Onko päiväruoka mielestäsi lounas vai päivällinen?
Monet ystäväni puhuvat päiväruuasta, jos puhutaan lasten ruokailuista. Olen itse ajatellut tämän päiväruuan olevan päivällinen, mutta tänään selvisi, että muut taitavatkin tarkoittaa päiväruualla lounasta. Miten teillä?
Kommentit (30)
lounas ja päivällinen, mutta päiväruoka tarkoittaa kumpaakin.
Lounaaksi kutsutaan sitä klo 11-> ruokaa..
ja iltapäiväruoasta (päivällinen). En kyllä tiedä miksi, helpompaa olisi sanoa lounas ja päivällinen..=))
lounaasta ja päivällisestä. :) Eli päiväruoka voisi sitten olla kumpi tahansa..?
vastannut eli eihän tuo ole mikään mielipidekysymys. Lounas syödään päivällä ja päivällinen taas illalla.
mitä ovat lounas ja päivällinen, mutta kun jotkut puhuvat päiväruuasta, niin olen luullut silloin tarkoitettavan päivällistä, mutta kyse onkin ollut lounaasta. ap
Päivällinen=iltaruoka :) Epäloogista joo, mutta näin meillä, ihan siksi koska lounas syödään päivällä ja päivällinen illalla (n. klo 19).
aamupala klo 12-14, lounas klo 16-18, illallinen 20-22:) Eli jos tolla teidän säännöllä meintäis, niin meillä ilmeisesti syödään lounaaksi puuroa just ku ollaan herätty, jos pelkästään kelloa tuijotetaan.
mitä ovat lounas ja päivällinen, mutta kun jotkut puhuvat päiväruuasta, niin olen luullut silloin tarkoitettavan päivällistä, mutta kyse onkin ollut lounaasta. ap
aamupala klo 12-14, lounas klo 16-18, illallinen 20-22:) Eli jos tolla teidän säännöllä meintäis, niin meillä ilmeisesti syödään lounaaksi puuroa just ku ollaan herätty, jos pelkästään kelloa tuijotetaan.
Meillä lapset hyppisivät kiukkuisina seinille, jos aamupala syötäisiin puoliltapäivin.
Kun päivässä syödään kaksi lämmintä ateriaa, lounasta kutsutaan päiväruuaksi ja päivällistä iltaruuaksi. Riippumatta kellonajoista.
menkää töihin!tehkää jotai ittellenne!!!aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!mistä näitä ihme juttuja riittää??
Meillä lapset hyppisivät kiukkuisina seinille, jos aamupala syötäisiin puoliltapäivin.
Ja viikonloppuisin saatetaan nukkua yli kahteenkin. Kaikki ollaan aamu-unisia joo.
Hmmm. Ei tullut mieleenkään että joku pitäisi päiväruokaa päivällisenä vaikka sanat toisiinsä viittaavatkin.
Päiväruoka syödään päivällä eli se on lounas.
Päivällinen syödään ehkä viiden maissa ja silloin kyllä jo ilta. Miten se voisi olla päiväruoka?
siis syödään keskipäivän aikoihin.
Haluaisin 18 ihan mielenkiinnosta kuulla teidän koko päivän rytminne.
Meillä taas aamupala klo 12-14, lounas klo 16-18, illallinen 20-22:) Eli jos tolla teidän säännöllä meintäis, niin meillä ilmeisesti syödään lounaaksi puuroa just ku ollaan herätty, jos pelkästään kelloa tuijotetaan.
olen tosiaan ajatellut,että päiväruoka on sanana vähän kuin päivällinen. Ja sitä paitsi minun mielestäni vielä klo 16.30-17, jolloin meillä syödään päivällinen, on vielä päivä eikä ilta. Apua..eikö iltapalaa siis voi sanoa illalliseksi, vai onko illallinen nimenomaan se ns. iltaruoka, eli päivällinen??
14 ja 18 välillä päivällinen