Mikä ehkäisy teillä on pettänyt, ja miksi?
Omaa huolimattomuutta, vai muuten vain toimimattomuuttaan?
Itselläni Persona ehkäisytietokone, jonka huono ehkäisyteho oli herkittu riski, jonka otimme koska mikään muu ehkäisy ei käynyt meille.
Kommentit (5)
Olisi kiva kuulla kertomuksia aiheesta, ja miten yllätyksestä/järkytyksestä pääsi yli. Monella kun tuntuu olevan sellainen käsitys, ettei ehkäisy petä jos itse ei jotenkin toheloi...
Käytettiin ihan oikein, siis laitettiin päälle heti ku penis oli paljaana, pidettiin loppuun asti, ei jääty lepäilemään sisäkkäin, vietiin heti roskiin, ei huomattu että olis menny rikki. Silti kas kummaa tulin raskaaksi.
Hormonikierukka. Oli ilmeisesti lähtenyt pois paikaltaan, tuli ulos itsestään ja silloin huomattiin että olin raskaana.
Minipillerit. Otin ohjeiden mukaan, säännöllisesti aamuisin klo 8-9, ei unohtunut kertaakaan. Kuukautiset jäi pois ja testi oli positiivinen.
Nyt sitten on tuplaehkäisy (pillerit + kortsu). Sterilisaatiota ei tehdä koska halutaan vielä myöhemmin lisää lapsia.
"jouduin" vaihtamaan pillerimerkkiä kun uusi gynekologi ei suostunut vanhaa merkkiä enää kirjoittamaan ja määräsi uudet. Siitä menikin sitten pari kuukautta kun huomasin olevani raskaana. Ensin meni siis kierto sekaisin ja sitten jäi yhdet kuukautiset pois ja kun tein testin olinkin jo kolmannella kuulla raskaana (oli pikkainen järkytys meillä!). En siis pysty varmasti sanomaan että johtuiko tuo raskaus juurikin tuosta merkin vaihtamisesta vai jäikö minulla esim yksi väliin (mitä en kyllä muista tapahtuneen).
Enivei päätin pitää lapsen vaikka järkytys oli aluksi suuri, emme asuneet lapsen isän kanssa yhdessä (oltiin kyllä seurusteltu useampi vuosi). Mietittiin että mitä tehdään ja muutettiin kimppaan pari kuukautta ennenkuin lapsi syntyi. Lapsi on nyt 4 vee ja asutaan edelleen yhdessä... Että kun siitä järkytyksestä tokeni niin uskalsi jo nauttia tulevasta lapsesta - sitähän ei sitten tarvinnut odotella kuin 6kk kun se jo syntyi :D
vain suunniteltuja lapsia?