Mistä syistä olet irtisanoutunut?
Kommentit (43)
Sain onneksi opiskelupaikan. Työpaikka oli ensimmäisiä nuoruudessani, siellä oli tulehtunut ilmapiiri ja minulle huusi vuoroin pomo, vuoroin työkaverit. Olin ylityöllistetty ja kilttinä, liittoon kuulumattomana en osannut parantaa tilannettani. Onneksi pääsin siitä paikasta helvettiin.
Liian huono palkka ja läsnäolovelvollisuus
Vaihto toiseen paikkaan missä 100% etätyö ja palkka 800€ parempi
Tuli savolainen pomo.
-niin no, vaikee sannoo, onko tuota niin vaiko onko tuota näin, vaan voipi olla olemattahiin. Mee ja tiiä.
Läksin.
Myöhemmin tuo savolainen sai fudut, mutta sitä ennen oli aika paljon porukkaa lähtenyt perässäni.
Alati raskaammaksi muuttuva työ, sopimaton rakennus ja osaamaton esimies. En ole katunut irtisanoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Alati raskaammaksi muuttuva työ, sopimaton rakennus ja osaamaton esimies. En ole katunut irtisanoutumista.
Ja olin viides lähtijä kuudesta.
Työyhteisön ilmapiiri oli todella inhottava. Kunnon koulukiusaamismeininkiä vaikkei minuun kohdistunutkaan. Jossain vaiheessa olisin kuitenkin ollut se nokittava. Siellä yksi oikein ylpeili miten kenetkin oli saanut savustettua pihalle. Osastolla on huono maine kaupungilla ja toden totta piti paikkansa. Niin työntekijöiden parissa kuin siellä potilaina olleiden. Onneksi alalla riittää töitä ja nykyisessä työyhteisössä aivan erilainen henki. Pääsin heti toiseen työpaikkaan kun hain ja pomon kysyessä miksi lähden kerroin rehellisesti syyn.
Puhuttiin rumasti työkavereille
TyöpanostanI, persoonaani ei arvostettu
Irtisanouduin, koska työtehtäväni muutettiin yksipuolisella ilmoituksella noin kuusi vuotta paskemmaksi (olin jo noussut tehtävissä) ja työni keskitettiin tiimille tehtäväksi Helsingistä käsin.
Irtisanouduin AMKin lehtorin hommasta. Siinä koulutusohjelmassa kaksi edeltäjää oli kestänyt vuoden kumpikin. Minä kaksi.
Lähdettyäni siihen työhön palkattiin kaksi henkilöä, kun tajusivat miten paljon työtä,oikeasti on. Ei pelkät tunnit.
Työmäärä lisääntyi, työkuva muuttui. Toisella kertaa huono työilmapiiri, enemmän töitä kuin muilla. Kolmantena ahdistava työkaveri ja huono palkka. Kolme kertaa olen itse siis töistä irtisanoutunut ja tehnyt koeaikapurku.
En varsinaisesti ole irtisanoutunut. Olin määräaikaisessa työsuhteessa ja siihen oli minta kertaa luvattu jatkoa, mutta asia ei ollut paperilla ja allekirjoitettuna. Hommasin sitten toisen paikan ja kun pomo sitten viikko ennen duunin loppumista alkoi puhumaan asiasta niin sanoin, että olen jo tehnyt sopimuksen muualle
koska mikään ei kelpaa vaikka niska limassa tekee töitä koko työvuoron yleensä ilman taukoja kun tiiminvetäjä pitää tunnin lounastaukoja henkilöstöravintolassa.
työpaikalla ei mitään luottoa siihen että asiat hoituisivat ilman jatkuvaa kyttäämistä ja ohjeistamista itsestäänselvien pikkuasioiden suhteen. Koska on ihan mahdoton ajatus että kukaan osaisi edes täyttää tiskikonetta oikein.
Kaikenlainen kritiikki tiiminvetäjän mielestä häneen henkilökohtaisesti kohdistuvaa kiusaamista minkä lisäksi oletus on että hänestä puhutaan pahaa vaikka tosiasiassa puhuttiin ihan jostakin muusta. tämän takia kyseinen henkilö mm hiipii nurkan takana kyttäämässä, mitä hänestä puhutaan ja aloittaa esiin tultuaan tivaamisen siitä, mistä puhutaan eikä tietenkään usko kun totuutta. koska HÄN on päättänyt että hänestä puhutaan, asia on niin.
lisäksi puututaan jatkuvasti työntekijöiden ulkonäköön koska tiiminvetäjä tekee toistuvasti omia johtopäätöksiä toisten ilmeistä ja eleistä ja saattaa esimerkiksi päättää että joku työntekijä näyttää kyllästyneeltä tai huokailee ja tämä siis täysin riippumatta siitä, mikä tilanne oikeasti oli. Tiiminvetäjä kun päättää että jonkun kasvoista tai kehonkielestä näkyy jotakin, asia on näin.
Lisäksi kun tällainen henkilö on johdon lemmikki, työpaikalla päätyy jatkuvasti ihmisiä puhutteluun näiden tiiminvetäjän tekemien paikkaansapitämättömien johtopäätösten takia. tiiminvetäjä viettää lähes päivittäin aikaa johdon toimistossa valittamassa kaikista työntekijöistä ja 99% valituksista perustuu ihan puhtaasti tämän ihmisen mielikuvitukseen ja omaan kokemusmaailmaan.
puhutteluun pääseen kun on esimerkiksi luonut "merkitseviä katseita" tai "pyöritellyt silmiä. puhutteluun joutuu myös jos hengittää väärin mikä tulkitaan huokailuksi. Tai jos puhuu liikaa tai liian vähän.
Ei tämmöisiä syytöksiä vastaan voi edes mitenkään puolustautua koska em asiat on täysin tiiminvetäjän omassa päässä. Kukaan muu paikalla olija ei ole näitä silmienpyörittelyjä nähnyt tai huomannut.
tämän takia lähden heti kun löydän uuden työpaikan. nykyisessä kun ei voi olla koska jokaista ilmettä, elettä ja sanomista tulkitaan jonkun vääristyneen linssin läpi ja näen joka yö painajaisia siitä että joudun taas sinne töihin menemään. :(
näin yksityisellä puolella hoitoalalla
Samoissa tehtävissä oli jo useampi ihminen palanut loppuun eli töitä oli liikaa, ilmapiiri huono ja palkka pieni. Pääsin parempaan työpaikkaan.
Irtisanouduin opiskeluaikana surkeasti palkatusta puhelinmyyntityöstä.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti ole irtisanoutunut. Olin määräaikaisessa työsuhteessa ja siihen oli minta kertaa luvattu jatkoa, mutta asia ei ollut paperilla ja allekirjoitettuna. Hommasin sitten toisen paikan ja kun pomo sitten viikko ennen duunin loppumista alkoi puhumaan asiasta niin sanoin, että olen jo tehnyt sopimuksen muualle
Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Tuli savolainen pomo.
-niin no, vaikee sannoo, onko tuota niin vaiko onko tuota näin, vaan voipi olla olemattahiin. Mee ja tiiä.Läksin.
Myöhemmin tuo savolainen sai fudut, mutta sitä ennen oli aika paljon porukkaa lähtenyt perässäni.
Tsiisus sentään, jos ei ole pahasti liioiteltua.
Työmäärää lisättiin ja palkkaa leikattiin parikymmentä prosentiiliä.
Olen irtisanoutunut, koska sain paremman työpaikan. Koeajalla en ole koskaan vielä purkanut työsuhdetta.