menisitkö uimahalliin jos sinulla menkat ?
tänään olisi hyvä päivä lähteä lasten kanssa uimaan,mutta pahus eilen alkoi menkat...piäisköhän tamppooni vai menkat nyt aika runsaat....kandeeko lähtee?
Kommentit (18)
Lisäksi olen aika kipeä ja olo on huono ekoina päivinä kun vuoto on runsainta.
Olo tuntuu kaikin puolin epähygieniseltä.
koska minulla erittäin runsaat menkat aina ekat päivät enkä luottaisi että tamppooni pitäisi.
Silloin bakteerit ja pöpöt pääsevät helpommin synnytyselimiin. Useimmissa uimahalleissa menkkojen aikaan uiminen on myös kielletty hygienian takia, ei edes tamponi auta asiaa.
En luottais siihen että tampponi pitäis. Menis koko reissu pilaan ko pitäs pähkäillä, että valuuko yli. Vaikka mulla ei edes ole runsaat kuukautiset, mutta silti.
Silloin bakteerit ja pöpöt pääsevät helpommin synnytyselimiin. Useimmissa uimahalleissa menkkojen aikaan uiminen on myös kielletty hygienian takia, ei edes tamponi auta asiaa.
Olen siis joskus kilpaillut ja harrastan edelleen säännöllistä uimista. Olen aina käynnyt tamppoonin kanssa. aika niukka vuoto kylla on minulla.
Olen siis joskus kilpaillut ja harrastan edelleen säännöllistä uimista. Olen aina käynnyt tamppoonin kanssa. aika niukka vuoto kylla on minulla.
Itse olen myös harrastanut kilpauintia ja hyvin olen tamponilla pärjännyt, eikä ikinä ole ollut mitään tulehduksia tms.
Tosin minullakin niukka vuoto ja helpot menkat muutenkin...
pitää täs miettii
ap
onko kukaan kel normaali vuoto,käynyt tampoonin kans uimassa,kun on menkat?
Ja olen kyllä käynyt uimassa.
Tamponi on suunniteltu kestämään 4-8 tunnin käyttöä. Itse harvoin vietän altaassa yli tuntia, joten kyllähän se nyt kestää.
Isompi tamponi vaan kehiin jos siltä tuntuu.
Tietysti on niin, että se tamponi turpoaa hitusen nopeammin kun imeehän se sitä altaan vettäkin sitten myös (jos nyt ei ole tosi piukka aukko).
En millään jaksa uskoa että ne pöpöt uisi tamponin läpi sinne kohdunsuulle asti. Ja vaikka uisivatkin, niin hirmuisesti klooriahan siellä vedessä on, joten tuskin on kovin moni pöpö hengissä.
Vastakysymys: onko joku teistä hysteerisistä joskus kuullut luotettavasta lähteestä, että joku olisi sairastunut sukupuoliteitse tarttuvan uimahallibakteerin seurauksena?
tamponin kanssa aikoinaan en olisi mennyt. vuoto ei ollut erityisen runsasta, mutta ällöttävältä se tuntui, kun sitä vettä oli imeytynyt tamponiin..
Tarvittaessa sen voi välillä vaihtaakin!
Älkää ihmiset tehkö elämästänne niin vaikeaa. Miten tosiaan luulette kilpauimareiden pärjäävän? Tamponilla tietty. :)
pitää täs miettii
ap
onko kukaan kel normaali vuoto,käynyt tampoonin kans uimassa,kun on menkat?
Vaihdan uuden juuri ennen altaaseen menoa ja heti sieltä noustuani. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, viikottain olen uinut jo vuosia.
Mikä kieltää uimisen? Pitää ihan omin silmin lähtee kattomaan.
Olen meinaan suomessa käynyt kymmenissä eri halleissa, eikä missään ole kielletty.
Niin ja tämän tekstin mukaan kilpauimarit pitää viikon tauon... Ja voi harmi menkat alkoi juuri ennen olympia-finaalia...
Sinne jäi mitalit. =)
ei viittis uintireissun takia kuukuppia hommata ninnan nunnan ku ne ovat niin kalliita =D
täs viel mietin lähtäkkö vaieikö...4 lapsen kans olen menossa,enkä siis ui vaan vahdin lapsia =)
on muutaman vuoden ollut kuukuppi käytössä niin olen mennyt. Aivan ihanan vapaata elämää myös menkkojen aikana, kun kuukuppia käyttämällä niitä hädin tuskin edes muistaa itse.
Aikaisemmin en mennyt tamponin kanssa.
Osta kuukuppi nyt ja käytä sitä seuraavat 10 vuotta, maksaa itsensä takaisin jo muutamassa kuukaudessa vrt. tamponit ja siteet. Ja menkkojen aikainen mukavuus paranee moninkertaisesti!
pitäsköhän testata...minkähintainen ja missä edullisin?ap
ap