Musta tuntuu että akateemista koulutusta ei arvosta kukaan muu kuin he itse
Kommentit (80)
Eihän sitä sellainen voikaan arvostaa, jolla ei sen hyvyydestä mitään kokemusta ole.
arvosta esim. lääkäreitä?
jotka tekevät työnsä ammatillisesti. En yleensäkkään ymmärrä yleistä lääkäripalvontaa.. ihmisiä ne on samanarvosia kuin muutkin.
Ainakin palkkakuitin perusteella mua tuntuu arvostavan joku muukin..
Tuplasti enempi kuin mieheni joka akateeminen onkin.
että surrin osa akateemisen koulutuksen hankkineista pitää sitä ihan luonnollisena, eikä koe mitään erityistä tarvetta korostaa sen arvoa joka käänteessä.
miten olet tullut tähän johtopäätökseen? Missä erityisesti olet kiinnittänyt tähän huomiota?
Musta tuntuu että akateemista koulutusta ei arvosta kukaan muu kuin he itse ja hekin yliarvostavat titteleitään jopa naurunalaiseksi asti.
vaan tuosta vaan. Tohtereitakin tehdään liukuhihnalta.
Tämä "akateemisuus" on kärsinyt täyden inflaation, eikä ole merkki yhtään mistään.
Siinäpä suvaitsevaisen ja avarakatseisen akateemisen kommentti.
ainakaan ap:n kaltaiset amispölöt :D
itsensä mielestä:)
arvosta esim. lääkäreitä?
jotka tekevät työnsä ammatillisesti. En yleensäkkään ymmärrä yleistä lääkäripalvontaa.. ihmisiä ne on samanarvosia kuin muutkin.
Siinä oli ap:n ansaitsema vastaus :D
Et yhtään sen älykkäämpi etkä sivistyneempi. Tosin eihän tuo mikään yllätys ollut.
joidenkin asenne. En minä akateemisena katso olevani yhtään sen parempi ihminen, en pidä omia kiinnostuksenkohteitani jotenkin hyväksyttävämpänä tai mielipiteitäni arvokkaampina. Silti minua katsotaan tämän ylemmyydenkatseisen linssin läpi - esimerkiksi hyvän ystäväni puoliso suhtautuu aavistuksen asenteellisesti vaikken taatusti ole itse antanut asialle aihetta. Tällaisessa tilanteessa on ihan sama, mitä minä teen tai miten toimin: toisen ihmisen asenne värittää sen kuitenkin.
Vaikka asenteellisia akateemisiakin on, voisivat arvoisat ei-akateemisetkin olla yleistämättä.
Useimmille akateemisille aloille on niin kova tunku, että vain parhaat hakijat pääsevät koulutukseen. Ja sitä kateutta, sitä kateutta!
että tuttavapiirin duunarit on sen verran asenteellisia, etten ole maininnut akateemisuudestani vaan ympäripyöreesti vastaan työstäni jos joku kysyy. Heillä on vahva asenne että akateemiset pitää itseään muita parempina.
opettajat, tutkijat myös. ok..
vaan ylistävät titteleitään ja saattavat itsensä näin naurunalaiseksi.
Arvostan kaikkia ammattiryhmiä yhtä paljon. olen itsekkin korkeasti koulutettu, mutten akateemisesti.
Ja sille joka sanoi miestäni putkirunkkariksi, niin aika vikaan meni..
"Jos on 7 ihmistä, niin mistä tiedät varmasti että kuka heistä on lääkäri??
-koska hän takuulla kertoo sen itse."
Pitää täysin paikkansa.
Ainakin palkkakuitin perusteella mua tuntuu arvostavan joku muukin..