Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku rupeaa opettajaksi?

Vierailija
22.02.2011 |

Tuli tuosta stressi-ketjusta mieleen, että miksi joku valitsee työkseen opettajan ammatin, jos itsekin tietää, että stressaantuu olemattomasta??

Siis ihan vilpittömästi kyselen, että miksi joku toimii noin? Ja on burnoutissa 8 kuukauden työrupeaman jälkeen?

Mikä ihme siinä ammatissa vetää ihan vääränlaisia ihmisiä!?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus tietty pitkät lomat.

Vierailija
2/5 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät lomat ja lyhyet työpäivät. Opiskelin luokanopettajaksi vasta aikuisiällä, kun oli neljä pientä lasta. Tosin rakastan työtäni, koulutan itseäni jatkuvasti lisää, otan haasteita ja vastuutehtäviä hoitaakseni ihan omasta halustani ja se tärkein rakastan työtäni, opettamista ja tuntien suunnittelua.En ole stressaantunut yleensä. Eiköhän monessa muussakin ammatissa voi stressaantua liikaa.

Terv. luokanopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, aika leppoisaa hommaa. Mutta sen sijaan sitä hommaa joutuu tekemään laittaen koko persoonansa likoon. Eli yhtenä tärkeänä työvälineenä on oma persoona. Ja se voi olla kuluttavaa.

Työ on kuitenkin antoisaa ja kaikesta huolimatta mukavaa. On kyllä vaihtelevaakin, koska ymmärrettävästi kahta samanlaista päivää ei ole, kun lapset ovat päivästä toiseen hyvinkin erilaisella tuulella. Mulla houkuttimena on kasvanut työn saannin helppous, mahdollisuus osa-aikatöihin, työajat sopivat mun muuhun tilanteeseen hyvin, sillä ehdin tekemään töitä vain talvella. Ja tuossa hommassa saa ihan siedettävää palkkaa kohtalaisella panoksella.

Vierailija
4/5 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan vaan ajautunut. Tai no opinnot loppusuoralla mutta en missään tapauksessa halua opettajana toimia.

Vierailija
5/5 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joka vielä opiskelen, ongelma on juuri se, että minusta ne päivät on aikalailla samanlaisia kaikki. Samat rutiinit joutuu tekemään vaikka olisi joka päivä uudet ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän