kun ei ole takuita...

Lapset sairastavat muutenkin paljon flunssia ja muita tauteja että meillä ainakaan ei niiden päälle tarvita enää tauteja jotka voidaan nykylääketieteen mukaan estää.

Mietin kuinkahan moni on kuollut tauteihin kun antibiootit tulivat siihen, että ajattelivat että tuollaisia uusia lääkkeita en ota, sairaudet on ennenkin sairastettu ja tässä mitään lääkkeitä tarvita...

Vierailija
35/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokottautumalla vai sairastamalla taudin on se, että ensiksi mainitussa tapauksessa välttyy ikäviltä sairaspäiviltä sekä mahdollisilta jälkitaudeilta. Minun päähäni ei mahdu, miksi joku haluaa lapselleen kurjan olon taudista, jonka voi välttää kokonaan.

Rokotteen kaikkia sivuvaikutuksia kun ei tunne kukaan.

Vierailija
36/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän välttää lapsellani turhaa kärsimystä ja kipua. Jos jokin ikävä tauti niinkuin vesirokkokin on, on estettävissä rokotteella niin en ymmärrä miksi sitä ei käytä kaikki vanhemmat???!

Mietippä jos ITSELLESI olis vaarana saada jokin tauti jossa tulee kutiavia näppyjä ympäri kehoa, sukuelimet, kasvot yms. täyteen, korkeaa kuumetta ja kipua ja huonostinukuttuja öitä, niin kuka KÄSI SYDÄMELLÄ vastaa että parempi se tauti on sairastaa kuin estää se???

Ei kukaan. Siksi ihmettelen miten aikuinen voi päättää lapsen puolesta että sinun pitää kärsiä tämä koska MINUN mielestäni se on harmiton.Lapsi on varmasti toista mieltä.Taudin vahvuudesta kun ei ole takuita...

Lapset sairastavat muutenkin paljon flunssia ja muita tauteja että meillä ainakaan ei niiden päälle tarvita enää tauteja jotka voidaan nykylääketieteen mukaan estää.

Mietin kuinkahan moni on kuollut tauteihin kun antibiootit tulivat siihen, että ajattelivat että tuollaisia uusia lääkkeita en ota, sairaudet on ennenkin sairastettu ja tässä mitään lääkkeitä tarvita...

Joten kyllä voin käsi sydämellä sanoa, että on parempi sairastaa kuin ottaa rokote, kun kyseessä on suhteellisen harmiton ja yleensä vaaraton tauti.

Vierailija
37/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi on ottaa riski vesirokon jälkitaudeissa JOTAK TIEDETÄÄN; keksushermoston tulehtuminen, kehkokuume, vesikives, aivokalvontulehdus tai vaarallinen bakteeri-infektio...

Kyllä mielummin otan siis MAHDOLLISEN riskin kuin se että otan TIETOISEN riskin että lapseni voi saada jonkin näistä.

Vierailija
38/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taudit on luonnollisia,tulirokko, tuhkarokko, vihurirokko, ihan yhtä luonnollisia.

Ihan hullua tartuttaa lapsi luonnollisuuden perusteella :) Kyllä ihan joka tauti on luonnollinen, mistä näitä tyhmiä tulee??

Ja minä tiedän monia lapsia joille se vesirokko ei ole ollut mikään läpihuutojuttu.

jolla viittasin vain siihen, että lapset sen yleensä sairastavat ja yleensä siitä ei tule mitään vakavaa. Meillä Suomessa on ihan tavallista sairastaa vesirokko pienenä, koska tauti on sen verran lievä, ettei sitä tarvitse suuresti vältellä. Meillä on myös hyvä terveydenhuolto, joten vakavampikin vesirokkotapaus saadaan lapsella yleensä aina hyvin hoidettua.

Vierailija
39/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavaperheen äiti yritti oikein tosissaan saada lapselleen vesirokkoa; vierailivat perheessä jossa sitä oli, taudin jokaisessa vaiheessa, lapset kiehnäsivät niin lähekkäin kuin vain voi, ja TAUTIA EI TULLUT =) eli eipä sitä aina saa, vaikka hakemalla hakisi.

Itse en lähtisi tarkoituksella tautia hakemaan, jotenkin en näe siinä mitään järkeä tahallaan sairastuttaa lastaan, vaikka en kyllä rokotettakaan ottaisi. Itse sitä paitsi sairastin rokon 14-vuotiaana ja todella lievänä. En siis näe mitään syytä, miksi se pitäisi ehdoin tahdoin saada pois jaloista jo taaperoiässä.

Vierailija
40/55 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin väliin jos vesirokko äityykin oikein pahaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä